اخبار محرمانه
ویدئویی جذاب از تغییر رنگ پرنده‌ای زیبا
سه شنبه 12 مرداد 1400 - 19:52:46
اخبار محرمانه -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

باشگاه خبرنگاران / ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی پخش شده که پرنده «سوراکاو» را نشان می‌داد که برای به تصویر کشیدن تغییر رنگ آن عکاسان و تجهیزات عکاسی بسیاری به کار گرفته شده است.
پرنده سوراکاو یا مرغ مگس خوار دارای پر‌های رنگین کمانی است که به دلیل وجود لایه‌های نازک کراتین در بالای پر‌ها می‌تواند هر ثانیه تغییر رنگ دهد و هنگامی که نور خورشید روی پر‌های این پرنده بسیار زیبا می‌افتد، هر لایه برخی از اشعه‌ها را منعکس می‌کند در حالی که بخشی از نور خورشید از پر‌های لایه نخست عبور می‌کند و در لایه‌های بعدی در قالب رنگ جدیدی منعکس می‌شود.
تیمی متشکل از 19 عکاس و فیلمبردار طی 62 روز و با گرفتن 62 عکس در هر ثانیه توانسته اند تغییر رنگ سریع السیر و خیره کننده این پرنده را به تصویر بکشند و این فیلم کوتاه را تولید کنند.
خداوند در ساخت و پرداخت این موجودات زیبا نهایت استادی را به کار برده و آنچه که بهترین است در نهاد آن‌ها به وجود آورده است. کوچکی جثه، سبکی، تحرک، جرات و جسارت و از همه بالاتر زیبایی‌های مافوق تصور همه و همه در آن‌ها جمع است.
پرنده بسیار زیبای سوراکاو هرگز در طول عمرش با زمین تماسی ندارد و این پرندگان کوچک جواهر نشان می‌توانند برای مدت طولانی در هوا به طور معلق بال بزنند. در حین پرواز بال زدن آن‌ها چنان سریع است که انسان با چشم خویش نمی‌تواند بال‌ها را تعقیب کند و فقط صدای بال آن‌ها که شبیه وزوز زنبور است به گوش می‌رسد. بال‌های در حین پرواز حتی برای یکصدم ثانیه هم مکث نمی‌کند. بال‌های آن‌ها هر ثانیه 90 بار به هم می‌خورند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/590614/ویدئویی-جذاب-از-تغییر-رنگ-پرنده‌ای-زیبا
بستن   چاپ