اخبار محرمانه
فرمانده سپاه: موشک‌های کروز دریایی سپاه با برد 2000 کیلومتر در راه است
جمعه 23 مهر 1400 - 17:21:14
اخبار محرمانه - مهر / فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: در آینده نزدیک موشک‌های کروز با برد 2000 کیلومتری که قادر هستند شناورهای متحرک را هدف قرار بدهند، در نیروی دریایی سپاه توسعه پیدا می‌کنند.
سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه در حاشیه بازدید از یگان‌های نیروی دریایی سپاه مستقر در جزایر خلیج فارس و تنگه راهبردی هرمز، گفت: نیروی دریایی سپاه در این سال‌های اخیر در عرصه‌های شناوری، پیشرفت‌های بسیار چشمگیری را تجربه کرده است و در شناورهای تندرو افزایش سرعت این شناورها به چیزی نزدیک به 100 نات رسیده است که این جزو پدیده‌های جالب عرصه سرعت و شتاب در دریانوردی است.
وی افزود: در عرصه پهپادها نیز نیروی دریایی سپاه رشد قابل ملاحظه‌ای را داشته است و صدها فروند پهپاد شناسایی، مراقبتی، رزمی و انتحاری، به نیروی دریایی سپاه به صورت‌های مختلف اضافه شده است که الان دوستان ما در عرصه پهپادها تا بُرد 1200 کیلومتر را در اختیار دارند و در حال افزایش این برد هستند.
فرمانده کل سپاه تصریح کرد: در عرصه موشک‌های کروز دریایی نیز از موشک‌هایی با برد 35 و 90 کیلومتری به موشک‌های 300 کیلومتری و موشک‌های 700 کیلومتری رسیده‌ایم و در آینده نزدیک موشک‌های 2000 کیلومتری کروز که قادر هستند شناورهای متحرک را هدف قرار بدهند در نیروی دریایی سپاه توسعه پیدا می‌کنند.
سرلشکر سلامی گفت: در عرصه جنگال نیز همانطور که در الحاق سال 1399 همه ملت ایران شاهد بودند سامانه‌های جنگالی، سامانه‌های جمع‌آوری، جمرها، سیستم‌های مختلف کننده و سامانه‌های تهاجمی جنگ الکترونیک در عرصه تهاجمی و دفاعی بسیار خوبی در نیروی دریایی ایجاد شده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/633731/فرمانده-سپاه--موشک‌های-کروز-دریایی-سپاه-با-برد-2000-کیلومتر-در-راه-است
بستن   چاپ