اخبار محرمانه
روایت خانواده‌ای با مشکلات زیاد در یک نمایش پر هزینه!
سه شنبه 5 مرداد 1400 - 16:30:57
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / حسین حسینیان، کارگردان نمایش «بعد از افتادن» از هزینه 40 میلیون تومانی برای ساخت دکور این نمایش گفت.
حسین حسینیان کارگردان تئاتر درباره نمایش «بعد از افتادن»، گفت: ایده این اجرا را از فیلم «مرداب» اثر مارتِل استخراج کردم و روزبه کاظمی شروع به نوشتن و پرداخت به این ایده کرد. فرآیند انتخاب بازیگر به علت شیوع کرونا به دشواری طی شد.
وی افزود: بازیگران در اجرای من بسیار مهم بودند لذا بازیگرانی را انتخاب کردم که توانمند باشند. موضوع این اثر خانواده‌ای است که درگیر مشکلاتش است و مدام راجع به چیز‌هایی غیر از مشکلات خودش صحبت می‌کند.
کارگردان نمایش «بعد از افتادن» درباره طراحی دکور، گفت: همه تلاشم بر این بوده که طراحی دکور مینی مالیستی نباشد و قسمت حال یک خانه را بازنمایی کنیم. دکور ما بسیار پرهزینه بوده و حدود 40 تا 50 میلیون تومان به غیر از آکسسوار هزینه برد.
این هنرمند ادامه داد: تلاش کردیم به مخاطب نزدیک شویم و تلنگری به وی بزنیم. بدین صورت که گاهی در داخل اجرا به صورت چشمی و کلامی با مخاطب در ارتباطیم. این نمایش ثمره تلاش خودم، روزبه کاظمی نویسنده و همه بچه‌های گروه است که به صورت موازی تمرینات را پیش می‌بردیم. روزبه می‌نوشت، من اتود می‌زدم و بازیگران بداهه پردازی می‌کردند.
حسینیان درباره مشکلات حوزه تئاتر، گفت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این حوزه بحث مدیریت تئاتر است. عموما از نخبه‌ها و آدم حسابی‌ها برای مسئولیت مدیریتی در سازمان‌ها استفاده نمی‌شود، به نظرم این خیلی به تئاتر آسیب می‌زند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/586055/روایت-خانواده‌ای-با-مشکلات-زیاد-در-یک-نمایش-پر-هزینه!
بستن   چاپ