اخبار محرمانه

آخرين مطالب

افشاگری‌های هاشمی تحلیل ویژه

افشاگری‌های هاشمی
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - روزنامه سازندگی /متن پیش رو در سازندگی منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست
فائزه مومنی| در نهایت پس از دو سال از ساخت کامل و تجهیز بیمارستان هاشمی‌رفسنجانی در جنوب‌شرقی تهران،‌ این بیمارستان مجوز بهره‌برداری دریافت کرد. بیمارستانی که همزمان با راه‌اندازی، کمبود مرکز درمانی رایگان در این نقطه از پایتخت را تا حد زیادی جبران خواهد کرد. این بیمارستان دارای بخش‌های بستری زنان، مردان، کودکان و بخش‌های ویژه و پاراکلینیکی شامل: ‌ICU،CCU‌،NICU‌ ‌اتاق عمل، همودیالیز، تالاسمی، شیمی‌درمانی، زنان‌وزایمان،‌ پرتودرمانی، فیزیوتراپی، تصویربرداری، آزمایشگاه، کلینیک‌های تخصصی و فوق‌تخصصی است. فاطمه هاشمی‌رفسنجانی،‌ رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص کشور و بیمارستان آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی ، روز گذشته همزمان با روز ملی بیماری‌های خاص، طی نشست خبری درباره جزئیات راه‌اندازی این بیمارستان و همچنین مشکلات حوزه درمان از دارو تا شرایط مدیریتی کشور سخن گفت.‌

او با بیان اینکه ساخت این بیمارستان از 10 سال پیش آغاز شده است،‌ گفت: بیمارستان هاشمی‌رفسنجانی یک بیمارستان 64 تختخوابی است. 12 تخت برای کودکان دارد که جهت رفاه حال مادران،‌ تمام اتاق‌ها را یک نفره در نظر گرفتیم تا مادران در کنار فرزندان‌شان راحت باشند. 23 تخت نیز در بخش مردان و 23 تخت دیگر هم در بخش زنان است. بخش زنان‌و‌زایمان را هم جدا کردیم‌ زیرا مادران هم در زمان ورود به بیمارستان و هم‌ وقتی که خارج می‌شوند خوشحال هستند،‌ خواستیم با جدایی این بخش، طراوت و شادابی حفظ شود. بخش زنان‌وزایمان هم اتاق عمل جداگانه و ‌NICU دارد. همچنین کلینیک تخصصی زنان هم وجود دارد هم برای زنانی که ازدواج کردند و هم برای دختران و زنانی که وارد مرحله ازدواج یا بارداری هنوز نشده‌اند.‌ هاشمی با اشاره به استقرار بخش اورژانس در طبقه همکف بیمارستان‌ اظهار کرد: علاوه بر بخش اورژانس،‌ بخش تصویربرداری شامل: سی‌تی‌اسکن،‌ مامو‎‌گرافی، رادیولوژی و سنجش تراکم ساختمان است. البته در سال 86 ما در اینجا کلینیک بیماران خاص شهر را افتتاح کردیم که در آن بخش‌هایی برای تالاسمی، شیمی‌درمانی،‌ داروخانه،‌ آزمایشگاه،‌ فیزیوتراپی و… داشتیم.
این بیمارستان 2 سال پیش آماده بهره‌برداری بود اما به دلیل برخی نظرتنگی‌ها که در دولت و دانشگاه بود‌ به ‌تازگی توانستیم در روز دوشنبه هفته جاری مجوز بهره‌برداری آن را بگیریم. از زمانی که ساخت و تجهیز این بیمارستان به پایان رسیده تاکنون 4 مرتبه مجوز آتش‌نشانی تمدید شده است. حدود 130 نیرو و کارمند برای بیمارستان می‌خواهیم که دو سال پیش برای جذب آنها درخواست دادیم اما چون اعطای مجوز بهره‌برداری به طول انجامید بسیاری از نیروها جذب مراکز دیگر شدند‌ البته درحال حاضر برای جذب حدود 50،‌ 60 نفر به قطعیت رسیده‌ایم و منتظر تاییدیه بیمه‌ها برای شروع به کار هستیم. این بیمارستان زیرمجموعه بیمارستان علوم پزشکی شهید بهشتی است و احتمالاً تا 3 ماه آینده به بهره‌برداری کامل می‌رسد. افتتاح نشدن این بیمارستان طی این دو سال ظلم بزرگی بود‌،‌ آن هم وقتی هزینه‌ها در این بیمارستان پایین است و از بیماران خاص هم فرانشیز گرفته نمی‌شود.
مافیای دارو از آن‌ور مرز نمی‌آید
هاشمی همچنین درباره هزینه هنگفت درمان و داروی بیماران خاص نیز تاکید می‌کند: متاسفانه شرایط بیماران خاص طی سال‌های اخیر بدتر شده است. در دولت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، درمان بیماران تالاسمی و دیالیز رایگان شد اما رایگان شدن بیماری‌های صعب‌العلاج در دولت‌های بعد ادامه پیدا نکرد حتی با اینکه صندوق بیماری‌های صعب‌العلاج را افتتاح کردند با این وجود در برخی بیمارستان‌ها هزینه دیالیز را از بیمار دریافت می‌کنند و می‌گویند که شامل بیمه نمی‌شود. بیماری که بیماری خاص دارد باید در یک مرکز درمان شود و‌ در همان مرکز داروی خود را دریافت و تزریق کند. اما درحال حاضر فرد باید به داروخانه برود،‌ بعد به تامین‌اجتماعی مراجعه کند و در نهایت تزریق را انجام دهد. تازه دارو هم گیر نمی‌آید. او در پاسخ به پرسش روزنامه سازندگی درباره مافیای دارو نیز اضافه کرد:‌ مافیای دارو یک مساله است اما مساله اصلی نظارت است. چه کسی مجوزها را صادر می‌کند؟ مگر جز وزارت بهداشت کس دیگری مجوز صادر می‌کند؟ مافیای دارو که از آن‌ور مرز نمی‌آید،‌ همه چیز دست خودشان است! ما مدتی برای 6 ماه داروی دیسفرال را که برای بیماری تالاسمی است به صورت رایگان گرفتیم و در قالب پکیج به بیماران می‌دادیم،‌ بعد از مدتی جلوی این اقدام را گرفتند. موردهایی سراغ دارم که دارو با ارز دولتی خریداری می‌شده اما در نهایت این داروها در کشورهای اطراف به فروش می‌رفته است
اوتیسم مدرسه می‌خواهد
رئیس بنیاد بیماری‌های خاص با اشاره به اینکه بیماری اوتیسم نه درمان دارد و نه داروی خاص،‌ اضافه کرد:‌ مطابق با آمارها یک درصد جمعیت هر جامعه مبتلا به اوتیسم است. این یعنی حدود 800 هزار نفر از جمعیت کشور مبتلا هستند اما درحال حاضر 3 تا 4 هزار نفر خدمات می‌گیرند!‌ با حرف و شعار نمی‌شود کار کرد. بارها خواستیم درباره راه‌اندازی این مدارس با معاون اول رئیس‌جمهور جلسه بگذاریم اما با وجود وعده دفتر آقای مخبر هیچ‌گاه این جلسات برگزار نشد. او همچنین در پاسخ به این پرسش سازندگی که فقر در ابتلا به بیماری‌های خاص چقدر تاثیرگذار است،‌ گفت: با فقر مشکلات بیشتر می‌شود. برای مثال به یکی از روستاهای سیستان رفته بودم،‌ یک فرد دیالیزی با الاغ از روستا به زاهدان می‌آمد تا دیالیز انجام دهد. سعی کردیم تعداد مراکز دیالیز را از 132 عدد امروز به 500 مرکز با 100 یا 200 تخت‌ برسانیم. از طرف دیگر مشکل در ناآگاهی است، سال 75‌ تعداد بیماران دیالیزی آلمان به نسبت جمعیت‌اش که به اندازه ما بود‌ 30 هزار بیمار بود اما در ایران 3 هزار بیمار دیالیزی شناسایی شده بودند،‌ درحال حاضر کشور 40 هزار بیمار دیالیزی دارد. گاهی پزشک، بیمار را نسبت به بیماری خود آگاه نمی‌کند و همه این مسائل ناشی از عدم مدیریت است. هاشمی با اشاره به کاهش عمل پیوند کلیه در کشور اضافه کرد: در زمان دولت آیت‌الله هاشمی مقرر شد برای هر پیوند معادل 20 سکه هزینه پرداخت شود. در آن زمان حدود 900 نفر و بعد هزار نفر پیوند زده شدند اما تعداد بیماران کم نشد،‌ چرا؟ چون اولاً تعداد بیشتری شناسایی شدند و بعد هم درحال حاضر برای پیوند کلیه فقط 40 میلیون تومان می‌دهند و اوضاع خریدوفروش به این شکل که شما می‌بینید، شده است. در آن زمان ما مقرر کرده بودیم که بیماران تا زمان عمل یکدیگر را نبینند و به صورت پنهانی کار جلو برود‌ اما حالا یکدیگر را پیدا می‌کنند،‌ بر سر قیمت به توافق می‌رسند و بعد کار انجام می‌شود. تعداد کودکان با بیماری‌های خاص در شهرستان‌ها زیاد شده است.
مساله حجاب نباید به دارو و درمان گره زده شود
رئیس بنیاد بیماری‌های خاص در پاسخ به این پرسش سازندگی که آیا تعداد بیماران خاص بعد از منتفی شدن غربالگری جنین زیاد شده است،‌ یا نه،‌ گفت: وزارت بهداشت دستور داده که به بنیاد بیماری‌های خاص دیگر آمار داده نشود‌ اما وقتی به شهرستان‌ها می‌روم،‌ آمار بیشتر شده است. درحال حاضر کسی که پول دارد باید غربالگری را با هزینه 2 تا 5 میلیون تومان انجام ‌دهد و حتی بچه هم سقط می‌کنند‌ اما فقرا نمی‌توانند غربالگری کنند‌ پس در نهایت باز این فقرا هستند که به مشکل برمی‌خورند.
او همچنین در پاسخ به پرسش دیگر سازندگی درباره تعیین سهمیه داروخانه‌ها بر مبنای حجاب متصدیان آنها‌ اظهار کرد: مساله حجاب این‌طور حل نمی‌شود. مگر تا 2 سال پیش ما در کشور خانم بی‌حجاب داشتیم؟ اما حالا هر جا که قدم می‌گذاریم‌ اکثراً بی‌حجاب هستند. به یک رستوران در بوشهر رفتم‌ به‌جز من و همراه من،‌ هیچ‌‌کس حجاب نداشت! این رفتارها یعنی اعتراض به راه و روشی که مسئولان در پیش می‌گیرند. مگر می‌شود پدر و مادر یک بچه‌ را به زور دیندار کنند؟ اگر پدر و مادر خوب باشند،‌ ممکن است بچه‌ها به خاطر رفتار خوب پدر و مادر برخی کارها را بکنند اما با رفتار خشونت‌آمیز نمی‌شود. نباید مساله حجاب را به هیچ ‌چیز ازجمله دارو و درمان گره زد،‌ هر چیزی جایگاه خودش را دارد. نباید دعوا کرد‌ باید به اعتراضات رسیدگی کرد.
کیفیت داروهای ایرانی پایین است
او همچنین در پاسخ به پرسش سازندگی درباره عوامل دیگر کمبود دارو در کشور،‌ گفت:‌ من تخصصی نمی‌توانم راجع به این موضوع صحبت کنم اما وقتی با تولیدکنندگان دارو که صحبت می‌کنیم، می‌گویند که‌ بیمه‌ها رقم پایینی از قیمت دارو را می‌پردازند،‌ یا اینکه نمی‌توانند مواد اولیه را به راحتی وارد کنند. آنهایی که منصف هستند نیز می‌گویند، کیفیت داروهای ایرانی به نسبت نمونه مشابه خارجی‌اش پایین است. برخی از داروهای ایرانی عوارض زیادی دارد. اوضاع دارو و درمان طی سال‌های اخیر بدتر شده است،‌ مدام می‌گویند تحریم برای کشور مشکلی ایجاد نمی‌کند اما وقتی مشکلات زیاد می‌شوند می‌گویند به دلیل تحریم است. به گفته پدرم،‌ سیاستمداران برای غرور خودشان،‌ غرور مردمانشان را هم زیر پا می‌گذارند.
او همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا از وضعیت بیماری‌های خاص راضی هستید یا خیر، تاکید کرد: تا نقطه مطلوب فاصله داریم اما همین که در هر جایی شما نام‌ونشانی از بیماری‌های خاص می‌شنوید‌ یعنی اوضاع بهتر است. همین که مدام در صداوسیما راجع به بیماری‌های خاص می‌شنویم خوب است، یک زمانی هیچ‌کس از این بیماری‌ها سخن نمی‌گفت. البته دیروز روز بنیاد بیماری‌های خاص بود و بنا بود صداوسیما در این زمینه مصاحبه‌ای انجام دهد اما گفتند با بنده مصاحبه نمی‌کنند و هر کسی جز من باید برای مصاحبه برود. البته می‌گفتند هم من نمی‌رفتم!

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/1228239/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عکسی معنادار از صفحه یک روزنامه وطن امروز درباره رئیسی

حضور پدر آیت‌الله آل‌هاشم از حال فرزندش در بیت امام جمعه تبریز

دستور پوتین برای اعزام 2 هواپیما و بالگردهای ویژه از روسیه به تبریز

وضعیت هوا در عملیات جستجوی بالگرد رئیس‌جمهور

عطریانفر: رئیسی منتخب ملت است/ سلامتی او آرزوی همه ماست

آخرین اخبار عملیات امداد در مورد حادثه بالگرد رئیس جمهور

از درخواست واعظی درباره رئیسی تا دعای شریعتمداری برای دوست دیرینه‌اش

جزئیات بیماری پادشاه عربستان

رئیس هلال احمر: گروه‌های امدادی همچنان در حال جست‌وجوی بالگرد حامل رئیس‌جمهور هستند

در پی حادثه برای بالگرد رئیس جمهور، هند با مردم ایران ابراز همبستگی کرد

دعای همتی برای رئیس جمهور و همراهانش

مجلسی‌ها به سانحه بالگرد رئیسی واکنش نشان دادند

پشت این در 30 فلسطینی به شهادت رسیدند

ابراز نگرانی سوریه از سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور ایران

ترکیه: تیم امدادی به ایران اعزام شده است

ونزوئلا: مادورو خبر مربوط به بالگرد رئیس جمهور ایران را دنبال می‌کند

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه بالگرد رئیس‌جمهور ایران

مراسم دعا برای سلامتی رئیس‌جمهور و همراهان در شهرهای مختلف

از دست نوشته حدادعادل برای رئیسی تا نگرانی مجید انصاری برای رئیس جمهور

خط و نشان عضو برجسته کابینه جنگ اسرائیل برای نتانیاهو

دعای پزشکیان برای سلامتی ابراهیم رئیسی

توئیت متفاوت وزیر دولت روحانی در خصوص حادثه بالگرد رییس جمهور

فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیسی رفت

اظهارات مهم صفری: دو بار با آقای آل هاشم تماس برقرار شده و ایشان گفته بودند صدای آمبولانس ها را می‌شنوم

اردن: با نگرانی سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران را دنبال می‌کنیم

واکنش مصر به سقوط بالگرد حامل «رئیسی»

راز تربیت تک فرزند موفق، مستقل و مودب

معامله بزرگ تهران و واشنگتن؟

همه مقصران معرفی و مجازات شوند

تهیه کننده جنجالی سریال «شهرزاد» به شبکه خانگی برمی گردد!

تماس تلفنی آیت‌الله مکارم شیرازی با رئیس دفتر رئیس‌جمهور

محل دقیق سانحه بالگرد رئیس جمهور شناسایی شد

واکنش محسن رضایی به سانحه برای بالگرد رئیسی

واکنش روحانی به وقوع سانحه برای بالگرد رئیسی: صمیمانه امید دارم ایشان هر چه زودتر به آغوش ملت بازگردند

دعای مردم جزیره کیش برای سلامتی رئیس جمهور و هیات همراه

فوری/ مجریان صدا و سیما مشکی پوشیدند

گروه‌های تروریستی‌ای که ارتش اسرائیل را بنا نهادند

هدف قرار دادن نظامی اسرائیلی توسط تک‌تیراندازهای قسام

پریناز ایزدیار را بیشتر بشناسید

اردوغان: از سانحه هوایی که برای رئیس جمهور ایران پیش آمده بسیار متاسف هستیم

عراقچی برای رئیسی و امیرعبداللهیان آرزوی سلامتی کرد

اطلاعیه شماره 3 ستاد ملی هلال‌احمر‌ درباره سانحه بالگرد رئیس‌جمهور

بارزانی: برای رئیس‌ جمهور ایران و همراهانش دعا می‌کنیم

نگرانی دبیرکل سازمان ملل از سانحه بالگرد رئیس‌جمهور

هلال احمر: اخبار رسمی در قالب اطلاعیه در کوتاه‌ترین زمان ممکن اعلام می‌شود

معاون دادستان تهران: بهانه‌ای برای تعطیلی مغازه‌های طلافروشی وجود ندارد

رئیس مطالعات بین‌المللی انرژی: در آینده باید صادرات نفت را باید با واردات بنزین تهاتر می کنیم

استاد اقتصاد دانشگاه کانادا: در کشورهای آمریکای لاتین رایزن بازرگانی نداریم

وعده‌های انتخاباتی ترامپ؛ از برکناری مقامات تا لغو محدودیت‌های حمل سلاح

صادق خان: من بابت ریاست جمهوری مجدد ترامپ نگرانم

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی