اخبار محرمانه
وعده وزیرصمت: برنامه‌ریزی برای افزایش تولید 35 هزار مگاوات برق برای کشور طی 4 سال آینده / تامین 10 هزار مگاوات آن از سلول‌های خورشیدی است
شنبه 24 مهر 1400 - 03:19:42
اخبار محرمانه - فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: افزایش تولید 35 هزار مگاوات برق برای کشور طی 4 سال آینده برنامه‌ریزی شده که تامین 10 هزار مگاوات آن از سلول‌های خورشیدی است.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : ایرنا: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: افزایش تولید 35 هزار مگاوات برق برای کشور طی 4 سال آینده برنامه‌ریزی شده که تامین 10 هزار مگاوات آن از سلول‌های خورشیدی است.
سید«رضا فاطمی‌امین» شامگاه جمعه در حاشیه بازدید از 2 طرح صنعتی خمین در جمع خبرنگاران افزود: سوگیری جهانی در تامین انرژی سال‌های اخیر به‌دلیل ارزش بالای گاز و فرآورده نفتی و جبران بخشی از کمبود انرژی الکتریکی و حراست از محیط زیست از طریق سلول‌های خورشیدی است.
وی گفت: واحد تولید پنل‌های خورشیدی در خمین ظرفیت تولید بیش از یک‌هزار مگاوات در سال را دارد.
وزیر صنعت و معدن و تجارت بیان کرد: این واحد در زمینی به وسعت 31 هکتار مستقر شده که در راستای فعالیتش به 100 هکتار دیگر زمین نیاز دارد و با حمایت دولت تا یک ماه آتی مجوز شهرک خصوصی به آن داده می‌شود.
فاطمی‌ امین افزود: واحد تولید پنل‌های خورشیدی خمین از کانون‌های بزرگ مقیاس و خوب کشور و استان مرکزی در تولید انرژی الکتریکی است و زنجیره کاملی از بخش‌های تولید پنل‌های خورشیدی در آن برنامه‌ریزی شده است‌.
وی در ادامه با اشاره به بازدید از واحد پتروشیمی خمین گفت: شکل نگرفتن صنایع پایین دستی حوزه پتروشیمی موجب می‌شود که محصولات این صنعت نیمه‌خام صادر شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پلی پروپیلن محصول ارزشمند پتروشیمی است و سالانه 900 هزار تن از این محصول در کشور تولید می‌شود که با نیاز بازار داخلی همخوانی دارد.
فاطمی‌امین بیان کرد: این واحد تولیدی سبب ایجاد ارزش افزوده و اشتغال می‌شود.
وزیر صمت در سفر یک‌روزه به جنوب استان مرکزی روز جمعه ضمن شرکت در آئین اختتامیه نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه محلات، با حضور در شهرستان‌های دلیجان و خمین از چندین طرح صنعتی از جمله خودروسازی سایپای خمین و ظرفیت‌های پرورش گل و گیاه بازدید کرد.
عملیات اجرایی پتروشیمی خمین سال 96 و واحد تولید سلول‌های خورشیدی خمین نیز در زمینی به مساحت 15 هکتار در سال 97 کلید خورد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/633996/وعده-وزیرصمت--برنامه‌ریزی-برای-افزایش-تولید-35-هزار-مگاوات-برق-برای-کشور-طی-4-سال-آینده---تامین-10-هزار-مگاوات-آن-از-سلول‌های-خورشیدی-است
بستن   چاپ