اخبار محرمانه
حماس: هیچ پاسخی از اسرائیل برای تبادل اسرا دریافت نکردیم
پنجشنبه 1 مهر 1400 - 22:02:12
اخبار محرمانه - ایرنا / «زاهر جبارین» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که این گروه پاسخ مثبتی درباره طرح ارائه شده برای تبادل اسرا از سوی مقامات اسرائیلی دریافت نکرده است.
از پایگاه خبری "عرب 48"، جبارین که مسؤول پرونده اسیران فلسطینی نیز هست، در این باره اظهار کرد که جنبش حماس چارچوبی برای این تبادل به میانجیگران ارائه کرده بود، اما پاسخ مثبتی دریافت نکرد.
وی بدون اشاره به جزییات بیشتر در مورد پرونده تبادل اسیر با رژیم صهیونیستی تنها اعلام کرد: میانجیگران از شرایط آگاه هستند.
این مقام حماس همچنین آمادگی حماس برای پایان‌دادن هرچه سریعتر این توافق را اعلام کرد و گفت: دلیل آمادگی آن است که این مسأله یک پرونده بشردوستانه مربوط به آزادی اسیران فلسطینی است
جبارین البته شرط خود برای تبادل اسیران را اعلام کرد و افزود: اما [برای این کار] باید تضمین شود که تبادل اسیران مانند سری‌های گذشته انجام می‌شود.
این مقام حماس در عین حال ادعای رسانه‌های اسرائیلی در خصوص نزدیک شدن به زمان تبادل اسیر با رژیم صهیونیستی را رد کرد و اضافه کرد: اشغالگر اسرائیلی با هدف بازگرداندن سربازان خود بدون پرداخت هیچ بهایی در حال گمراه کردن افکار عمومی اسرائیلی‌هاست، هرچند این مسأله درواقع محال است.
در ادامه سخنان جبارین آمده است: نیروهای مقاومت فلسطین توانستند پرونده تبادل اسرا و پرونده بازسازی نوار غزه و لغو محاصره، را از یکدیگر جدا کنند و این موضوع بعد از آن انجام می شود که اسرائیل تلاش داشت، موضوع بهبود وضعیت اقتصادی در نوار غزه را به پرونده تبادل اسرا گره بزند.
وی ادامه داد: بعضی اوقات افق‌هایی در مقابل پرونده تبادل اسیر میان فلسطینی‌ها و اسرائیل باز می‌شود و پیشنهادهایی مطرح می‌شود اما تل‌آویو عقد توافق را به خاطر آن که میخواهد اسیرانش بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای مبادله شوند، نمی پذیرد.
جبارین اولویت جنبش حماس برای آزادی از زندان های رژیم صهیونیستی را اسیران قدیمی، اسیران دارای حکم‌های سنگین و شش اسیری اعلام کرد که اخیرا پس از فرار از زندان جلبوع بار دیگر به اسارت گرفته شدند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/621776/حماس--هیچ-پاسخی-از-اسرائیل-برای-تبادل-اسرا-دریافت-نکردیم
بستن   چاپ