اخبار محرمانه
حناچی: بدهی شهرداری 66 هزار میلیارد تومان است
سه شنبه 12 مرداد 1400 - 7:55:26 PM
اخبار محرمانه - شهردار تهران گفت: ادعا نمی‌کنیم در این سازمان عظیم هیچ تخلفی رخ نداده، اما هر تخلفی را که دیدیم با آن برخورد کردیم.

شهردار تهران گفت: ادعا نمی‌کنیم در این سازمان عظیم هیچ تخلفی رخ نداده، اما هر تخلفی را که دیدیم با آن برخورد کردیم.
پیروز حناچی، شهردار تهران در آخرین جلسه شورای شهر تهران در سخنان خود گفت: من و همکارانم از کسانی بودیم که از سال 76 به شیوه اداره امور شهر نقد داشتیم و اعتقاد داشتیم در چرخه ای گرفتار شدیم که نتیجه آن کاهش کیفیت زندگی در محیط شهری است.
او ادامه داد: به دلیل نظارت در دبیرخانه شورای عالی معماری و شهرسازی همواره موضع نقد داشتیم و فکر نمی کردیم یک روز حل این موضوع به گردن خودمان بیفتد. شاید اگر آن زمان این نگاه را داشتیم قدری تغییر می کردیم.
حناچی در ادامه با اشاره به مشارکت مردم در انتخابات گفت: در دوره پنجم بالاترین میزان مشارکت در انتخابات شوراها بعد از انقلاب را داشتیم و در دوره ششم پایین ترین میزان مشارکت را شاهد بودیم و قاعدتا باید تفاوت جدی در این دو انتخابات مشاهده شود که در آینده مقایسه این دوره و دوره های قبل فراهم خواهد شد.
او ادامه داد: در این دوره تلاش کردیم درآمدهای پایدار شهرداری را افزایش دهیم، میزان وابستگی بودجه به درآمدهای ناپایدار را کاهش دهیم، توانستیم تعادل بین هزینه و درآمد ایجاد کنیم و انضباط کالبدی در شهر را کنترل کنیم.حناچی با بیان اینکه ادعا نمی کنیم در این سازمان عظیم هیچ تخلفی رخ نداده، اما هر تخلفی را که دیدیم با آن برخورد کردیم.
حناچی با بیان اینکه فروش تراکم بدون برنامه را به صفر رساندیم گفت: با بلندمرتبه سازی مخالف نبودیم چرا که در کلان شهرها کمبود زمین یک عارضه است و ما با بلندمرتبه سازی بی برنامه مخالفت کردیم و ضوابط آن را به تصویب رساندیم و ابلاغ کردیم.
شهردار تهران در ادامه افزود: در این دوره از تخریب باغات جلوگیری کردیم. در کلانشهرها برای جلوگیری از آلودگی، کنترل فضای سبز را در دستور قرار دادیم. تلاش کردیم میزان فضای سبز در داخل محدوده قانونی را افزایش دهیم.
شهردار تهران با بیان اینکه توسعه حمل و نقل عمومی را انجام دادیم گفت: توسعه 40 کیلومتر مسیر مترو و حل مشکل پایانه های شهری در خط 6,7,و 4 را انجام دادیم.
او در ادامه به بدهی های شهردای اشاره کرد و گفت: در این دوره حدود 66 هزار میلیارد بدهی داریم که بخشی از آن بدهی بانکی است و اگر هیچ کاری نمی کردیم و تنها سود و جریمه دیرکرد این مبلغ را می دادیم کار بزرگی کرده بودیم. ما پروژه های عمرانی دوره های قبل را به اتمام رساندیم و نسل جدیدی از پروژه های عمرانی را به تصویب رساندیم.
او گفت: سخت ترین دوران مدیریت شهری را پشت سر گذاشتیم، کرونا و تحریم های ظالمانه امان ما را بریده بود اما با تلاش همکاران این دوران سخت را پشت سر گذاشتیم.
حناچی افزود: تلاش کردیم صدای مظلومیت مردم تهران را به گوش جهان برسانیم و با بیش از 15 کلانشهر ارتباط برقرار کردیم.
شهردار تهران گفت: این دوره به یادگار باقی خواهد ماند و باید معلوم شود میزان مشارکت مردمی بالا در شیوه اداره شهر چه تاثیری خواهد داشت. ادعا نمی کنیم که مشکلی نداشتیم و نرسیدم که به همه موارد وارد شویم اما تمام تلاش خود را کردیم که دوره ای متفاوت را به نمایش بگذاریم. آنچه آموخته بودیم را تلاش کردیم به اجرا در آوریم.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/590626/حناچی--بدهی-شهرداری-66-هزار-میلیارد-تومان-است
بستن   چاپ