اخبار محرمانه

آخرين مطالب

ثبت 112 هزار نفرساعت آموزش اچ‌اس‌ئی در طرح گوره- جاسک وزارت نفت

ثبت 112 هزار نفرساعت آموزش اچ‌اس‌ئی در طرح گوره- جاسک
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - رئیس اچ‌اس‌ئی شرکت متن از ارائه 111 هزار و 943 نفر ساعت آموزش تخصصی اچ‌اس‌ئی با توجه به نیازسنجی‌های از پیش‌تعیین‌شده و توسط شرکت‌های ذیصلاح برون سازمانی و مدرسان مجرب در طرح انتقال نفت گوره- جاسک خبر داد.

کوروش رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار شانا افزود: این آموزش‌ها شامل موضوعاتی در زمینه‌های رانندگی تدافعی، ایمنی پیش‌راه‌اندازی (PSSR)، پیشگیری و مقابله با کرونا، ارائه کمک‌های اولیه، مدیریت ریسک، پرمیت PTW، ایمنی برق، لیفتینگ و ... بوده است.
وی درباره دیگر اقدامات انجام شده از سوی ستاد امور HSE&PD طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک عنوان کرد: بیش از 120 مانور عملیاتی با موضوعاتی نظیر ریزش ترانشه، عملیات بک‌ولد، حمل بیمار مبتلا به کرونا، وقوع سیل و زلزله، اطفای حریق، مارگزیدگی، شکستگی و تروما و ... برگزار شده است.
رضازاده ادامه داد: با توجه به همجواری قسمت‌های لایو با فعالیت‌های پرخطر باقی‌مانده از فاز ساخت و فعالیت‌های تعمیراتی پرخطر، با هماهنگی کامل با تیم بهره‌بردار خطوط لوله و مخابرات ایران و با استفاده از تجربه شرکت‌های معتبر بین‌المللی، سیستم SIMOPS اجرا شد و همچنین اقدامات لازم در زمینه پیشگیری از بروز شرایط بحرانی و مقابله با تغییرات آب و هوایی با توجه به موقعیت توپوگرافی و ارزیابی ریسک مخاطرات اب وهوایی منطقه در دستور کار قرار گرفت. در این زمینه می‌توان به فعالیت‌هایی مانند ایجاد سیل‌بند و هدایت آب به مسیر ایمن تخلیه و ایجاد کانال‌های هدایت سیلاب در اطراف ایستگاه‌ها اشاره کرد.
تمهیدات مقابله با کرونا
رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت مهندسی و توسعه نفت به ارزیابی ریسک دقیق و جامع از مسیرهای تردد از سوی شرکت‌های ذی‌صلاح و تهیه دستورعمل جامع مقابله و پیشگیری از بیماری کووید 19 و همچنین تهیه رویه بازگشت به کار پرسنل نیز به عنوان دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه اچ‌اس‌یی طرح اشاره کرد و افزود: ضدعفونی و گندزدایی روزانه و مستمر اماکن کارگاهی و خوابگاهی، سرویس‌ها، ماشین‌آلات، تجهیزات و اماکن عمومی، تهیه مستمر تجهیزات بهداشتی از جمله ماسک، دستکش و مایع و ژل ضدعفونی‌کننده، اهدای هزاران بسته بهداشتی به مردم محلی با هماهنگی ستاد مدیریت کرونا در رابطه با مسئولیت اجتماعی و ایجاد حس دوستی در برابر جوامع محلی، پایش روزانه نفرات، تب‌سنجی و پالس اکسیمتری و انجام تست‌های سریع به محض ورود پرسنل و یا بازدیدکنندگان به کارگاه‌ها و تهیه پاسپورت اختصاصی کرونا به عنوان مجوز ورود به کارگاه‌ها و انجام دیگر تست‌های CBC، CRP-P، ESR به صورت هفتگی خصوصا برای نفرات بومی و انجام تست PCR برای نفرات مشکوک و علامت‌دار طبق نظر پزشک آن دسته از پرسنل که از مرخصی بازگشته‌اند نیز در این طرح به صورت مستمر اجرایی شده است.
رضازاده گفت: در این راستا تعداد خوابگاه‌ها در کمپ‌های اقامتی پیمانکاران نیز به منظور رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و همچنین حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی افزایش یافت و فضاهای مخصوص قرنطینه جهت پیشگیری از آلودگی کارگاه‌ها و ماشین مخصوص ایزوله جهت حمل و جابجایی بیماران کرونایی در نظر گرفته شد.
وی با اشاره به جذب پزشک، به‌کارگیری آمبولانس تیپ A و B، به‌کارگیری افسر اختصاصی کرونا در کلیه کارگاه‌ها در راستای تقویت تیم بهداشت و درمان و مدیریت بهتر کنترل ویروس کرونا نیز اشاره و تصریح کرد: هزینه‌های انجام شده به منظور مقابله با کرونا در این طرح ملی با هدف جلوگیری از هرگونه توقف و تاخیر صرف شده است.
رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت مهندسی و توسعه نفت خاطرنشان کرد: با وجود حضور مستمر حدود 10 هزار نفر نیروی انسانی در پیک کار و همجواری با استان‌های قرمز همچون بوشهر و هرمزگان، هیچ کارگاهی به علت اپیدمی ویروس کرونا تا این تاریخ تعطیل نشده و هیچ مورد فوتی تا این تاریخ در این زمینه گزارش نشده است.
حضور مستمر کارشناسان و سرپرست اچ‌اس‌یی طرح در عملیات
رضازاده در ادامه به تهیه نرم‌افزار جامع و راهبردی اچ‌اس‌یی با ماژول‌های کاربردی و خروجی‌های مفید و اختصاص بودجه متناسب در این زمینه اشاره کرد و گفت: همچنین تهیه و پیاده‌سازی ساختار شکست جامع اچ‌اس‌یی در راستای مدیریت بودجه این حوزه برای اولین بار در طرح‌های شرکت مهندسی و توسعه نفت عملیاتی شده و دستورعمل جامع ارزیابی عملکرد پیمانکاران و سیستم امتیازدهی جهت شناسایی نقاط قوت و ضعف و بهبود وضعیت اچ‌اس‌یی پیمانکاران نیز تهیه شده است.
وی با اشاره به تخصیص و پرداخت معادل 60 درصد بودجه مصوب بخش اچ‌اس‌یی به پیمانکاران و مشاورین پروژه تا این تاریخ، عنوان کرد: پایش‌های خوداظهاری زیست‌محیطی توسط آزمایشگاه معتمد سازمان محیط زیست انجام می‌شود و بودجه لازم جهت مشاور زیست‌محیطی پروژه در راستای اطمینان از انجام کلیه تمهیدات زیست‌محیطی اشاره شده در EIA پروژه تخصیص داده شده است.
رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت مهندسی و توسعه نفت افزود: حضور مستمر کارشناسان و سرپرست اچ‌اس‌یی طرح در کارهای عملیاتی به صورت هفتگی و مستمر جهت اطمینان از عملکرد صحیح و ابلاغ بیش از 200 صورتجلسه کارگاهی و نامه‌نگاری منجر به ایجاد بهبود در زمینه وضعیت اچ‌اس‌یی و پدافند غیرعامل پیمانکاران و پیاده‌سازی سیستم تشویق و تنبیه در میان پیمانکاران و مشاورین جهت ایجاد حس انگیزه و رقابت در بین ایشان و همچنین ایجاد فرهنگسازی از دیگر فعالیت‌های قابل اشاره در این زمینه است.
رضازاده، کارکرد تجمعی طرح را 33 میلیون و 579 هزار و 146 نفر ساعت اعلام کرد و گفت: آمار تجمعی کارکرد پرسنل اچ‌اس‌یی حدود 616 هزار نفر ساعت بوده است و برای 303 نفر نیروی پیمانکار و 51 نفر نیروی مشاور اشتغالزایی صورت گرفته است.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/582958/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلمان سفیر روسیه را احضار کرد

برگزاری سومین نشست سازوکار تعامل افغانستان و چین در پکن

شمار شهدای غزه به مرز 34 هزار تن رسید

بازی دیدنی امیر آقایی در "بدون تاریخ بدون امضا"

سردار حق‌طلب: تهدید مراکز هسته‌ای تجدید نظر در سیاست‌های هسته‌ای ایران را محتمل می‌کند

روایت مجری صدا وسیما بعد از دیدار با سردار حاجی زاده

چرا صدام پیشرفته‌ترین جنگنده‌های عراق را در خاک دفن کرده بود؟

دختره و نشونیاشو تو زندگیم میبینم

شده از اعتمادت به آدما ضربه بخوری؟

نحوه استفاده از ویتامین C برای پوست‌های حساس

گوگل کارمندان مخالف همکاری با رژیم اسرائیل را اخراج کرد

بیش از 7000 هزار نظامی صهیونیست به اختلالات روانی مبتلا شدند

عشق رو باید ثابت کرد

وقتی مادرها تصمیم می‌گیرند کاری کنند!

روایت تاجگردون از برخورد متفاوت مردم بعد از رد اعتبارنامه‌اش

رئیس جمهور: بخشی از تنش آبی در استان سمنان حل شده است

آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در روستاها مشخص شد

یارانه فروردین دهک چهارم تا نهم واریز شد

علی شادمان با «بلیت یک طرفه» می‌آید

شما اصلا قرار نیست حال کسی رو خوب کنی!

پارک چان ووک «اولدبوی» را به تلویزیون می‌برد

تصمیم تارانتینو برگشت؛ «منتقد سینما» دهمین فیلمش نیست

مطهری: میدان دادن به هنرمندان به جهش تولید فرهنگی کمک می‌کند

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

چین: آمریکا نباید خود را بالاتر از همه بداند

گاهی آمدن ها دیر میشوند

اعتراف جالب و شنیدنی نرگس سریال خانه‌ به دوش

ای یار من ای دلبر و دلدار من

واکنش واعظی به ادعای مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف

سردار حاجی زاده: با تسلیحات حداقلی به مصاف صهیونیست‌ها رفتیم

رسانه عبری: حزب‌الله لبنان استفاده از موشک‌های ضد استحکامات را آغاز کرده است

حمله حزب الله به پایگاه صهیونیستی«المالکیه»

روش عجیب کسب درآمد حسین رفیعی در هنرستان!

برملا شدن هویت واقعی داماد جوان

انتقاد آذری جهرمی به رئیسی درباره مسئله حجاب

توصیه آخوندی برای روزهای بعد از حمله ایران به اسرائیل

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

صادرات تخم مرغ به بیش از 18 هزارتن رسید

بمب‌افکن آمریکایی B-52 آمریکا در پرواز کم‌ارتفاع

تو که میدونی من تا آخرش باهاتم‌

پس لرزه‌های بازگشت گشت ارشاد؛ محبی: راهی جز خون دل خوردن نمانده...

محمودزاده: وزرای راه، صمت، رفاه و کشور باید تغییر کنند

بهادری جهرمی: برنامه عملیاتی تحقق ‎شعار سال به تصویب هیأت وزیران رسید

زن در چه شرایطی مالک نصف دارایی مرد می‌شود؟

خنده‌های پردیس پورعابدینی در پشت‌صحنه گناه فرشته

کاش یکبار حال خودمو میپرسیدی

رسانه‌های اسرائیلی: حمله بالستیک ایران در جهان بی‌سابقه بود

دستمزد نجومی بازیگران تلویزیون؛ شایعه یا واقعیت؟

صدور 3.5 میلیون گواهینامه مهارت در 2 سال گذشته

طالبان: خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی