اخبار محرمانه - فارس /نخستوزیر رژیم صهیونیستی امشب بعد از اعلام توافق اولیه با لبنان آن را «دستاوردی بزرگ برای اسرائیل» توصیف کرد.
او مدعی شد که اسرائیل بر اساس این توافق تا زمان خلع سلاح حزبالله در کمربند امنیتی باقی خواهد ماند.
نتانیاهو این توافق چارچوبی را «ضربهای سنگین» به ایران خواند و گفت که تهران به دنبال آن بود که ما را به عقبنشینی از جنوب لبنان وادار کند.
او همچنین مدعی شد که این توافق تصریح میکند که هیچ نقشی برای ایران و حزبالله در لبنان وجود ندارد.
نتانیاهو در بخش دیگری از ادعاهای خود درباره توافق گفت: «ما به ارتش لبنان اجازه خواهیم داد دو منطقه آزمایشی را در جنوب لبنان کنترل کند.»
نتانیاهو گفت که یکی از این دو منطقه آزمایشی در بیرون کمربند امنیتی قرار دارد و دومی منطقهای وسیعتر است.