جمعه ۵ تير ۱۴۰۵
بین الملل

شیخ نعیم قاسم: اسرائیل باید با تحقیر از لبنان خارج شود

شیخ نعیم قاسم: اسرائیل باید با تحقیر از لبنان خارج شود
اخبار محرمانه - فارس / دبیرکل حزب‌الله روز جمعه گفت که ایران به تفاهم‌نامه‌ای دست یافت که اعلام رسمی شکست آمریکا و رژیم صهیونیستی بود، و مقاومت در کنار جمهوری اسلامی خواهد ...
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - فارس / دبیرکل حزب‌الله روز جمعه گفت که ایران به تفاهم‌نامه‌ای دست یافت که اعلام رسمی شکست آمریکا و رژیم صهیونیستی بود، و مقاومت در کنار جمهوری اسلامی خواهد ایستاد.
شیخ «نعیم قاسم» دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی لبنان «حزب‌الله» امروز (جمعه) گفت که علی‌رغم تجاوز، ایران استقامت کرد و محکم ایستاد. قاسم طی سخنرانی در مراسم روز عاشورا در لبنان، توضیح داد: «ایران به تفاهم‌نامه‌ای دست یافت که اعلام رسمی شکست آمریکا و اسرائیل بود. امروز، ایران در حال شکل دادن به آینده است، نه تنها برای خود، بلکه برای کل منطقه». شبکه «المنار» به نقل از وی گزارش داد: «از ایران متشکریم، قدردانی‌ای که حتی قلب‌های مصیبت‌دیدگان را لمس خواهد کرد و آنها را از شدت درد به زانو در خواهد آورد». دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: «ضروری است که از مسیر تفاهم بین ایران و آمریکا به عنوان حمایت اساسی از حاکمیت لبنان بهره‌برداری شود». قاسم تصریح کرد: «ما در کنار ایران خواهیم ایستاد و می‌خواهیم متحد باشیم زیرا مشخص شده است که قدرت شما، همراه با قدرت رزمندگان مقاومت در میدان، به ایجاد تعادل مناسب برای شکست اسرائیل و اخراج آن از سرزمین ما کمک می‌کند». وی با بیان اینکه ما با جنگی مواجه شدیم که هدفش نابودی حزب‌الله، پایگاه‌های حمایتی آن، مردم و شهروندان مرتبط با آن در لبنان بود؛ اظهار داشت: «اسرائیل در لبنان حضور دارد زیرا به دنبال اشغال آن به عنوان بخشی از پروژه "اسرائیل بزرگ" است. مقاومت در پاسخ به این تجاوز و اشغال پدید آمد». دبیرکل حزب‌الله در ادامه گفت: «تجاوز اسرائیلی-آمریکایی علیه غیرنظامیان از طریق زمین، دریا و هوا، جنگی بزرگ و خطری بزرگ برای ریشه‌کن کردن موجودیت ماست. ما با موضع کربلایی مردم شریف و گرامی‌مان، توانستیم این تجاوز را متوقف کنیم و به پیروزی بزرگی دست یابیم».
قاسم با بیان اینکه ما پروژه اسرائیلی-آمریکایی را در هم شکستیم و وارد مرحله جدیدی شدیم، تاکید کرد: «اسرائیل چاره‌ای جز عقب‌نشینی کامل از هر وجب از خاک لبنان و توقف تجاوز هوایی، زمینی و دریایی خود ندارد». وی ضمن اشاره به ناکامی تجاوزگران در دستیابی به اهداف توسعه‌طلبانه خود، توضیح داد: «اسرائیل باید بدون قید و شرط خارج شود. هیچ تعهدی علیه حاکمیت لبنان پذیرفته نخواهد شد و هیچ کس حق امضای چیزی را ندارد». دبیرکل حزب‌الله با بیان اینکه تمام راهکارها باید بر اساس حاکمیت کامل لبنان و استقلال کامل باشد، خاطرنشان کرد: «نه عادی‌سازی، نه لغو حالت خصومت، نه هیچ دستاوردی برای اسرائیل و نه هیچ حضور جزئی در خاک لبنان. اسرائیل باید تحقیر شده و شکست خورده خارج شود، و این همان چیزی است که اتفاق خواهد افتاد». قاسم با بیان اینکه دولت لبنان نمی‌تواند با بیش از نیمی از مردم لبنان دشمنی و اختلاف داشته باشد و همچنان به طور عادی عمل کند، ادامه داد: «دولت لبنان باید اجرای دستورات قیمومیت و دشمن را متوقف کند و از تصمیم‌گیری‌هایی که در خدمت منافع آمریکا و اسرائیل است، دست بردارد». وی ضمن اشاره به آمادگی حزب‌الله برای کمک به دولت لبنان، گفت: «از فرصت استفاده کنید. مقاومت قوی است و اگر در مسیر حاکمیت لبنان گام بردارید، ما با شما هستیم. در این مرحله، پس از خروج اسرائیل، ما به طور مشترک استراتژی جامع امنیت ملی را بررسی خواهیم کرد». دبیرکل حزب‌الله تصریح کرد: «با کشورهای عربی و خارجی که به لبنان در حاکمیت و بازسازی آن کمک می‌کنند، تا حد امکان همکاری کنیم. ما افرادی را می‌خواهیم که از حاکمیت ما حمایت کنند، نه کسانی که تحت پوشش دفاع از حاکمیت ما از اسرائیل حمایت می‌کنند».
قاسم ادامه داد: «ما از کشورهای عربی و خارجی که در زمینه بازسازی، احیای حاکمیت و تقویت ارتش لبنان فعالیت می‌کنند، استقبال می‌کنیم. ما از کشورهای عربی و خارجی که برای اخراج اسرائیل و ایجاد یک لابی قوی برای جلوگیری از دستیابی آن به اهدافش تلاش می‌کنند، استقبال می‌کنیم». وی درباره مردم محور مقاومت نیز گفت: «ما باید به مردم غزه و فلسطین درود بفرستیم. ما در کنار شما ایستاده‌ایم و فلسطین و آزادی آن همچنان قطب‌نمای ما خواهد بود. درود بر مردم یمن، رهبری آنها و نیروهای مسلحی که در زمانی که جهان فلسطین، لبنان و محور مقاومت را تنها گذاشت، محکم ایستادند». دبیرکل حزب‌الله همچنین افزود: «درود بر مردم عراق - مراجع دینی آنها، نیروهای بسیج مردمی، رهبری و دولت آنها - به خاطر مراقبت و کمکشان و به خاطر ایستادن در کنار ما».


نظرات شما