اخبار محرمانه
حمایت عربستان از ایجاد ثبات و امنیت در تونس
شنبه 9 مرداد 1400 - 01:36:34
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / وزیر خارجه عربستان در دیدار با رئیس‌جمهور تونس ضمن گفت‌وگو درباره تحولات اخیر این کشور، بر حمایت عربستان از ثبات و امنیت در این کشور تأکید کرد.
به گزارش العربیه، قیس سعید، رئیس‌جمهور تونس امروز (جمعه) با شاهزاده فیصل بن فرحان بن عبدالله، وزیر امور خارجه عربستان، ملاقات کردند.
دو طرف در این دیدار پیرامون تحولات اخیر تونس به بحث و تبادل نظر پرداختند.
وزیر امور خارجه عربستان با تأکید بر حمایت این کشور از دولت تونس گفت: «پادشاهی آل سعود از امنیت، ثبات و شکوفایی در تونس و هرآنچه که باعث رسیدن به آن می‌شود پشتیبانی می‌کند.»
دوشنبه گذشته، فیصل بن فرحان با عثمان الجرندی، همتای تونسی خود در تماسی تلفنی بر تقویت روابط برادرانه بین دو کشور و حمایت عربستان از تونس تأکید کرد.
عصر روز یکشنبه گذشته، رئیس‌جمهور تونس در حکمی، هشام المشیشی، نخست‌وزیر این کشور را از سمت خود برکنار و فعالیت پارلمان را به مدت یک ماه تعلیق کرد.
او همچنین مصونیت قضائی نمایندگان را لغو کرد و تا زمان تشکیل دولت جدید، مسئولیت اجرایی کشور را خود برعهده گرفت که مخالفان، این اقدام او را به منزله کودتا علیه دولت به حساب آورده‌اند.
این تحولات، به‌دنبال تظاهرات مردمی در این کشور در اعتراض به وخامت اوضاع اقتصادی و شیوع بی‌سابقه ویروس کرونا روی داده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/588216/حمایت-عربستان-از-ایجاد-ثبات-و-امنیت-در-تونس
بستن   چاپ