اخبار محرمانه
پتروشیمی شهید تندگویان سودآورتر شد
جهش 297 درصدی سودآوری «شگویا» در بهار 1400
دوشنبه 4 مرداد 1400 - 12:12:17
اخبار محرمانه - انتشار گزارش سه ماهه کدال «شگویا»، نشان می‌دهد سودآوری شرکت پتروشیمی تندگویان در سه ماه نخست امسال 297 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی شهید تندگویان، این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین زنجیره تولید محصولات پلی‌اتیلن ترفتالات در سه ماه نخست سال 1400 برای هر سهم 449 ریال سود محقق کرد که حاکی از افزایش 297 درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.
بر اساس گزارش شرکت پتروشیمی شهید تندگویان در کدال، در سه ماه نخست امسال نیز سود ناخالص با 270 درصد افزایش به یک هزار و 487 میلیارد تومان و سود خالص به یک هزار و 76 میلیارد تومان رسید.
پیش‌بینی می‌شود با اجرای برنامه‌های جدید رفع گلوگاه‌ها و موانع تولید از یک سو، افزایش تولید نسبت به ظرفیت اسمی و متنوع‌سازی سبد تولید محصولات با عرضه چند گرید جدید در سال 1400، مقدار تولید، فروش و سودآوری پتروشیمی شهید تندگویان در ادامه امسال با افزایش بیشتری همراه شود.
افزون بر این، به‌زودی، پس از 17 سال توقف، پتروشیمی شهید تندگویان با استفاده حداکثری از ظرفیت و توان متخصصان داخلی شرکت، سازندگان تجهیزات و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی آماده بهره‌برداری از دو خط جدید تولید در مجموع با ظرفیت تولید 16 هزار تن محصول می‌شود.
پتروشیمی شهید تندگویان بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات مهم و راهبردی پلی‌اتیلن ترفتالات‎ (PET) ‎و اسید ترفتالیک خالص‎ (PTA) ‎در کشور است. این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین و تنها تولیدکننده محصول زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات در صنعت پتروشیمی کشور ظرفیت تولید سالانه بیش از یک میلیون و 587 هزار تن محصول متنوع از جمله گریدهای مختلف‎ را دارد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/585526/جهش-297-درصدی-سودآوری-«شگویا»-در-بهار-1400
بستن   چاپ