اخبار محرمانه
وزیر احمدی‌نژاد: روحانی دولت را با قرض به رئیسی تحویل می‌دهد
پنجشنبه 31 تیر 1400 - 10:39:44 AM
اخبار محرمانه - آنا / وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت گفت: جبران عقب‌افتادگی 8 ساله کشور، سرمایه‌گذاری‌های جدید بسیاری نیاز دارد و دولت سیزدهم باید در این راستا تلاش کند.
مهدی غضنفری در گفت‌وگو با آنا، پیرامون شرایط نابه‌سامان کشور در زمان آغاز به کار دولت سیزدهم اظهار کرد: اخیراً اسحاق جهانگیری در یکی از سخنرانی‌هایش گفت که رشد اقتصادی کشور در دهه 90 شمسی، تقریباً صفر درصد بوده است درحالی که 8 سال از این 10 سال، دولت در اختیار تیم او و حسن روحانی بود. این مسئله خسارت بزرگی به ایران وارد کرده است؛ بسیاری از کشورهای جهان مانند کشورهای همسایه ما، در این مدت پیشرفت‌های بسیاری داشته‌اند ولی ما در همان نقطه‌ی آغاز به کار متوقف شده‌ایم.
وی افزود: جبران این عقب‌افتادگی 8 ساله، سرمایه‌گذاری‌های جدید بسیاری نیاز دارد و دولت سیزدهم مجبور است دو تا سه برابر هر دولت کار کند تا این عقب‌ماندگی جبران شود. چنین مواردی شاید در ظاهر از جنس هزینه‌زایی نباشد ولی قطعاً عقب‌ماندگی در توسعه کشور است.
وزیر پیشین صمت با بیان اینکه درطی سال‌های اخیر باتوجه به رشد جمعیت، تقاضا برای مسکن و کار هم افزایش پیدا کرده ولی اقتصاد ایران به آن اندازه بزرگ نشده است، گفت: این مسئله باعث ایجاد فقر و نابرابری در کشور می‌شود. جبران این مشکلات ایجاد شده توسط دولت دوازدهم بردوش دولت سیزدهم است.
غضنفری ادامه داد: هم‌اکنون پرسش مردم این است که چرا هزینه‌های صرف‌شده در 8 سال اخیر، منجر به رشد کشور نشده است؟ دولت جدید باید برای ایجاد این رشد هزینه کند و سؤال مهم این است که چرا در 8 سال اخیر هیچ رشدی وجود نداشته و درآمدها و مالیات‌های اخذ شده چگونه و در کجا مصرف‌شده است؟
وی درخصوص قرض‌های منتقل شده از دولت فعلی به دولت آینده تصریح کرد: زمانی که مجلس لایحه بودجه را تصویب کرده و تقدیم دولت می‌کند، ناترازی در درآمدها و هزینه‌های دولت، موجب کسری بودجه می‌شود. دولت‌ها معمولاً برای جبران این کسری بودجه، از بانک مرکزی می‌خواهند که پول چاپ کرده یا اوراق منتشر کند یا از بانک‌های تجاری وام می‌گیرند؛ بعضی از این موارد معمولاً به عنوان استقراض، به دولت بعد منتقل می‌شود. من از وجود این مسئله در برهه کنونی اطلاع دارم ولی از حجم دقیق آن در ایام فعلی، مطلع نیستم.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/583149/وزیر-احمدی‌نژاد--روحانی-دولت-را-با-قرض-به-رئیسی-تحویل-می‌دهد
بستن   چاپ