اخبار محرمانه
دیدار فرستاده سازمان ملل با وزیر خارجه روسیه
پنجشنبه 31 تير 1400 - 09:39:01
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از سفر گیر پدرسون به مسکو و دیدار با سرگئی لاوروف خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، گیر پدرسون، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه امروز (پنجشنبه) با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مسکو دیدار می‌کند.
بر این اساس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در حساب کاربری تلگرام خود اعلام کرد: گیر پدرسون روز پنجشنبه (23 ژوئیه) در مسکو با سرگئی لاوروف دیدار خواهد کرد.
دیدار کاری پدرسون و لاوروف در حالی برگزار می‌شود که کشور‌های ضامن اجرای آتش بس در سوریه (روسیه - ترکیه - ایران) در نشست هشتم ژوئیه در پایتخت قزاقستان بر ادامه همکاری برای نابودی کامل عناصر تروریستی داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در سوریه توافق و بر مخالفت خود با تصرف غیرقانونی بر درآمد‌های حاصل از فروش نفت سوریه تاکید کردند.
الکساندر لاورنتی اف، فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در سوریه هفته گذشته با تاکید بر اهمیت ادامه جنگ علیه عناصر مسلح در سوریه‏، اعلام کرد: در شرایط کنونی اجرای آتش بس در این کشور می‌تواند مانعی در روند مبارزه با تروریسم باشد.
لاورنتی اف در پایان شانزدهمین دور از نشست توافق آستانه درباره سوریه در کنفرانس خبری گفت: جنگ علیه عناصر مسلح با وجود درخواست‌های فعلی تعدادی از کشور‌های اروپایی برای اجرای آتش بس به اصطلاح ملی در سوریه ‏باید ادامه یابد.
وی افزود:همه ما باید درک کنیم که این اقدام در آینده معنای خاصی دارد و باید برای آن تلاش کنیم، اما در حال حاضر نباید مانعی برای انجام اقدامات نیرو‌های دولتی سوریه و تلاش‌های بین المللی برای مبارزه با سازمان‌های تروریستی وجود داشته باشد.
لاورنتی اف خاطر نشان کرد: ما امیدواریم با تثبیت قریب الوقوع اوضاع در سوریه، ‏ نیرو‌های آمریکایی و غربی و همچنین نیرو‌های ترکیه مستقر در مناطق شمال شرق و شمال غرب سوریه، از این کشور خارج شوند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/583135/دیدار-فرستاده-سازمان-ملل-با-وزیر-خارجه-روسیه
بستن   چاپ