اخبار محرمانه
روسیه: امیدواریم امنیت مردم تونس تهدید نشود
دوشنبه 4 مرداد 1400 - 19:11:19
اخبار محرمانه - فارس / سخنگوی کاخ کرملین با ابراز امیدواری برای آسیب نرسیدن به مردم تونس در جریان تحولات اخیر در این کشور، گفت حوادث تونس را از نزدیک پیگیری می‌کنند.
به نوشته وبگاه شبکه «ریانووستی»، پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت دولت روسیه اخبار و گزارش‌ها از تونس را به دقت پیگیری می‌کند.
وی در این‌باره توضیح داد: «البته که ما تحولات تونس را زیر نظر داریم و قطعا انتظار داریم که چیزی امنیت شهروندان و ثبات این کشور را تهدید نکند».
شب گذشته پس از نشست اضطراری «قیس سعید» رئیس جمهور تونس با برخی از مقامات بلندپایه این کشور، دفتر ریاست جمهوری در بیانیه‌ای اعلام کرد که سعید تصمیم گرفته اداره امور کابینه را خود برعهده بگیرد و ضمن تعلیق فعالیت پارلمان تونس، مصونیت سیاسی نمایندگان را نیز لغو کرده است. وی در بیانیه خود این تصمیمات را مطابق با اصل 80 قانون اساسی تونس خواند.
پیش از این نیز حزب حاکم ترکیه در واکنش به تحولات تونس، برکناری دولت این کشور را به‌مثابه کودتا دانسته و گفت اقدام نامشروع رئیس‌جمهور تونس هیچ اساس قانونی ندارد.
سخنگوی کرملین همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع اعتراض ژاپن به سفر «مخائیل میشوستین» نخست‌وزیر روسیه به جزایر «کوریل» - که مورد مناقشه مسکو و توکیو است - پرداخته و گفت، او به هر منطقه‌ای در سرزمین روسیه که لازم باشد سفر می‌کند.
به نوشته ریانووستی، پسکوف در پاسخ به سوالی درباره جمع‌بندی معاهده صلح با ژاپن نیز اظهار داشت: «او (نخست‌وزیر روسیه) تمایل ندارد که بدون توافق دو طرف، شرط بگذارید، این یک موضوع بسیار پیچیده است. اما این سند می‌تواند به اختلافات سرزمینی بین مسکو و توکیو پایان دهد».

http://www.SecretNews.ir/fa/News/585438/روسیه--امیدواریم-امنیت-مردم-تونس-تهدید-نشود
بستن   چاپ