اخبار محرمانه
سوژه جدید در تنش میان آمریکا و روسیه
شنبه 24 مهر 1400 - 09:31:01
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه ای ادعای مسکو درباره نزدیک شدن ناو این کشور به آبهای سرزمینی روسیه را تکذیب کرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، به گفته مقامات مسکو، یک ناوشکن دریایی آمریکا در حین رزمایش‌های دریایی مشترک روسیه و چین روز گذشته قوانین آب‌های سرزمینی روسیه را نقض کرده بود که توسط شناور‌های نظامی این کشور از منطقه دور شد.
با این حال، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با صدور بیانیه ای به ادعاهای روسیه واکنش نشان داد. واشنگتن این گفته مقامات روسیه را رد کرده و گفته این ادعا پایه و اساس درستی ندارد.
در بیانیه ارتش آمریکا آمده است: ادعای وزارت دفاع روسیه در مورد تعدی ناوشکن نظامی ما به حریم این کشور کاملاً نادرست است. یک ناوشکن موشک انداز در حال انجام عملیات در آب‌های بین المللی دریای ژاپن بود که یک شناور نظامی روس به آن نزدیک شد.
وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای جداگانه در این باره گفت: به دلیل مقاومت ناوشکن آمریکایی برای تغییر مسیر و فاصله گرفتن از منطقه، شناور نظامی روس مجبور شد برای بیرون راندن متجاوز از حریم آب‌های سرزمینی این ناوشکن را هدایت کند.
این حادثه در فاصله کمتر از 60 متر از دو کشتی و در غرب دریای ژاپن اتفاق افتاده و حدود 50 دقیقه به طول انجامیده است. به گفته منابع خبری، در پی این حادثه، وزارت دفاع روسیه سفیر آمریکا در این کشور را احضار کرده و از وی بابت نقض حریم آب‌های بین المللی روسیه توضیح خواسته است.
این دومین بار در چهار ماه گذشته است که مقامات روسیه اعلام می‌کنند ناوشکن‌های آمریکا به حریم آب‌های سرزمینی کشورشان تجاوز می‌کنند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/634071/سوژه-جدید-در-تنش-میان-آمریکا-و-روسیه
بستن   چاپ