اخبار محرمانه
سرمقاله آفرینش/ اولویت های امروز را درست تشخیص دهیم
دوشنبه 11 مرداد 1400 - 10:50:05
اخبار محرمانه - آفرینش / « اولویت های امروز را درست تشخیص دهیم » عنوان سرمقاله روزنامه آفرینش به قلم حمیدرضا عسگری است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
کشور در شرایط حساسی قرار دارد، دولت جدید هنوز مستقر نشده و تا دست به دست شدن قوه مجریه شرایط و مشکلات جامعه باید با درک و مصلحت عاقلانه پیگیری شود. متاسفانه در این ایام شاهد برخی نارضایتی ها به سبب مشکلات آب در جنوب و برخی نقاط دیگر کشور بودیم. لذا رسیدگی به این موضوع قطعاً باید در اولویت اصلی امور و تصمیم گیری های مسئولان کشوری و لشکری باشد.
جدای از مسئله آب، موضوع پیگیری زندگی عادی مردم و مشکلات معیشتی آنها نمی تواند بدون اهمیت باشد و یا در اولویت بندی های کشوردر رده های پایینی قرار بگیرد. اولویت دادن به معیشت مردم ضرورت هایی دارد که در آن باید به بیکاری و درآمد پایین مردم در قبال هزینه ها اشاره داشت.
اگر امروز می بینیم که جوانان در شهرهای مختلف بعضاً دست به اعتراض زده اند،از بابت این است که شرایط برای زندگی مناسب در این دوره از زندگی برایشان میسر نیست. هریک از این جوانان برآمده از خانواده هایی هستند که اغلب پدر خانواده به سن بازنشستگی رسیده و درآمدی به جز حقوق ناچیز ماهیانه ندارند و هزینه ها کمر آنها را خمیده کرده است.
در ابعاد دیگر اولویت بندی های مسائل کشور باید به بحث مشکلات صاحبان مشاغل اشاره داشت که به عنوان یکی از حلقه های اصلی در میزان رضایت و یا نارضایتی جامعه می باشد. در اکثر مناطقی که طی روزهای اخیر شاهد برخی اعتراضات بوده اند،اکثر کارخانجات و کارگاه های تولیدی در سطح کلان و خرد دچار مشکلات مالی شده اند و به سبب بی توجهی مسئولان به مشکلاتشان و یا افزایش هزینه های دولتی بر درآمدشان، نمی توانند خود را پویا نگه دارند و مجبور به تعطیلی و یا تعدیل نیرو هستند.
اما از همه این مسائل مهمتر موضوع مبارزه با کروناست که نمی توان هیچ اولویتی را بر آن ارجح دانست. مردم از این خیزش شدید کرونا نگرانند و سراسر کشور وضعیت قرمز به خود گرفته اند. در چنین شرایطی نه اقتصاد و نه هیچ فعالیت اجتماعی دیگر مصون از خطر نیست. لذا خواست ملت افزایش سرعت واکسیناسیون و تأمین واکسن برای عموم می باشد تا مردم در آرامش روانی و سلامت جسمی به امورات عادی زندگی خود ادامه دهند.
حال به این مسئله می رسیم که توقعات جامعه از مسئولانشان در قوای سه گانه پیگیری این اولویت ها و مسائل مربوط به آن می باشد. مردم از کارگزاران و نمایندگان خود می خواهند که در کنار دستورکارهای روزانه خود، بیشتر توان و قوای فکری و تصمیم گیری خود را برای رفع این مشکلات قرار دهند و اگر به مسائل دیگر نیز پرداخته می شود به گونه ای نباشد که مانع از درک و رسیدگی به اولویت های اصلی گردد.
رسیدگی با فوریت و برگزاری جلسات غیرعلنی و ورود دستگاه های مختلف تصمیم گیری و امنیتی به موضوع فضای مجازی باعث نوعی توقع در جامعه گردید که چرا به طور مثال برای مشکلات بی آبی و کرونا و یا قطع برق و یا بیکاری و گرانی ها چنین جلساتی با فوریت و حضور گسترده نهادهای مختلف حکومتی صورت نگرفته است. متاسفانه همواره چنین بوده است که حدفاصل انتقال دولت، مسائل و مشکلات کشور به کندی دنبال می شود و شاهد نوعی سکون در فضای مدیریتی کشور
هستیم.
اما در همین فضا نیز باید اولویت های اصلی کشور که همان نیازها و خواست مردم می باشد، در دستور کار اصلی مسئولان قرار گیرد تا جامعه احساس یأس و ناامیدی نکند و دچار بی تفاوتی نگردد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/589763/سرمقاله-آفرینش--اولویت-های-امروز-را-درست-تشخیص-دهیم
بستن   چاپ