اخبار محرمانه

آخرين مطالب

توصیه پزشکیان به شورای نگهبان دربارهٔ انتخابات 1400 سیاسی

توصیه پزشکیان به شورای نگهبان دربارهٔ انتخابات 1400
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - انصاف نیوز / مسعود پزشکیان، نمایندهٔ مردم در مجلس با اشاره به نقش عملکرد شورای نگهبان در مشارکت مردم در انتخابات 1400 گفت: حلقه را خیلی تنگ نکنند، زیرا هر یک از بازیگران در صحنه رقابت‌ها سهمی در بازار و مردم دارند و هر چقدر این بازیگران کاهش یابند، فضای انتخابات سرد می‌شود. به اندازه کافی دشمن داریم و خودمان نباید برای خودمان مشکل ایجاد کنیم مقداری بازتر با مساله برخورد کنیم و اجازه دهیم مردم انتخاب کنند.
پزشکیان در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما با ارزیابی فضای انتخاباتی کشور گفت: در دوره‌های پیش، فعالیت انتخاباتی رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی گرم‌تر بود، احزاب نامزد‌های شان را مشخص و سازماندهی کرده بودند و کار‌ها شکل گرفته بود؛ اما اکنون برای جریان‌ها اعم از چپ و راست مشخص نیست که چه کسی قرار است بیاید و آغاز فغالیت‌های انتخاباتی خیلی سرد است.
پزشکیان همچنین درباره آخرین رایزنی‌های سیاسی در جبهه اصلاحات برای معرفی نامزد نهایی این جبهه گفت: کاندید‌های جبهه اصلاحات خیلی محرومند، زیرا برای خیلی از آنان به طریقی، مساله ایجاد کردند و داوطلبی آنان با رد صلاحیت شان توأم خواهد بود و افراد تاثیرگذار و شناخته شده نیز آن قدر زیاد نیستند که از میان آنان انتخاب کنند.
وی همچنین، انتخاب و معرفی کاندیدای نهایی در جهبه اصلاحات را منوط به نظر اجماعی مردم دانست و افزود: پس از ورود افراد به عرصه رقابت‌ها در پایان، طبق نظر سنجی‌ها معلوم می‌شود که کدام افراد از اقبال بیشتر مردم برخوردارند و شاید به نفع یکدیگر کنار بکشند.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات اخیرش مبنی بر حضور در صحنه انتخابات تا پایان رقابت‌ها گفت: آن جمله را برای ورود به عرصه رقابت‌ها گفتم؛ برای داغ‌تر شدن تنور انتخابات، هر قدر بتوانیم سلایق و نگاه‌های مردم را از زبان کاندیدا‌های مختلف بیان کنیم، حضور مردم در صحنه انتخابات افزایش می‌یابد که این به نفع انقلاب است.
آقای پزشکیان، کنار کشیدن داوطلبان را در ابتدای ورود به رقابت‌های انتخاباتی، اقدامی نادرست دانست و افزود: کاندیدا‌ها باید وارد صحنه شوند و حرف هایشان را بزنند و در جمع بندی آخر، اگر هر جناحی بر یکی از داوطلبان اجماع کنند که اقبال بیشتری به او هست، دیگر کاندیدا‌ها به نفعش کنار روند و در آخر 2 نفر با هم رقابت کنند شاید منطقی‌تر و کم هزینه‌تر باشد.
داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: در پایان جلسات، اگر نظر سنجی‌ها نشان دهد کدام داوطلب شایسته‌تر و اقبال مردم به او بیشتر است طبعاً به نفعش کنار می‌روم.
وی در پاسخ به این که آیا به عنوان نماینده جریان اصلاحات داوطلب انتخابات می‌شود یا مستقل اظهار داشت: اصلاحات طیف وسیعی متشکل از حدود 38 تشکل است و با ما بحث می‌کردند تا پس از شنیدن دیدگاه هایم مشخص شود که آیا می‌خواهند نماینده شان شوم یا خیر؛ در نتیجه این که این مجموعه ما را بپذیرند یا نپذیرند خودشان باید تصمیم بگیرند.
آقای پزشکیان تاکید کرد: بار‌ها گفتم که دسترسی مملکت به قله‌هایی که مقام معظم رهبری در قالب سند چشم انداز ترسیم کردند بدون اصلاحات ممکن نیست، زیرا اگر بخواهیم به آن جا برسیم باید اصلاح کنیم و در مهارت، علم و نگاه مان تغییر ایجاد کنیم؛ با مهارت، نگاه و با این آدم‌ها نمی‌شود به آن جا رسید.
وی گفت: پس باید با تمام وجود به اصلاحات معتقد باشیم البته نه به این معنی که اصول را قبول نداریم، اصلاً مگر می‌شود من اصول را قبول نداشته باشم و اصلاح کنم؟
داوطلب انتخابات ریاست جمهوری افزود: پرسش من از کسانی که می‌گویند اصولگرا هستند و فکر می‌کنند دیگران اصول ندارند این است که ما در اعتقادات مان پنج اصل دینی و فروع دین داریم این، چه اصولی خارج از اصول و فروع دین است که این افراد از آن برخوردارند؟ اگر ما بیشتر از آنان به این اصول معتقد نباشیم، کمتر نیستیم. اگر غیر این هاست، خدا وکیلی من سردر نمی‌آورم.
پزشکیان گفت: باید با انشراح قلب، سلایق، عقیده‌ها و راهبرد‌های مختلف را از یکدیگر بپذیریم، شاید راهی که شما می‌روید بهتر از من اثر می‌کند پس نباید بگوییم راه شما خارج از راهی است که ما می‌رویم.
وی افزود: نگاه اصلاحی یعنی اجازه دهید نظرات و جهت گیری‌ها وجود داشته باشد و در عمل اندازه گیری شود که کدام جهت گیری بیشتر می‌تواند فراگیر و عدالت محور باشد.
پزشکیان اضافه کرد: این در عمل قابل اثبات است وگرنه در تئوری همه می‌گویند حق با ماست و هیچ کس خودش را بد نمی‌داند، پس باید اجازه دهیم که خودشان را نشان دهند که کدام یک اثرگذارتر، کیفی تر، عادلانه‌تر و کم هزینه ترند و این در رقابت امکان پذیر است.
از نماینده مردم تبریز در مجلس پرسیدیم با توجه به این که دولت کنونی، دولت اصلاحات تلقی می‌شود برخی معتقدند که اگر در انتخابات آینده بار دیگر چهره‌ای اصلاح طلب به قدرت برسد چه دستاورد و آورده جدیدی قرار است ارائه کند که گره گشای معضلات کشور شود؟ وی در پاسخ تاکید کرد: قبول ندارم که دولت آقای روحانی، دولت اصلاحات است خودش هم این را قبول ندارد. اصلاً نیازی به بیان دلیل نیست.
آقای پزشکیان گفت: حرف‌های آقای روحانی و مدافعانش نشان داد که او در مقایسه با رقیبش نگاه بازتری به جامعه دارد؛ ما در جامعه نمی‌توانیم فقط یک سلیقه و نگاه داشته باشیم و فقط حرف خودمان را در جامعه حاکم کنیم بلکه باید اجازه دهیم سلایق مختلف بروز و ظهور داشته باشند؛ اگر شکست خوردند مردم فضاوت می‌کنند.
وی با رد ادله منتقدان مبنی بر این که ترکیب دولت کنونی را نشان اصلاحاتی بودن آن می‌دانند گفت: فقط دو سه نفر از اعضای دولت، اصلاح طلب اند بقیه این طور نیستند ساختار و شاکله سیستم باید در نظر گرفت و مهمتر این که دیدگاه رهبر هر سازمان است که می‌تواند ساختار را به قله برساند یا به ته دره ببرد.
آقای پزشکیان افزود: آقای خاتمی کارشناس اقتصادی، سیاسی نبود، اما در ایجاد ثبات اقتصادی و رشد مسائل مختلف موفق بود؛ زیرا از کارشناسانی استفاده کرد و توانست دستاورد‌هایی داشته باشد، اما آقای روحانی این کار را نکرده است و نمی‌کند.
این داوطلب انتخابات تصریح کرد: به همین علت، آقای روحانی گاهی به وزرایش اصلاً وقت صحبت نمی‌دهد. اصلاحات کجا این طور است؟ من به عنوان رئیس، کجا حق دارم به وزیر یا مدیریم حتی اجازه حزف زدن ندهم یا اجازه ندهم نمایندگان با من جلسه داشته باشند.
وی همچنین در پاسخ به این که چرا در سال‌های قبل، این انتقاد‌های صریح را به دولت نداشته و اکنون به جرگه منتقدان پیوسته است گفت: الان هم انتقاد‌های من این گونه است که مشکلات کشور را به مجموعه قوا مربوط می‌دانم نه صرفا به دولت؛ فقط هجمه کردن به دولت، منصفانه نیست، مگر قوه قضائیه و مجلس خیلی خوب عمل کردند که همه هجمه‌ها به دولت است؟
آقای پزشکیان با تاکید بر این که باید در نقد عملکرد دولت منصف بود افزود: با این مومضوع که تمام گناهان را گردن یکی بیندازند و همه را ناشی از یک طرف بدانند موافق نیستم؛ ممکن نیست که همه تقصیر‌ها مربوط به یک فرد به تنهایی باشد. اصلاً مشکل کشور ما این است که همیشه می‌گردیم یکی را پیدا کنیم تا همه مشکلات را به گردنش بیندازیم.
وی گفت: چهل سال است که مدیران، روسا و وزرا را تغییر می‌دهیم به حساب این که بد هستند و می‌خواهیم خوب را بیاوریم تا کار‌ها را درست کنند، اما درست نمی‌شود؛ زیرا اصل مشکل را رفع نمی‌کنیم؛ مشکل در نگاه، جهت گیری و سیاستی است که باید اعمال کنیم، اما مسیر را غلط می‌رویم.
نماینده مردم تبریز در مجلس همچنین درباره نقد عملکرد اقتصادی دولت اظهار داشت: مردم از نظر اقتصادی در مضیقه اند البته من کارشناس این نیستم که بخواهم قضاوتی کنم و بعد مردم درباره آن نظر دهند.
آقای پزشکیان در پاسخ به این پرسش که چقدر با آگاهی از سنگینی مسئولیت ریاست جمهوری، داوطلب شده است گفت: سه اصل وجود دارد که هر مدیری به آن باور داشته باشد خیلی کار‌ها می‌تواند کند؛ علم، مشارمت همگانی و باور. در هر سازمان، جریان یا هر بخشی اگر عالمانه حرکت کنیم نه جناحی و سیاسی، برای هر مساله‌ای، راه حل وجود دارد.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت بسیج برای رفع مشکلات کشور تاکید کرد: با بهره مندی از ظرفیت علم، بسیج و باور می‌شود کوه‌ها را جابجا کرد راهکاری که مقام معظم رهبری بار‌ها فرمودند «مدیریت بسیجی» است یعنی همان مدیریتی که اول انقلاب حاکم بود.
آقای پزشکیان افزود: در آن دوره، قدرت باور بود که کار‌ها را جلو می‌برد و گرنه کار‌ها با پول و اعتبارات مالی جلو نمی‌رفت باید این ظرفیت‌ها بهره‌مند بود.
داوطلب انتخابات ریاست جمهوری همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه‌ای برای دولت آینده تدوین کرده است؛ برنامه اش را مبتنی بر سیاست‌های کلان نظام و برنامه‌های مصوب در مجلس دانست.
وی در عین حال گفت: البته معتقدم خیلی از این برنامه ها، ایده آل گرایانه است، چون برنام راهبردی با واقعیات نوشته می‌شود نه با ایده آل ها. ایده آل‌ها را در چشم انداز می‌بینند.
آقای پزشکیان افزود: با پول، تحریم و نیرو‌های انسانی کشور باید تصمیم بگیریم که می‌خواهیم به کجا برسیم این برنامه‌ای است که باید نوشته شود وگرنه با وجود این ظرفیت ها، اگر از کاندیدای ریاست جمهوری بخواهیم برنامه ارائه کند و اگر ارائه کند، کپی کرده است.
وی تصریح کرد: ارائه چنین برنامه‌ای آسان است در یک هفته می‌شود برای این‌ها کلی مطلب نوشت، اما این که برنامه اجرا شود و مردم نگویند که این‌ها باز دروغ گفتند نیاز به مشارکت و همبستگی کارشناسان دارد و نظرات آنان باید دخیل شود.
داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که با آیا با نگاه واقع گرایانه، برنامه آماده کرده است گفت: همین برنامه در روند کار، اجرا خواهد شد جهت گیری، همان سیاست‌های تایید شده از جانب رهبر معظم انقلاب است.
وی افزود: قرار بود در 1404 به کجا برسیم؟ قرار بود در منطقه اول شویم، اما اکنون کجاییم؟ چرا تحقق نیافت؟ زیرا کسانی که برنامه دادند، کپی کردند این که به اسم برنامه، کاغذی ارائه و عده‌ای قانع شوند ارزشی ندارد، مهم آن است که بتوانیم حرفی بزنیم و روی آن بایستیم و اجرایش کنیم.
آقای پزشکیان همچنین درپاسخ به پرسش دیگری درباره سابقه رد صلاحیتش در دوره پیشین انتخابات ریاست جمهوری و این که آیا در این دوره، حائز شرایط است گفت: نمی‌دانم، آن دوره هم که تایید نشدم اصلاً پیگیری نکردم اکنون هم می‌توانند رد کنند دنبال این نیستم.
وی در عین حال افزود: هیچ یک از کسانی که به عنوان شاخص تایید صلاحیت می‌شوند از نظر علمی، کارشناسی و تجربه از ما بالاتر نیستند؛ نمی‌شود که آنان را تائید و ما را رد کنند و هیچ دلیلی هم درباره علل رد صلاحیت ما نگویند.
آقای پزشکیان اضافه کرد: اگر بگویند ما معتقد نبودیم و علم و تدبیر لازم را نداشتیم و بعد، داوطلبانی که همین شاخص‌ها را ندارند تایید کنند این سبب بی اعتمادی مردم می‌شود که می‌ترسیم بدتر شود.
وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که چرا اغلب روسای جمهور در پایان دوره مسئولیت؛ به جای پاسخگویی، اختیارت شان را ناکافی می‌دانند گفت: اصلاً چارچوب و ساختار دولت در نظام جمهوری اسلامی محدود و تعریف شده است. اگر قرار باشد رئیس جمهور بتواند هر کاری را مانند کشور‌های دیگر انجام دهد اصلاً در اختیار او نیست.
داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در هیچ کشوری مانند این جا، رئیس جمهور وقتی به مجلس یا دستگاه قضا می‌رود به او بی احترامی نمی‌کنند؛ حساب و کتاب دارد. این جا به رئیس جمهور فحش می‌دهند و کسی هم پیگیر نیست که چرا چنین حرفی زده شد.
آقای پزشکیان افزود: اگر کسی بخواهد در چارچوب اختیارات رئیس جمهور تغییر ایجاد کند باید بر فرایند‌های در اختیارش تمرکز کند، فرایند‌های بسیاری در اختیار دولت است که اگر رئیس جمهور به آن بپردازد نیازی نیست که به فرایند‌های دیگران نگاه کند.
وی اضافه کرد: به فرض که اصلاح بخش‌های دیگر نیز لازم باشد، اما رئیس جمهور ابتدا باید فرایند‌های در اختیار خودش را درست و در ساختار‌های اداری خودش پاسخگویی ایجاد کند.
آقای پزشکیان همچنین برای گرم شدن تنور انتخابات به شورای نگهبان توصیه کرد: حلقه را خیلی تنگ نکنند، زیرا هر یک از بازیگران در صحنه رقابت‌ها سهمی در بازار و مردم دارند و هر چقدر این بازیگران کاهش یابند، فضای انتخابات سرد می‌شود.
وی تاکید کرد: به اندازه کافی دشمن داریم و خودمان نباید برای خودمان مشکل ایجاد کنیم مقداری بازتر با مساله برخورد کنیم و اجازه دهیم مردم انتخاب کنند.
داوطلب انتخابات ریاست جمهوری همچنین به داوطلبان انتخابات توصیه کرد: حرف مردم را بزنند و راه حل‌ها را بگویند تا مردم باور کنند، چون از بس به آنان حرف‌های غیر واقعی زدیم و شعار دادیم و عمل نکردیم از ما دل گیرند که البته حق دارند.
آقای پزشکیان در پایان اتحاد ملی را برای گذر از مشکلات کشور ضروری دانست و افزود: باید شیرینی مقاومت را به ملتی که این همه شهید و جانباز دادند و با سختی مواجه اند بچشانیم؛ اگر دست به دست یکدیگر دهیم مشکلات رفع می‌شود، زیرا با دعوا کردن مشکلات رفع نمی‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/528067/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صادق قطب زاده، یک انقلابی که قصد کودتای نظامی داشت

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

تولید در پتروشیمی غدیر به 120 درصد ظرفیت اسمی رسید

افزایش تولید برق کشور با یاری شرکت انتقال گاز

صدا و سیمای 24 هزار میلیاردی چقدر بیننده دارد؟

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر

ادای احترام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام والای شهدای شهر بوشهر

3 سریال کره‌ای که طرفداران «جومونگ» نباید از دست بدهند

نخستین نشست ستاد شاهد شهرستان‌های استان تهران در سال جدید برگزار شد

افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی

راه‌اندازی سامانه پایش درخواست‌های خرید کالا در شرکت نفت فلات قاره

تأکید شرکت نفت فلات قاره بر ارائه خدمات مناسب پروازی به کارکنان مناطق عملیاتی

از اصلاح دستمزد سلبریتی‌ها در تلویزیون تا اخبار تولید «پایتخت7» و وضعیت سریال «سلمان فارسی»

توزیع 40 میلیون لیتر سوخت در بخش کشاورزی منطقه سبزوار

انتقاد شدید رئیس دانشکده روانشناسی تهران از مدیران تلویزیون/ ویدئو

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «انصاری رامندی»

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «فرشیدفر»

خاتمی: در دانشگاه افراطیون چپ را کوبیدم و ناراحتشان کردم، به رهبرى گفتم، ایشان هم افراطیون راست را محکوم کنند؛ نپذیرفتند

برنامه‌ریزی نفت و گاز کارون برای تحقق شعار سال 1403

گازسوزی حداقلی در نفت و گاز مارون

تعظیم روز ارتش

جانباز گرانقدر 70 درصد «سلمان کلیوند عباسی» به خیل شهدا پیوست

اجرای 80 پروژه فنی و خدماتی در نفت و گاز آغاجاری

توزیع 1.5 میلیون لیتر سوخت میان ناوگان هوایی منطقه بوشهر در ایام نوروز

60 لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه 1403 بامداد شنبه شارژ می‌شود

60 لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه 1403 امشب شارژ می‌شود

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از 28 میلیارد دلار در سال 1402

سفر به تهران قدیم؛ کشتی با خرس در خیابان‌های تهران/ تصاویر

پیگیری فشرده‌ی سازمان منطقه آزاد کیش برای تعیین تکلیف مالیات بر ارزش افزوده/ جلسه اختصاصی کمیسیون اقتصادی مجلس با سرهنگی

حرفهای جنجالی مجری سابق صداوسیما: تک تک مسئولان استعفا دهند/ ویدئو

همدلی همکاران در مسیر تحقق اهداف سازمانی ضرورت دارد

پیام تبریک بنیاد شهید وامور ایثارگران استان گیلان به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی

ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار و مایه سربلندی کشور

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعان رسیدگی کرد

افشاگری تلخ مجری تلویزیون از تصمیم به خودکشی/ ویدئو

سه‌شنبه‌های ایثارگری در مازندران

قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران امروز در اوج است

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی

تازه‌ترین اوضاع شرکت‌های تولیدی صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت بررسی شد

مسیر تولید در صنعت نفت از ایجاد اوضاع مطلوب برای کارکنان می‌گذرد

بار اصلی تحقق شعار سال بر دوش صنعت نفت است

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

وزارت نفت اثر تحریم‌ها در تولید و صادرات نفت را کم کرد/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم

متخصصان وزارت نفت تحریم‌ها در زمینه تولید و صادرات نفت را بلااثر کردند/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم

تولید نفت شیل آمریکا در ماه مه افزایش می‌یابد

تمایل اوپک برای عضویت جمهوری نامیبیا

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی