اخبار محرمانه
واکنش واعظی به طرح اینترنتی مجلس
شنبه 9 مرداد 1400 - 16:06:44
اخبار محرمانه - ایسنا/ رئیس دفتر رئیس‌جمهور به بررسی طرح موسوم به صیانت از کاربران در فضای مجازی واکنش نشان داد.
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین: محمود واعظی با بیان اینکه دسترسی به ارتباطات دیتا امروز جزء حقوق پایه شهروندی است، هر گونه تلاش برای تحدید این حق را محکوم به شکست خواند و گفت:‌ روشن است که مردم هنوز از آنچه طراحان این طرح درباره محتوای آن می‌گویند قانع نشده‌اند و هنوز هم متن موثقی از جزئیات طرح در اختیار افکار عمومی قرار نگرفته است.
واعظی صیانت از کاربران فضای مجازی و وضع قوانین در زمینه حفاظت از امنیت و اخلاق در این فضا را امری طبیعی و لازم در جوامع مختلف دانست اما خاطرنشان کرد: آنچه در این زمینه اهمیت دارد،‌ شفافیت کامل در مواجهه با مردم و اقناع کامل آنان در خصوص قانون است. مردم نامحرم نیستند که ما در خفا برای آنها قانون بنویسم و دیوار های کوتا وبلند بسازیم.
وزیر سابق ارتباطات کشور با بیان اینکه «فضای مجازی فقط چند شبکه اجتماعی بین المللی نیست که برای عدم انتشار برخی اخبار و محتوای نامناسب آن را ببندیم»، تاکید کرد:‌ اگرچه من هم معتقدم که محتوای غیراخلاقی فضای مجازی باید مدیریت شود، اما امروز جامعه ایران دانش بنیان شده و از فضای مجازی برای کسب علم و آموزش، مهارت یابی، کسب وکار، اشتغال و انواع فعالیت‌های دیگر استفاده می‌کند. بر همین اساس هر گونه ایجاد محدودیت در این فضا پیامدهای قابل توجهی در حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خواهد داشت و موجب تعطیل شدن کسب‌وکارهای فراوان خواهد شد و طراحان طرح صیانت باید به آن توجه کنند.
واعظی در پایان تلاش برای مقابله با فناوری از طریق مسدود کردن را طبق تجربه‌های قبلی محکوم به شکست دانست و اذعان داشت: همه باید بدانیم که اگر نیت‌مان صرفا ایجاد محدودیت یا مانع گذاشتن در مقابل توسعه زیرساخت‌های ارتباطاتی و فضای مجازی باشد، موفق نخواهیم شد. اما اگر نیت حقیقتا آنطور که عنوان می‌شود، صیانت از کاربران است،‌ باید مفاد طرح با شفافیت با مردم درمیان گذشته شده و آنها در خصوص محتوای آن اقناع شوند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/588575/واکنش-واعظی-به-طرح-اینترنتی-مجلس
بستن   چاپ