اخبار محرمانه
اظهارات عضو هیئت رئیس مجلس درباره طرح صیانت
شنبه 9 مرداد 1400 - 16:10:08
اخبار محرمانه - ایسنا/ یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این که مفاد طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی هنوز قطعی نیست، گفت که قضاوت درباره این طرح فعلا زود است.
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین: حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان ها هنوز تصویب نشده است، اظهار کرد: آنچه در مجلس مصوب شد تصویب اصل هشتاد و پنجی شدن آن یعنی بررسی در کمیسیون به جای صحن علنی بود.
وی با بیان اینکه مفاد این طرح هنوز قطعی نشده بلکه چکش کاری خواهد شد، گفت: متاسفانه اظهار نظرها درباره چیزی صورت می گیرد که هنوز به طور دقیق مشخص نیست.
سلیمی اضافه کرد: این طرح قرار است در یک کمیسیون مشترک که بناست کل مذاکراتش به صورت علنی باشد با حضور خبرنگاران و تصویر برداران مورد بررسی قرار گیرد. آنچه الان در این باره مطرح می شود صرفا پیش داوری است، در بسیاری از طرح ها متن اولیه دهها بار بالا و پایین می شود، پس فعلا قضاوت زود است.
این عضو هیات رئیسه مجلس در پایان تاکید کرد: طرح اولیه با آنچه 26 تیر ماه به مجلس ارائه شده متفاوت است و اکثر قضاوت ها بر اساس طرح اولیه صورت می گیرد در حالی که متن طرح تغییرات معناداری کرده ضمن این که همین متن هم صرفا پیش نویس است و باید در کمیسیون مشترک مربوطه بررسی شود.
به گزارش ایسنا، با تصویب اصل هشتاد و پنجی شدن طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی، انتقاداتی از سوی فعالان فضای مجازی، کارشناسان، و بسیاری از مردم نسبت به تحدید اینترنت مطرح شده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/588579/اظهارات-عضو-هیئت-رئیس-مجلس-درباره-طرح-صیانت
بستن   چاپ