اخبار محرمانه
حمله به سفارت کوبا در پاریس
سه شنبه 5 مرداد 1400 - 10:33:10
اخبار محرمانه - تسنیم / وزیر خارجه کوبا از حمله به سفارت این کشور در شهر پاریس با بمب‌های بنزینی خبر داده است.
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، برونو رودریگز وزیر خارجه کوبا با انتشار توئیتی نوشت: سفارت کوبا در شهر پاریس هدف حمله با بمب های بنزینی قرار گرفته است.
بر اساس این گزارش، وی از دولت آمریکا به خاطر کارزار مداوم علیه کوبا که موجب تحریک و تشویق چنین اقداماتی شده، به شدت انتقاد کرده است.
وزیر خارجه کوبا در این توئیت افزود: دوشنبه شب سفارت کوبا در پاریس با کوکتل مولوتف مورد حمله واقع شده است.
وی اطلاعات بیشتری را از این حادثه فاش نکرده است. وزارت خارجه کوبا بعدا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: این حمله شامل 3 بمب بنزینی بوده که 2 عدد از آنها به سفارت اصابت کرده است. این حمله موجب آتش سوزی در ساختمان سفارت شده است.
مرکز رسانه‌ای وزارت خارجه کوبا افزود: دیپلمات‌ها از بین زبانه های آتش بیرون آورده شدند و نیروهای آتش نشانی و پلیس فرانسه در محل حادثه حضور یافتند.
رودریگز دولت آمریکا را به خاطر این حمله مورد انتقاد و سرزش قرار داد و نوشت: من دولت آمریکا را به خاطر کارزار مداوم علیه کشورمان که موجب تشویق و تحریک این چنین رفتارهایی می شود، مسئول می دانم.
طی هفته های اخیر چندین سفارت کوبا هدف حمله قرار گرفته است. اوایل ماه جاری نیز تظاهرات ضد دولتی در کوبا برگزار شده است.
پس از این تظاهرات اعتراض آمیز، میگوئل دیاز کانل رئیس جمهور کوبا به شدت از سیاست اقتصادی آمریکا در قبال کشورش انتقاد کرده است.
آمریکا و حدود 20 کشور دیگر بیانیه‌ای را امضا کرده‌اند و در آن از کوبا خواستند تا حقوق آزادی شهروندانش و جریان آزاد اطلاعات احترام بگذارد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/585957/حمله-به-سفارت-کوبا-در-پاریس
بستن   چاپ