اخبار محرمانه
الکاظمی 17 هزار اثر باستانی عراق را از آمریکا باز پس گرفت
جمعه 8 مرداد 1400 - 19:41:44
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / نخست وزیر عراق اعلام کرد در بازگشت از آمریکا توانسته است 17 هزار اثر باستانی عراق را به کشور خودش بازگرداند.
به گزارش المسله، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق در صفحه رسمی خود در توئیتر نوشت: در سفر بازگشت از آمریکا توانستیم با هیئت همراهم 17 هزار اثر (باستانی) عراقی را به کشور بازگردانیم.
الکاظمی در ادامه گفت: ما با استفاده از این آثار قصد داریم یک موزه بازگشایی کنیم تا این آثار برای عموم مردم و محققان در معرض نمایش قرار بگیرند.
رئیس جمهور عراق در خصوص این آثار گفت: این اتفاق می‌تواند شروعی نو برای الهام گرفتن از ارزش‌های تمدن باستانی و هویت ملی و اصیل ما باشد، همچنین نسل‌هایمان را با علوم و فرهنگ و دستاورد‌های این سرزمین آشنا می‌کنیم.
در سفر اخیر الکاظمی به آمریکا میان بایدن و هیئت عراقی توافق شد که تا تاریخ 31 دسامبر 2021، دیگر هیچ نیروی آمریکایی با نقش رزمی در عراق نخواهد بود.
در بیانیه مشترک واشنگتن و بغداد آمده است: طبق توافق دو کشور عراق و آمریکا حضور نیرو‌های نظامی آمریکا تا پایان سال جاری میلادی (2021) در عراق پایان یابد.
رئیس جمهور آمریکا در زمینه خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق نیز گفت: نقش آمریکا در عراق در ارتباط با کمک در زمینه آموزش (نیروها) و مقابله با داعش خواهد بود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/588059/الکاظمی-17-هزار-اثر-باستانی-عراق-را-از-آمریکا-باز-پس-گرفت
بستن   چاپ