اخبار محرمانه

آخرين مطالب

عضو جبهه اصلاحات: شانس شریعتمداری برای حمایت اصلاح طلبان بالاست سیاسی

عضو جبهه اصلاحات: شانس شریعتمداری برای حمایت اصلاح طلبان بالاست
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - رویداد 24 / عضو جبهه اصلاحات ایران می‌گوید شریعتمداری در مسئولیت‌هایی که تاکنون داشته به گونه‌ای عمل کرده که می‌تواند گزینه مناسب اصلاح طلبان برای انتخابات 1400 باشد.
در آخرین روز و آخرین ساعات منتهی به مهلت ثبت نام کاندیدا‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری، محمد شریعتمداری وارد وزارت کشور شد تا شانس خود را برای ریاست قوه مجریه محک بزند. شریعتمداری در دولت حسن روحانی معاون اجرایی رئیس جمهور و سپس وزیر صمت و سپس وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی بود. نام او به عنوان هفتمین نفر با 19 پیشنهاد، در لیست نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان قرار دارد. شریعتمداری در دولت خاتمی وزیر بازرگانی بود.
او در بیانیه‌ای که پس از ثبت نام در وزارت کشور خواند، اعلام کرد که برای پایان دادن به منازعات درونی و مخاصمات بیرونی، و ایجاد زمینه برای اجرای سیاست‌های کارآمد، مشارکت جویانه و شهروندمدارانه، حمکرانی داده محور مبتنی بر اطلاعات موثق، کاهش فقر و حمایت از معیشت و سفره مردم وارد عرصه انتخابات شده.
فرج کمیجانی دبیرکل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی عضو جبهه اصلاحات ایران در گفت‌وگو با رویداد‌24 وضعیت محمد شریعتمداری را بررسی کرده است. او می‌گوید: روزی که شریعتمداری به جلسه جبهه اصلاحات آمد خوب ظاهر شد و برنامه بسیار خوبی هم ارائه کرد و خودش هم گفت در صورت پیروزی، دولت سوم آقای خاتمی را تشکیل می‌دهد. شریعتمداری مشی اصلاح‌طلبی دارد و به سبب آنکه خود یک بازنشسته فرهنگی است مطالبات کارگران، بازنشستگان و قشر آموزگاران را به درستی شناسایی کرده است و برای آن‌ها برنامه دارد. امیدوارم در صورت پیروزی بتواند برنامه‌های خود را عملی کند.
دلیلی برای رد صلاحیت شریعتمداری وجود ندارد
این فعال سیاسی معتقد است که دلیلی برای رد صلاحیت شریعتمداری وجود ندارد و با توجه به ارتباط خوبی که شریعتمداری با حاکمیت دارد، باید تایید صلاحیت شود. از این نظر شریعتمداری شانس بالایی برای تایید صلاحیت و همینطور انتخاب به عنوان کاندیدای نهایی اصلاح طلبان دارد.
کمیجانی می‌گوید همه کاندیدا‌های اصلاح‌طلب به قوانین نهاد اجماع‌ساز عمل می‌کنند و بعد از نظرسنجی‌ها به نفع کسی که بیشترین رای و محبوبیت را دارد، انصراف می‌دهند. او معتقد است: دوستانی که تایید صلاحیت شدند، نزدیک به دو هفته برنامه‌ها را تبیین کنند و بعد متناسب با نظرسنجی علمی، هر یک از کاندیدا‌ها که رای و محبوبیت بیشتری داشت به عنوان کاندیدای اصلی و نهایی باقی می‌ماند و ما بقیه کاندیدا‌ها به نفع او کنار خواهند کشید. با توجه به نحوه گفتاری که آقای شریعتمداری دارد و با توجه به سمتی که دارد و البته ارتباطی که با طیف وسیعی از اقشار جامعه دارد و اگر مشاورین او بتوانند به درستی برنامه‌های او را تبیین کنند، فکر می‌کنم بتواند به خوبی آرای خاکستری و سرگردان را به سمت خود جذب کند. تاکید می‌کنم به شرطی که مشاورانش به درستی به او مشاوره بدهند.
دبیرکل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی معتقد است که محمد شریعتمداری با عقلای اصلاح طلب و هم با عقلای جریان اصولگرا ارتباط خوبی دارد، او در این رابطه می‌گوید: با توجه به احکامی که از رهبری دارد، مانند حضور در ستاد اجرایی فرمان امام، ارتباطی که با بیت داشته و دارد، معاونان اصولگرایی که انتخاب کرده بود و... همگی حاکی از این است که وی ارتباط خوبی با اصولگرایان داشته و دارد. شعاری که انتخاب کرده بود هم حل تعارض در داخل و خارج است. او می‌خواهد به نوعی مدیریت خود را پیش ببرد که بتواند از ظرفیت عقلای هر دو جناح استفاده کند.
کمیجانی می‌گوید: او تاکنون به عنوان کاندیدا در عرصه عمومی حضور نداشته است و فقط یک جلسه در جبهه اصلاحات آمد و برای 40 نفر سخنرانی کرد و یک بیانیه هم برای ثبت نام آماده کرده بود که در وزارت کشور آن را خواند. او باید در عرصه عمومی و فضای مجازی حضور پیدا کند و خود را بیشتر در معرض دید افکار عمومی قرار دهد. شریعتمداری اگر بتواند برنامه‌های خود را به درستی برای مردم تشریح کند، از کاندیدا‌های بالقوه‌ای است که می‌تواند به کاندیدای بالفعل تبدیل شود.
ارتباط خوب شریعتمداری با حاکمیت
او ادامه می‌دهد: شریعتمداری در مسئولیت‌هایی که تاکنون داشته، به گونه‌ای عمل کرده که حساسیتی از سوی حاکمیت بر وی وجود نداشته است و با نظام و مردم و نهاد رهبری هم ارتباط خوبی داشته است. او یکی از کسانی است که توانست افراد زیادی را برای حمایت از روحانی مجاب کند و یکی از دلایل پیروزی روحانی در دوره دوم، تلاش‌ها و نگاه جامعه‌نگر شریعتمداری بود که امیدواریم برای خودش هم چنین کاری را انجام دهد.
شریعتمداری، آشنا با چالش‌های اقتصادی
عضو جبهه اصلاحات با بیان اینکه شریعتمداری به صراحت مطرح کرد که به دنبال حل تعارض با جامعه بین‌الملل است، تصریح کرد: در سیاست خارجی او سیاست تنش‌زدایی را در پیش خواهد گرفت و در بعد سیاست داخلی هم باید بگویم که ارتباط خوبی با احزاب دارد و قدرت لابی و چانه‌زنی با احزاب و جریان‌ها دارد. شریعتمداری به معنای واقعی کلمه مدیر است و قدرت تعامل، درک و استنباط خوبی دارد و توانایی همکاری با نهاد‌های حاکمیتی را هم دارد.
کیمجانی شریعتمداری را به دلیل حضور در وزارت بازرگانی، صمت و کار، آشنا با اقتصاد و چالش‌های آن می‌داند و معتقد است که او نگاه بسیار جامعی نسبت به اقتصاد کشور دارد. 

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/543886/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ترور یک اسرائیلی در مصر همزمان با آغاز یورش به رفح

آمریکا: به سرباز بازداشت شده در روسیه دسترسی کنسولی نداریم

لایحه اعزام زندانیان به میدان جنگ در پارلمان اوکراین تصویب شد

آمریکا: حمله به رفح را تایید نکرده‌ایم

لحظه موشکباران مواضع نظامیان صهیونیست

آقایان عزیز با این روش‌ها از موهایتان مراقبت کنید!

اعتصاب دانشجویان اسپانیایی در حمایت از غزه

وقتی «فارسی» زبانِ مخالفت با اسرائیل می‌شود

ویژه برنامه‌های تلویزیون در دهه کرامت

‏‎بیکاری من در سینما ارتباط مستقیم داشت با متاهل بودنم!

شوخی جالب سام درخشانی با چهره برنزه بهرنگ علوی/ ویدئو

گامبو!! درُ میزنی واسه چی؟

نظرات پورمحمدی دربارۀ شخصیت‌های معروف: فردوسی‌پور باسواد و خاص، فروغی خیلی سیاسی و جبلی کم زور است

هشدار درباره حریم مدارس

لحظه هلاکت مامور موساد در مصر

سهیل موفق به سیفژ پیوست

تغییر چهره بازیگر «شهرزاد» پس از 9 سال

در کدام حوزه‌ها، مرحله دوم انتخابات مجلس برگزار می‌شود؟

باقری: همکاری ایران و تاجیکستان برای مقابله با تروریسم ضروری است

پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز با شرکت صنایع تجهیزات نفت تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد

تلاش انتخاباتی اصولگرایان زیر سایه اختلافات تندروها

دیروز «زیرساخت»‌، امروز «کرامت زن» ‌

افشاگری‌های هاشمی

میزان واردات هواپیما و هلی‌کوپتر به کشور در دولت سیزدهم اعلام شد

هدف نتانیاهو از تسلط بر گذرگاه رفح چه بود؟

بازگشت غافلگیرکننده مهران مدیری با یک سریال و شروعِ پیش‌تولید «پایتخت»

سکانسی از شهر زیبای اصغر فرهادی

راه بازار اجاره از بازار مسکن جدا شد؛ آمارهای نگران‌کننده برای مستاجران

المرت: به محمود عباس پیشنهاد تشکیل دولت فلسطینی را دادم

انتقاد شدید یک دانشجو به رئیس دانشگاه کلمبیا: چرا مانند جنایتکاران رفتار می‌کنی؟

آخرین وضعیت مذاکرات آتش‌بس در غزه

صداهایی از غزه؛ به کوری چشم دشمن، دوباره خانه‌های خود را آجر به آجر می‌سازیم

اقدام غیرمنتظره جنیفر لوپز درباره یک روحانی ایرانی

اتفاقی که برای احمدی‌نژاد در مجارستان افتاد

جزئیات از بازداشت متهم پرونده زهره فکور

خبرنگار عراقی مدعی شد: بارزانی در سفر به ایران، تعهداتی داد

معامله گران محتاط شدند؛ بازار طلا به کف حمایت برگشت

اعلام آمادگی روسیه برای کمک به عادی‌سازی روابط باکو و ایروان

هشدار جدی روسیه به مکرون

«آنارشی»؛ فیلم‌اولی که به کن رسید

«ایزابل هوپر» رئیس هیات داوران ونیز شد

دست خالی پلتفرم‌ها و منوی محدود تلویزیون برای سینما

روایت طنز حسن ریوندی از عرق سوز شدن در تابستان

صحبت‌های رهبر انقلاب و وحید شمسایی در دیدار امروز تیم ملی فوتسال با ایشان

دستگیری ده‌ها نفر در اردوگاه حامیان فلسطین دانشگاه جورج واشنگتن

بسته شدن یکی از بزرگترین خیابان‌های نیویورک توسط دانشجویان حامی فلسطین

تولید «من نقش راکی را بازی می‌کنم» به‌کارگردانی پیتر فارلی

تمرینات سنگین بدنسازی ابرقهرمان معروف هالیوود

لفاظی وزیر دفاع آمریکا علیه ایران

هم‌میهن: چه کسانی از خشم و اعتراض مردم سودجویی می‌کنند؟

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی