اخبار محرمانه
فعال بخش خصوصی عنوان کرد:
رونق‌بخشی کارخانه‌های تولیدی با اجرای طرح گوره - جاسک
چهارشنبه 30 تير 1400 - 13:36:56
اخبار محرمانه - یکی از فعالان بخش خصوصی در طرح انتقال نفت خام گوره - جاسک گفت: اجرای این طرح ملی به رونق کارخانه‌های تولیدی انجامید به‌طوری‌که 13 تا 14 کارخانه بزرگ فعال شدند و برای بیش از 15 هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد شد.

به گزارش شانا، وحیدرضا صحت‌پور، مدیر پروژه خط انتقال گوره - جاسک در مؤسسه نیروگستر (زیرمجموعه قرارگاه خاتم‌الانبیا) با بیان اینکه این طرح از جمله نخستین طرح‌هایی است که از مرحله مهندسی و اجرا تا ساخت تجهیزات و کالاها در آن از ظرفیت‌های داخلی استفاده شده است، گفت: باید اذعان داشت فرمایش‌های مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی در این طرح لحاظ شده است.
وی افزود: بخشی از طرح ساخت خط لوله گوره - جاسک از تیرماه سال 98 به مؤسسه نیرو گستر واگذار شد و پس از تجهیز کارگاه و آغاز عملیات اجرایی، ساخت 240 کیلومتر خط در 12 ماه انجام شد و رکوردی بالا برای ما به جا گذاشت.
مدیر پروژه خط انتقال گوره - جاسک در مؤسسه نیروگستر تصریح کرد: احداث تلمبه‌خانه‌های یک و سه به همراه ایستگاه‌های تقویت فشار یک و سه به‌عهده مجموعه نیروگستر بود و ما نخستین تلمبه‌خانه‌ای را احداث کرده‌ایم که نفت را از مخازن دریافت و منتقل می‌کند.
صحت‌پور عنوان کرد: اجرای لوله‌گذاری روزانه بیش از 6 کیلومتر، عملیات جوشکاری روزانه بیش از 5 کیلومتر و استفاده از کالاها و ظرفیت‌های داخلی از جمله رکوردهای ثبت‌شده ما در این طرح است.
محرومیت‌زدایی در مسیر اجرای طرح
وی با تأکید بر اینکه استفاده 100 درصدی از توان تولید داخل و متخصصان ایرانی مهم‌ترین شاخصه این پروژه است، گفت: این مؤسسه در کنار فعالیت تخصصی خود در پروژه گوره - جاسک با هدف محرومیت‌زدایی و فعالیت‌های فرهنگی، اقدام‌هایی از جمله تهیه یک‌هزار بسته بهداشتی ویژه مقابله با ویروس کرونا برای روستاهای اطراف، ارائه خدمات پزشکی به مردم منطقه میزبان پروژه، تهیه لوازم‌التحریر و کفش برای کودکان محروم را در دستور کار قرار داد.
مدیر پروژه خط انتقال گوره جاسک در مؤسسه نیروگستر افزود: در ایام کرونا که بیشتر پروژه‌های کشور تعطیل شد، تنها پروژه‌ای که به‌صورت جهادی به فعالیت ادامه داد همین طرح راهبردی گوره - جاسک بود.
صحت‌پور گفت: نخستین بار در کشور برای این پروژه لوله بر اساس استاندار نیس (Nace) تولید شد، تأمین نشدن این لوله‌ها می‌توانست جلو پیشرفت پروژه را بگیرد، اما با تکیه بر توان داخلی و دانش متخصصان ایرانی، خط تولید این لوله‌ها در کشور راه‌اندازی شد و دیگر نیازی به خرید آن از کشورهای خارجی نداریم.
وی تصریح کرد: حتی در بخش کمپرسورها، شیرهای تقویت فشار و شیرآلات مورد نیاز نیز از تولید داخل استفاده شد، به‌واسطه این پروژه رونق خوبی در کشور به‌وجود آمد، به‌طوری‌ که 13 تا 14 کارخانه بزرگ فعال شدند و برای بیش از 15 هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد شد.
صحت‌پور درباره گستره تحت مدیریت مؤسسه نیروگستر با بیان اینکه خط لوله 1000 کیلومتری گوره - جاسک به 6 گستره تقسیم شده بود، طول بیشتر گستره‌ها 100 تا 120 کیلومتر بود، اما طولانی‌ترین گستره با مسافت 240 کیلومتر به مجموعه قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) واگذار شد، افزود: سعی کردیم در اجرای پروژه از نیروهای بومی استفاده کنیم به شکلی که 70 درصد از نیروهای بومی منطقه و 30 درصد از نیروهای متخصص و جوان مجموعه استفاده شد.
بر اساس این گزارش، فردا (پنجشنبه، 31 تیرماه) با فرمان رییس‌جمهوری، بارگیری و صادرات نخستین محموله نفت خام از پایانه جاسک و دریای عمان آغاز می‌شود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/582764/رونق‌بخشی-کارخانه‌های-تولیدی-با-اجرای-طرح-گوره---جاسک
بستن   چاپ