اخبار محرمانه
ایران چه زمانی به مذاکرات وین باز می‌گردد؟
شنبه 3 مهر 1400 - 15:16:02
اخبار محرمانه - ایسنا/ وزیر امور خارجه ایران گفت: ما اراده بازگشت به مذاکره را داریم، اما مذاکره‌ای جدی و تأمین کننده حقوق و منافع ملت ایران.
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با صدا و سیما با بیان اینکه برخی در ملاقات‌ها دوست دارند مدام بگویند اینکه شما می‌گویید به زودی این "به زودی" یعنی چند روز، چند هفته، چند ماه؟، تصریح کرد: به زودی یعنی به محض کامل شدن بررسی‌های ما، این اقدام را انجام خواهیم داد.
وزیر امور خارجه ایران ادامه داد: البته من به طرف‌های اروپایی وعده‌هایشان از جمله اینستکس [کانال مالی اروپا] را یادآوری می‌کنم که مدام می‌گفتند ظرف چند ماه آینده و به زودی انجام می‌شود.
این دیپلمات عالی رتبه ایرانی افزود: تفاوت بین به زودی ایرانی و به زودی غربی خیلی زیاد است. به زودی از نظر ما یعنی واقعا در اولین فرصتی که بررسی‌هایمان تکمیل شود. مهم این است که ما اراده بازگشت به مذاکره را داریم، اما مذاکره‌ای جدی و تأمین کننده حقوق و منافع ملت ایران.
وزیر امور خارجه همچنین در ادامه درباره گفت‌وگوهای ایران و عربستان نیز گفت: ما با عربستان سعودی گفتگوهایی داریم که امیدوار هستم در آینده نزدیک به نتایج مطلوب برسد و بتوانیم جزئیاتش را اعلام کنیم.
گفتنی است؛ «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته بود که ایران اطلاعات دقیقی در مورد زمان از سرگیری گفت‌وگوها در وین از ایران دریافت نکرده است.
به گزارش ایلنا؛ وی گفت که مقام‌های آمریکایی هنوز هیچ‌گونه اطلاعاتی از زمان دقیق آماده شدن تهران برای بازگشت به مذاکرات درباره توافق هسته‌ای، از ایران دریافت نکرده اند.
پرایس گفت که البته در جریان اظهارات «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران در خصوص بازگشت به میز مذاکره قرار داریم. شما باید از آنها در مورد معنی مفاهیم «به زودی» و «خیلی زود» جویا شوید، این پیامی است که ما در تمام هفته می‌شنویم. اما تا به حال هیچ شفافیتی در مورد این که دقیقاً به چه معناست نداریم.
وی بدون اشاره به بدعهدی‌های برجامی کشورش، گفت که طرف آمریکایی آماده بازگشت به مذاکرات وین است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/622678/ایران-چه-زمانی-به-مذاکرات-وین-باز-می‌گردد؟
بستن   چاپ