اخبار محرمانه
دیپلماسی انفعالی دولت قبل به جای گشایش منجر به تحریم‌های مضاعف شد
چهارشنبه 21 مهر 1400 - 05:09:58
اخبار محرمانه - کیهان /متن پیش رو در کیهان منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
روزنامه اعتماد روز گذشته در مطلبی با عنوان «اصلاح و بازنگری در روابط خارجی» نوشت:« در تمام سال‌هایی که نتوانستیم مشکلات کشور را سامان دهیم یا قدری از شدت آنها بکاهیم، مهم‌ترین مسئله‌ای که خودنمایی می‌کرد، این بود که روابط‌مان با کشورهای خارجی را مبتنی بر عناصری گذاشتیم که این عناصر باعث ایجاد اعتماد متقابل بین ما و جهان نشد، بلکه باعث شد که جهان محدودیت‌های جدی برای ما ایجاد کند که این بزرگ‌ترین اشتباه ما بوده است. برای پیشبرد مقاصد اقتصادی یا برون‌رفت از مشکلات نیز باید به این نکته برسیم که چگونه باید این عناصر را اصلاح کرد تا رابطه ما با جهان نیز اصلاح شده و علاوه‌بر اینکه در مسیر درستی قرار گرفته و آن را ادامه دهیم، کشورهای دیگر نیز از منظر مباحث اقتصادی، سیاسی و... با ما همکاری کنند، این نکته بسیار مهم است».
گفتنی است دولت آقای روحانی و وزارت خارجه او به ریاست ظریف طی 8 سال گذشته با بکارگیری دیپلماسی انفعالی، هم در روند پیشرفت صنعت هسته‌ای اخلال ایجاد کرد و هم تحریم‌ها را گسترده‌تر کرد و هم ارزش پول ملی را به شدت کاهش داد.
دولت روحانی نتوانست رویکرد بسیار مهم «عزت، حکمت و مصلحت» را در سیاست خارجی پی بگیرد و همین مسئله خسارت‌های زیادی به کشور تحمیل کرد. یکی از نقاط ضعف اساسی دولت روحانی، اعتماد بلاوجه به آمریکا و اروپا در برجام بود که ما حصل این توافق خسارت‌بار بازگشت همه تحریم‌ها به علاوه 700 تحریم جدید دیگر علیه کشورمان بود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/632297/دیپلماسی-انفعالی-دولت-قبل-به-جای-گشایش-منجر-به-تحریم‌های-مضاعف-شد
بستن   چاپ