اخبار محرمانه
122 کشور تورم کمتر از سه درصد دارند
پنجشنبه 7 مرداد 1400 - 23:41:58
اخبار محرمانه - خبرآنلاین /متن پیش رو در خبرآنلاین منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تایید آن نیست
میثم هاشم‌خانی کارشناس اقتصادی در کلاب هاوس خبرآنلاین گفت: برای درک این نکته که چه کسانی در کابینه آقای رییسی حضور دارند، باید اطرافیان وی را رصد کرد. در اطراف ایشان از فردی مانند آقای طیب نیا تا آقای فرزین و عبدالملکی و داوودی و صمصامی حضور دارند و دیدگاه دو نفر آخر سوپر کمونیستی است که مشابه آن تنها در دو کشور دیگر یعنی ونزوئلا و کره شمالی یافت می شود؛ اینکه ما بگوییم قیمت دلار دولتی باید هزار و 500 تومان شود اصلا در سایر کشورهای جهان یافت نمی شود و اینکه دلار دو تا سه نرخ همزمان داشته باشد نیز پدیده ای است که جهانیان با آن بیگانه اند .
این کارشناس اقتصادی در ادامه گفت: در 122 کشور دنیا تورم زیر 3 درصد است؛ لازم به ذکر است که کشورهایی نظیر عراق، افغانستان و فلسطین اشغالی هم تورم زیر 3 درصد را دارند.
هاشم خانی در ادامه گفت: این 122 کشور توسعه یافته و در حال توسعه به این فکر نیافتاده اند که تورم را با سرکوب قیمت ها دستگیری گران فروشان و سلاطین گران فروشی و دیگر سلاطین کنترل کنند؛ افرادی مانند آقای داوودی و صمصامی در طیف متعارف اقتصادی در دنیا قرار نمیگیرند.
وی گفت: من فکر میکنم از آنجا که آقای رئیسی خاستگاه حزبی ندارند و اساسا احزاب نیز در ایران گعده های دوستانه ای هستند که هیچ مانیفست مملکت داری شفافی ندارند و یا مانیفست آنها سرشار از انشا نویسی است طبیعتا تیم اقتصادی ایشون نیز افرادی با دیدگاه های اقتصادی متفاوت و حتی متضاد خواهد بود و اما بازهم امیدوارم که اینطور نباشد و در حد توان خودم تلاش می کنم که اینطور نباشد و طیف افراد معقول تر مانند طیب نیا، فرزین و رهبر بتوانند قدرت بیشتری داشته باشند و حضور اینها بتواند شریط را بهبود بخشد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/587639/122-کشور-تورم-کمتر-از-سه-درصد-دارند
بستن   چاپ