اخبار محرمانه
واکنش‌ها به عذرخواهی روحانی در جلسه خداحافظی
دوشنبه 11 مرداد 1400 - 08:27:09
اخبار محرمانه - خراسان / روحانی در جلسه آخر دولتش گفت: اگر عیب و نقصی داشتیم از مردم پوزش می‌خواهیم عذرخواهی مشروط و تعارفی که واکنش‌هایی را برانگیخت.
هشت سال پس از آغاز به‌کار دولت تدبیروامید، حسن روحانی و کابینه 33نفره دولت او دیروزضمن برگزاری آخرین جلسه ، آخرین عکس یادگاری دولت دوازدهم را در پاستور قاب گرفتند. رئیس جمهور در آخرین جلسه هیئت وزیران ،با بیان این که هر آن چه از سال های گذشته تا امروز با مردم صحبت و اعلام کردیم برخلاف واقعیت نبود، افزود: آن چه واقعیت بود به مردم گفتیم البته بخشی از واقعیت را به مردم نگفتیم و از نظر من نمی‌شد آن ها را بگوییم به دلیل این که آن ها را مفید نمی‌دانستم و می ترسیدم یک هدف بسیار بلندی که همه باید دنبال کنیم و آن وحدت ملی است، صدمه ببیند.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،دکتر روحانی با بیان این که نمی گوییم کار ما بی‌نقص و بی‌عیب بوده و حتماً نقص و عیب داشتیم، معصوم نبودیم و معصوم نیستیم، اظهار کرد: تلاش‌ما این بوده که نقص و عیب ما کمتر باشد، اما اگر عیب و نقصی داشتیم از مردم عذرخواهی و از آن ها طلب عفو و رحمت می‌کنیم.این بخش از 
عذر خواهی روحانی که با اگر و به صورت مشروط بیان شد،بازتاب زیادی داشت و خیلی از کاربران فضای مجازی این عذر خواهی در جلسه خداحافظی را هم نوعی تعارف دانستند که خیلی جدی نبود.دکتر روحانی همچنین با بیان این که پیروزی یا شکست به گفتن و حرف نیست، تصریح کرد: پیروزی و شکست از روی علایم و نتایجی که دارد قابل تشخیص است. کاهش تورم، افزایش رشد اقتصادی، اشتغال، سرمایه‌گذاری و کاهش تورم پس از 23 تیر سال 94 گواه آن بود که در مذاکرات با قدرت‌های بزرگ به پیروزی رسیدیم.رئیس جمهور با بیان این که اگر کسی تفاوت زمان صلح و جنگ را تشخیص ندهد، باید خیلی غصه بخوریم، اظهار کرد: از بهار سال 97 یک جنگ اقتصادی تمام عیار را به ما تحمیل کردند که اگر این دوران جنگ تحمیلی نبود و همان روند قبل را ادامه می‌دادیم وضعیت بسیار بهتر از الان بود. این که مردم عزیز از لحاظ معیشت ناراحت هستند و حق آن ها هم است، باید ببینیم که در شرایط جنگ چه کار می‌توانستیم بکنیم. روحانی درخصوص مذاکرات برجام و تلاش ها برای رفع تحریم ها تصریح کرد: تحریم‌ها را نیز می‌توانستیم در همان چارچوبی که مقام معظم رهبری تعیین کردند برطرف کنیم، اما جای دیگر گرفتار شدیم که الان جای بحث آن نیست. وی در پایان گفت:خداوند ان‌شاءا... به همه آن هایی که خدمت کردند، به این ملت بزرگ ما که کار عظیم و بزرگی در این هشت سال انجام دادند، اجر جزیل عنایت کند، خیر بزرگ و جزای وافی به آن ها عنایت کند و ما هم بتوانیم باز هم هر کجا هستیم خادم کوچکی برای ملت عزیز و برای نظام و ایران عزیزمان باشیم.
قفلی رو قفل‌ها زد و رفت!
در این بین بسیاری ازفعالان فضای مجازی نیز به این جلسه و آخرین سخنرانی روحانی واکنش نشان دادند.کاربری با هشتگ #محاکمه مسئولان ناکارامد نوشت: «یعنی کسی پیدا می شه که روحانی رو حلال کنه؟!» کاربر دیگری هم نوشت :«جمله روحانی را ببینید میگه اگر نقصی داشتیم عذرخواهی می کنم یعنی با این وضع جامعه هنوز معتقده نقصی نداشته و عذرخواهیش رو هم مشروط می کنه .» پیرهادی سردبیر رسالت در توئیتی به طعنه نوشت: «جوانی ام در تدبیر و امید پیر شد. نیامدی و دیر شد.»کاربر دیگری خطاب به روحانی نوشت:«اون هشت سال که مردم عذاب کشیدن جای خود،تاچندین سال آینده هم عواقب رفتارت گریبانگیر مردم هست،چه حلالیتی طلب می کنی ؟» دیگری نیز نوشت:« از این که دولت #روحانی امروز کارشو تموم کرد، خیلی خوشحال نیستم... آخه آثار تخریبی این دولت تا سال ها، همراه ماست.»مالک شریعتی یکی از نمایندگان اصولگرای مجلس نیز خطاب به رئیس جمهورنوشت: «دنبال کلید خوشبختی می گشت،خودشم قفلی رو قفلا زد ورفت.»مهدی قاسم زاده یکی از فعالان فضای مجازی نیز با اشاره به سخنان روحانی نوشت:« از یک سو پای حرف مگوها را پیش می کشد (تا هم ژست مظلوم نمایی بگیرد، هم خود را دلسوز بخواند و هم احتمالا زمینه را برای راه انداختن «بگم بگم» های الکی در آینده فراهم کند) و از سوی دیگر به نام جایزالخطا بودن، بی تدبیری هایش را توجیه می کند و با مقصر تراشی از پاسخ گویی فرار می کند؛ آن هم در حالی که اولا رشد 650 درصدی مسکن، افزایش 700 درصدی نرخ تورم، کوچک شدن 35 درصدی سفره مردم و... چیزی فرای خطای سهوی یا یک بی تدبیری ساده می تواند باشد و ثانیا می توانست در دور دوم کاندیدا نشود یا هر لحظه استعفا کند!» درمقابل محمد علی ابطحی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:«آقای روحانی خسته نباشید.در طول هشت سال گذشته بنا به وظیفه، خیلی از ما انتقادات زیاد وگاهی گزنده ای کرده ایم.هنوز هم می گویم کاش بهتر رفتار می کردید...اما مردم ناسپاسی هم نیستیم.روز رفتن، روز تشکر است ونه گلایه.»

http://www.SecretNews.ir/fa/News/589690/واکنش‌ها-به-عذرخواهی-روحانی-در-جلسه-خداحافظی
بستن   چاپ