اخبار محرمانه
رجا: نمایندگان اگر توان اقناع مردم را ندارند طرح صیانت را متوقف کنند
شنبه 9 مرداد 1400 - 01:43:10
اخبار محرمانه - رجا /متن پیش رو در رجا منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تایید آن نیست
نمایندگان طراح و حامی این طرح اگر قدرت اقناع بدنه مردم درباره اهداف و نیت‌های اصلی این طرح را ندارند، بهتر است در همین مرحله پیگیری این طرح را متوقف کنند.
سال‌های متمادی از کلید خوردن پروژه‌های کلان در عرصه فناوری اطلاعات گذشته و تا کنون تقریبا هیچ یک از این پروژه‌ها به نتیجه نرسیده است. شبکه ملی اطلاعات، جستجوگرهای ملی و سیستم عامل ایرانی از جمله پروژه‌هایی است که با هزینه‌های زیاد اجرا شده و تقریبا همگی ناموفق بوده‌اند.
به گزارش رجانیوز، از عمده‌ترین دلایل بر زمین ماندن و شکست خوردن این طرح‌ها، عدم پاسخگویی دستگاه‌های دولتی مسئول در این زمینه بوده است. افراد و جریان‌های ذی‌نفع در آشفتگی وضعیت فضای مجازی نیز هر بار که مطالبه توسعه زیرساخت و مدیریت فضای مجازی در کشور مطرح شده، با برچسب محدودسازی و مسدودسازی سعی کردند تا جو رسانه‌ای را به نفع خود تغییر دهند.
خلا قانونی در زمینه توسعه و مدیریت فضای مجازی، موجب هدررفت هزاران میلیارد تومان از بودجه کشور روی طرح‌های بی‌خاصیت و نمایشی دولت‌ها شده بود و از سوی دیگر فقدان برنامه دقیق در این حوزه توان مطالبه‌گری را از نهادهای نظارتی همچون مجلس سلب کرده بود.
مخاطب طرح «صیانت از کاربران در فضای مجازی» بیش از آن «مردم» باشند، «دولت‌ها» هستند. این طرح حجم زیادی از تکالیف در حوزه توسعه و مدیریت در بخش‌های زیرساختی و محتوایی را برای دولت‌ها تعریف کرده و البته با نبود پیوست رسانه‌ای دقیق، از سوی ذی‌نفعان ولنگاری فضای مجازی، به عنوان طرح فیلترینگ در اذهان عمومی تعریف شده است.
نمایندگان طراح و حامی این طرح اگر قدرت اقناع بدنه مردم درباره اهداف و نیت‌های اصلی این طرح را ندارند، بهتر است در همین مرحله پیگیری این طرح را متوقف کنند و در تعامل با دولت بعدی، به طرحی جدید با عناوین و محتوای دقیق برسند. تا زمانی که برداشت عمومی از طرحی که هرچند با هدف درست مطالبه‌گری و ایجاد اهرم نظارتی روی دولت‌ها طراحی شده مساوی فیلترینگ باشد، هیچ دولتی نخواهد توانست مدیریت فضای ولنگار فضای مجازی را ساماندهی کند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/588241/رجا--نمایندگان-اگر-توان-اقناع-مردم-را-ندارند-طرح-صیانت-را-متوقف-کنند
بستن   چاپ