اخبار محرمانه
واکنش گرامی‌مقدم به سخنان اخیر حجاریان
سه شنبه 5 مرداد 1400 - 16:24:13
اخبار محرمانه - نامه نیوز / اسماعیل گرامی‌مقدم گفت: آقای حجاریان و دوستانشان از مدت‌ها پیش مردم را از شرکت در انتخابات مأیوس کردند و گفتند که شرکت‌کردن فایده‌ای ندارد.
اخیرا سعید حجاریان گفته است که برخی اصلاح‌طلبانِ صندلی‌طلب به جریان اصلاحات آسیب زدند. او پیشتر هم گفته بود که اصلاحات صندوق محور مرده است و باید با کالبدشکافی پیکر آن مشخص شود که تقصیر هریک چه قدر بوده است.
اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی و فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «نظر آقای حجاریان مانند نظرهای دیگر او و همفکرانش این است که برخی اصلاح‌طلبان به دلیل قدرت‌محور بودن و تمایل به حضور اصلاح‌طلبان در سِمت‌های رسمی، اصلاحات را تضعیف کردند. این انتقاد از سوی آن دسته از اصلاح‌طلبانی مطرح می‌شود که تمایل داشتند هزینه بدهند و در قدرت نباشند. البته این‌ها نظریه خود را دارند و در برابر آنها نیروهایی که می‌خواهند در چارچوب‌های نظام کار کنند معتقدند که آقای حجاریان و کسانی مانند او که تمایل به شرکت در انتخابات نداشتند و به نوعی مردم را به سمت تحریم انتخابات بردند، وقت انتخاباتی اصلاح‌طلبان را با این گزاره که نباید در انتخابات نامزدی داشته باشیم، تلف کردند و عملا اصلاح‌طلبان نتوانستند به ساماندهی نامزد یا نامزدهای خود بپردازند. به هر حال آنها هم این اتهام را به آقای حجاریان و امثال او می‌زنند».
این فعال سیاسی درباره مجادلات چندوقت اخیر اصلاح‌طلبان بیان کرد: «البته این بحث‌ها در مقطع کنونی طبیعی است زیرا می‌دانیم که عملا به اصلاح‌طلبان اجازه مانور انتخاباتی داده نشد و با ردصلاحیت تمام نامزدهای اصلی جبهه اصلاحات شانس حضور واقعی در انتخابات از اصلاح‌طلبان گرفته شد و حالا به دلیل این شرایط جدید اصلاح‌طلبان قدری با هم مجادله می‌کنند که حتما از این دوران هم عبور می‌کنیم و تردیدی نیست که این بحث‌ها به انشقاق نمی‌رسد».
او ادامه داد: «حتی ممکن است انتخابات بعدی شرایط به وجود آید که هر دو طیف اصلاح‌طلبان به این نتیجه برسند که در انتخابات شرکت کنند یا از آن‌سو همه اتفاق نظر داشته باشند که شرکت نکنند؛ بنابراین اختلافات آن‌طور نیست که تصور کنید انشقاقی رخ می‌دهد».
او درباره سخنان اخیر سعید حجاریان مبنی بر اینکه اصلاحات صندوق‌محور مرده است، اظهار کرد: «ضمن احترامی که برای آقای حجاریان قائلم اما باور دارم که به هیچ‌وجه اصلاحات صندوق‌محور مرده است و حتما در آینده اصلاح‌طلبان با نشاط و پویایی انتخابات را راهی برای اصلاح‌ می‌دانند».
گرامی‌مقدم درباره این حرف حجاریان که برخی اصلاح‌طلبان، صندلی‌طلب هستند هم گفت: «آقای حجاریان و آنهایی که می‌گویند یک عده از اصلاح‌طلبان صندلی‌طلب بودند، خودشان جز ناامیدی مردم چه کردند؟ آقای حجاریان و دوستانشان از مدت‌ها پیش مردم را از شرکت در انتخابات مأیوس کردند و گفتند که شرکت‌کردن فایده‌ای ندارد. به هر حال من باور دارم در آینده‌ای نزدیک حتی همین اختلاف‌ نظرها هم کنار می‌رود و دوباره اصلاح‌طلبان با تفاهم پیش می‌روند».

http://www.SecretNews.ir/fa/News/586012/واکنش-گرامی‌مقدم-به-سخنان-اخیر-حجاریان
بستن   چاپ