اخبار محرمانه
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان البرز خبر داد: تک رقمی شدن نرخ بیکاری استان البرز در تابستان 1400 برای نخستین بار
يکشنبه 11 مهر 1400 - 11:49:43
وزارت رفاه
اخبار محرمانه - مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان البرز در خصوص آمار بیکاری استان گفت : با اعلام مرکز ملی آمار ایران و بر اساس چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی کار تابستان 1400؛ نرخ بیکاری استان البرز با میزان 9.1 درصد برای نخستین بار تک رقمی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان البرز، حسین فلاح نژاد با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در استان اظهار کرد: نرخ بیکاری استان البرز در مقایسه با مدت مشابه در سال 1399 به میزان 3.3 درصد کاهش داشته است و در تابستان سال جاری به 9.1 درصد یعنی کمتر از متوسط کشوری و به زیر 10 درصد رسیده است .
وی افزود: اشتغال وبیکاری از جمله موضوعات اساسی اقتصاد هر کشوری است به گونه ای که افزایش اشتغال و کاهش بیکاری بعنوان یک از شاخص های توسعه یافتگی جوامع تلقی می شود.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اشاره به میزان مشارکت اقتصادی استان بر اساس آمار اعلام شده ادامه داد : نرخ مشارکت اقتصادی استان البرز در همین مدت 39.7 بوده است در حالی که بر اساس آمار اعلام شده توسط مرکز آمار ایران نرخ بیکاری و مشارکت کل کشور در تابستان 1400 به ترتیب به میزان 9.6 و 41.1 درصد بوده است.
وی خاطرنشان کرد: به رغم آن که شیوع کرونا به حوزه های مختلف در استان آسیب زیادی زده است اما نرخ بیکاری در استان با همراهی بخش های مختلف و تلاش های صورت گرفته کاهش یافته و کمتر از میانگین کشوری شده است و امیدواریم با برنامه ها و سیاست گذاری های جدید در اشتغال کشور و استان و استفاده از ظرفیت های بخش های صنعت، خدمات و کشاورزی البرز این روند کاهشی را همچنان شاهد باشیم.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4
11 مهر 1400 11:09
اداره کل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان البرز |
کد خبر : 246,298
اجتماعی
کلیدواژه ها: تک رقمی شدن نرخ بیکاری استان البرز برای نخستین بار,اشتغال,مرکز ملی آمار ایران,طرح آمارگیری نیروی کار
نظرات بینندگان

http://www.SecretNews.ir/fa/News/627050/مدیرکل-تعاون،کار-و-رفاه-اجتماعی-استان-البرز-خبر-داد--تک-رقمی-شدن-نرخ-بیکاری-استان-البرز-در-تابستان-1400-برای-نخستین-بار
بستن   چاپ