اخبار محرمانه
تایوان عقب نشینی کرد؛ جنگی را با چین آغاز نخواهیم کرد
پنجشنبه 22 مهر 1400 - 17:56:17
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / چیو کو چنگ، وزیر دفاع تایوان، در مجلس این کشور اعلام کرد که کشورش وارد جنگ با چین نخواهد شد.
به نقل از اسپوتینک، وزیر دفاع تایوان به نمایندگان پارلمان این کشور گفت که تایوان به هیچ وجه در راه اندازی جنگ علیه چین شرکت نخواهد کرد.
با وجود اختلافات طولانی مدت دو کشور، چیو در جلسه پارلمانی امروز (پنجشنبه) تاکید کرد که تایوان مطلقا جنگی با چین آغاز نمی‌کند.
بیانیه چیو در پی اظهارات هفته گذشته بود که در آن به قانونگذاران گفت: چین قادر است تا سال 2025 حمله گسترده‌ای به تایوان انجام دهد؛ زیرا تنش بین دو همسایه جدی‌ترین تنش در چند دهه گذشته بوده است.
در پی اعزام جنگنده‌های هوایی ارتش چین به تایوان و قدرت نمایی در آسمان این کشور، تنش بین چین و تایوان در بالاترین سطح خود به سر می‌برد.
در اوایل ماه جاری، ارتش چین بیش از 100 پرواز را طی چند روز در آسمان تایوان انجام داد. اقدامی که عملاً زنگ خطر را در منطقه و خارج از کشور به صدا درآورد و نگرانی‌هایی را در مورد افزایش تنش میان دو کشور ایجاد کرد.
مقامات چینی بعداً تأکید کردند که پرواز‌ها بخشی از تلاش پکن برای دفاع از حاکمیت و قلمرو چین است و پکن اعلام استقلال تایوان را مقصر این تنش‌ها می‌داند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/633315/تایوان-عقب-نشینی-کرد؛-جنگی-را-با-چین-آغاز-نخواهیم-کرد
بستن   چاپ