اخبار محرمانه
نرخ بیکاری استان تهران در سه ماهه نخست سال جاری کاهش یافت
سه شنبه 30 شهريور 1400 - 11:42:47
وزارت رفاه
اخبار محرمانه - سومین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان تهران به ریاست محسنی بند پی استاندار تهران، پروانه رضایی بختیاری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران و دبیر کارگروه و حضور جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی و بانک های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران پروانه رضایی بختیاری در سومین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان تهران با بیان این که سال گذشته فضای کسب و کار با محدودیت هایی مواجه بود، بیان کرد: فضای کسب و کار و به تبع آن اقتصاد و اشتغال کشور از سویی با توجه به برخی محدودیت ها به جهت اپیدمی کرونا با ضرباتی مواجه شد که علاوه بر آن تحریم های ظالمانه هم تاثیرات خود را به جا گذاشت. وی افزود: با همفکری و همراهی اعضای کارگروه اشتغال استان تهران در سه ماهه نخست سال جاری نرخ بیکاری این استان کاهش پیدا کرد و از میانگین کشوری کمتر شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود تسهیلات پرداخت شده در قالب طرح های روستا عشایری در استان را 3018 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: اعتبار تخصیصی در قالب این طرح 3806 میلیارد ریال بود که در استان تهران 85 درصد از آن تحقق یافت و پرداخت شد که نزدیک نیمی از این پرداخت ها توسط بانک کشاورزی انجام شد.
همچنین دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان تهران مشاغل خانگی را از نقاط قوت طرح های اشتغالزای استان تهران دانست و گفت: آمار عملکرد استان تهران در این زمینه نشان می دهد که بالغ بر 119 درصد نسبت به پیش بینی های صورت گرفته ظرفیت اشتغال بیشتر شده است. ضرورت جذب اعتبارات با توجه به 776 نفر اشتغال ایجاد شده در این حوزه کاملا مشهود است.
وی با اشاره به این که سال گذشته اعتبار مشاغل خانگی 86 میلیارد ریال بوده است، افزود: خوشبختانه در بودجه سال جاری اعتبار مشاغل خانگی به 622 میلیارد تغییر پیدا کرد که یک جهش 7 برابری و قابل توجه است.
در ادامه این نشست انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران گفت: ایجاد شغل پایدار و با ثبات برای جوانان مستعد و با انگیزه به ویژه در استان تهران و در شرایطی که دشمن با اعمال تحریم های ظالمانه تولید و اشتغال کشور را هدف گرفته کار بسیار دشواری است اما با هم افزایی در سال 99 برای اولین بار از تعهدات اشتغال پیشی گرفتیم.
وی با اشاره به این که سال گذشته هیچ واحد تولیدی و صنعتی در استان تهران تعطیل نشده است، افزود: فراهم کردن زیرساخت های شهرک های صنعتی در استان یکی از پیشرانه های ایجاد اشتغال است. تقریبا در 4 فصل متوالی در استان تهران نرخ بیکاری کاهش پیدا کرد و این آمار مورد تایید مراجع رسمی کشور است.
محسنی بندپی گفت: در جذب تسهیلات مشاغل خانگی به دلیل کمبود منابع و اعتبارات به حد مطلوب نرسیده ایم. اما برای سال 1400 توانستیم 62 میلیارد اعتبار در این بخش جذب کنیم. 
30 شهریور 1400 11:05
روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران |
کد خبر : 245,468
کلیدواژه ها: کارگروه تخصصی اشتغال,نرخ بیکاری,استاندار تهران,محسنی بندپی,پروانه رضایی بختیاری,مدیرکل,تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهران
نظرات بینندگان

http://www.SecretNews.ir/fa/News/620062/نرخ-بیکاری-استان-تهران-در-سه-ماهه-نخست-سال-جاری-کاهش-یافت
بستن   چاپ