اخبار محرمانه
واکنش سئول به هشدار پیونگ‌یانگ درباره رزمایش با آمریکا
دوشنبه 11 مرداد 1400 - 17:07:08
اخبار محرمانه - فارس / وزارت دفاع سئول در واکنش به هشدار اخیر کره شمالی درباره برگزاری رزمایش در شبه جزیره کره، اعلام کرد که هنوز تصمیمی درباره برگزاری رزمایش مشترک با آمریکا اتخاذ نکرده‌اند.
پس از هشدار اخیر «پیونگ‌یانگ» به «سئول» در خصوص برگزاری رزمایش با واشنگتن، کره جنوبی امروز (دوشنبه) اعلام کرد که هنوز هیچ تصمیمی در خصوص برگزاری رزمایش‌های مشترک با ایالات متحده اتخاذ نکرده است اما این رزمایش‌ها به هرحال نباید موجب ایجاد تنش‌ با کره شمالی شود.
بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، کره جنوبی و ایالات متحده به طور منظم و عمدتاً در بهار و تابستان رزمایش نظامی برگزار می‌کنند اما کره شمالی بارها ضمن انتقاد از این رزمایش‌ها، آن را تمرین برای جنگ می‌داند.
«کیم یو جونگ» خواهر «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و یکی از مقام‌های ارشد حزب حاکم کارگران کره شمالی روز گذشته (یکشنبه) به کره جنوبی هشدار داد که برگزاری رزمایش مشترک سئول-واشنگتن، تلاش‌ها برای بازسازی روابط میان دو کره را تضعیف می‌کند.
هشدار روز گذشته خواهر رهبر کره شمالی چند روز پس از آن مطرح شد که کره شمالی و جنوبی خط تلفنی برای ارتباط اضطراری را که در ژوئن سال گذشته از سوی پیونگ یانگ قطع شده بود، مجدداً برقرار کردند.
بر اساس این گزارش، کیم و «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی در روزها و هفته‌های اخیر تلاش‌ها برای بهبود روابط تیره و از سرگیری نشست‌های دوجانبه را افزایش داده‌اند و برقراری مجدد خط تلفنی اضطراری بین دو کشور در راستای همین تلاش‌های رهبران دو کشور محسوب می‌شود.
وزیر دفاع کره جنوبی نیز در همین راستا امروز (دوشنبه) اعلام کرد که سئول و واشنگتن با یکدیگر در خصوص رزمایش‌های دوجانبه گفت‌وگو کرده‌اند اما هنوز تصمیمی در این زمینه اتخاذ نکرده‌اند.
«بو سئونگ چان» سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی در یک کنفرانس خبری گفت: «ما چیزی برای اظهارنظر درباره بیانیه وی (خواهر رهبر کره شمالی) نداریم اما در خصوص رزمایش‌ها، زمان‌بندی و روش هنوز نهایی نشده است».
بو در ادامه افزود که همپیمانان پس از در نظر گرفتن کووید-19، وضعیت دفاعی مشترک، انتقال برنامه‌ریزی شده کنترل عملیات در زمان جنگ و موضوع حمایت از تلاش‌های دیپلماتیک برای برقراری صلح بادوام در شبه‌جزیره کره تصمیم‌گیری خواهند کرد.
از طرف دیگرف «لی جونگ جو» سخنگوی وزارت وحدت دو کره که مسئول امور بین دو کره است گفت که رزمایش‌ها نباید «در هر شرایطی منبع تنش نظامی تبدیل شوند».
طبق گزارش رویترز، رزمایش‌ها در شبه جزیره کره در سال‌های اخیر به منظور تسهیل مذاکرات بین کره شمالی و دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده کاهش یافت به امید آن که واشنگتن بتواند در قبال کاهش تحریم‌ها، برنامه اتمی و موشکی پیونگ‌یانگ را امحا کند که تاکنون وعده ایالات متحده برای کاهش تحریم‌های کره شمالی محقق نشده است و مذاکرات میان پیونگ‌یانگ و واشنگتن پس از شکست دور دوم گفت‌وگوها بین کیم و ترامپ در 2019، به بن بست خورده و متوقف شده است.
از طرف دیگر، شیوع ویروس کرونا در جهان نیز بر برگزاری رزمایش‌های کره جنوبی و آمریکا تأثیر گذاشته است و همپیمانان به جای برگزاری رزمایش‌های نظامی، بر شبیه‌سازی‌های کامپیوتری متمرکز شدند.
یکی از مقام‌های عالی‌رتبه در وزارت وحدت دو کره روز جمعه هفته گذشته اعلام کرد که به منظور کمک به آغاز مجدد مذاکرات هسته‌ای کره شمالی، برگزاری رزمایش‌ها باید به تعویق بیافتد.
لی اعلام کرد که کره جنوبی هفته گذشته پیشنهاد راه‌اندازی یک نظام کنفرانس ویدئویی به منظور تسریع گفت‌وگوهای بین دو کره را مطرح کرده است و طرح ارسال کمک‌های بشردوستانه به کره شمالی را که دو گروه امدادی پیشنهاد کرده‌اند را مورد تأیید قرار داده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/589872/واکنش-سئول-به-هشدار-پیونگ‌یانگ-درباره-رزمایش-با-آمریکا
بستن   چاپ