اخبار محرمانه
جزئیات سوءقصد به جان رئیس‌ جمهور مصر و ولیعهد سابق عربستان
پنجشنبه 22 مهر 1400 - 17:54:17
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / رسانه‌های محلی مصر اعلام کردند دادگاه جنایی_نظامی این کشور برای 32 متهم که قصد ترور السیسی را داشتند حبس ابد صادر کرده است.
به نقل از آر تی، دادگاه جنایی_نظامی مصر برای 32 متهمی که قصد داشتند عبدالفتاح السیسی، رئیس‌ جمهور مصر و محمد بن نایف، ولیعهد سابق عربستان را در سال 2016 حین شرکت در اجلاس سران عرب در کشور موریتانی ترور کنند، حبس ابد صادر کرده است.
بر اساس اعتراف متهمان، آنان عضو گروهی با نام «استان سینا» شده بودند و قصد داشتند السیسی را ترور کنند برای این کار نیز یکی از افراد این گروه که از سال 2007 در بخش امنیت مرکزی مصر قرار داشت نحوه کار با اسلحه گرم و فنون نظامی را به باقی افراد گروه استان سینا آموزش می‌داد.
تیم امنیتی رئیس‌ جمهور مصر ادعا کرد هنگامیکه او قصد داشت در اجلاس سران عرب در موریتانی شرکت کند، آن‌ها متوجه شدند گروهی که از انقلاب (کودتای نظامی) 30 ژوئن 2013 ناراضی هستند قصد دارند السیسی را ترور کنند. به همین خاطر رئیس‌ جمهور مصر در دقایقی قبل از شروع این اجلاس از حضور در آن منصرف شد.
تیم تحقیقات مصری همچنین اعلام کردند این گروه در اجلاس سران عرب در سال 2016 قصد داشت محمد بن تایف، ولیعهد سابق عربستان را همراه با عبدالفتاح السیسی به قتل برساند.
در همان سال نیز مقامات موریتانی تایید کردند ده نفر در زمان اجلاس سران بازداشت شدند که بعد‌ها با تحقیقاتی که از آن‌ها انجام گرفت مشخص شد قصد داشتند چند تن از سران و مقامات عرب را ترور کنند.
در ژوئن 2013 و در سالگرد تحلیف محمد مرسی، پنجمین رئیس جمهور مصر شهر‌های مختلف مصر عرصه تظاهرات علیه دولت جدید شد. مخالفان و در راس آن‌ها محمد البرادعی خواهان کناره‌گیری محمد مرسی از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام در مصر بودند. پس از استعفای بیشتر کابینه مصر عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع سابق این کشور با کودتای نظامی قدرت را به دست گرفت و محمد مرسی به زندان افتاد.
اما مصر پس از به قدرت رسیدن السیسی هم شاهد اعتراض‌های مردمی بود. از زمان برکناری محمد مرسی، اولین رئیس جمهور غیرنظامی مصر اعتراضات در این کشور آغاز شد که در پی آن هزاران نفر از مخالفان کودتا به زندان افتاده و دها نفر نیز محکوم به اعدام شدند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/633308/جزئیات-سوءقصد-به-جان-رئیس‌-جمهور-مصر-و-ولیعهد-سابق-عربستان
بستن   چاپ