اخبار محرمانه
سرمقاله سیاست روز/ این سهم آنها نیست
يکشنبه 27 تير 1400 - 09:25:39
اخبار محرمانه - سیاست روز / « این سهم آنها نیست » عنوان سرمقاله سردبیر روزنامه سیاست روز، محمد صفری است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
این حق و سهم آنها نیست قصور و تقصیرهایی وجود داشته که اکنون به این حال و روز افتاده است و باید برای آن فکری عاجل کرد.
محرومیت در برخی استانها و شهرهای کشور آنقدر عمیق است که برای پر کردن عمق آن با اقدامات و تلاش با سبکی که دولتهای ما داشتهاند زمان طولانی نیاز دارد که با گذشت زمان باز هم کمبودها، محرومیتها و ضعفهای تازهای بروز میکند.
وضعیت استانهای کم برخوردار مانند پروژه ای میماند که کلنگ آن زده شده خاک برداری هم شده اما هنوز ستونها بالا نرفته است تا ادامه کار را در پی داشته باشد. برای همین است که پروژه محرومیت زدایی به خاطر طولانی شدن در ایران هزینه های بیشتری را متحمل میشود.
خوزستان و سیستان و بلوچستان این روزها محرومیتشان بیشتر نمود پیدا کرده چرا که با شرایطی روبرو شده که باعث گشته تا کم کاریها، حیف و میلها و ناکارآمدیها هر چه بیشتر نمایانتر شود.
با وجود همه مشکلاتی که به واسطه تحریم های اقتصادی دیده میشود،اما بزرگترین کاستی به خاطر سوء مدیریتهایی است که طی سالیان گذشته تاکنون روی هم تلنبار شده و اکنون باعث گشته تا مردم صبور و مقاوم استان خوزستان به حق، دست به اعتراض بزنند.
اعتراض مردم استان به حق و بجا است و مطالبه آنها از مسئولین نیز درست است.
مسئولین در هر ردهای که هستند وظیفه پیش بینی و پیشگیری از بروز بحرانها را بر عهده دارند و اگر مسئولین در وظایف خود قصور کنند چالشها به وجود می آید.
مردم استان خوزستان 8 سال دوران دفاع مقدس را تحمل کردند، سختترین دوران برای مردم این خطه از ایران اسلامی دوران 8 سال دفاع مقدس بود.
مشکلات بجا مانده از آن دوران اکنون روز به روز نمایانتر میشود چرا که در دوران سازندگی به مناطق جنگ زده کم توجهی و بی توجهی شد.
دولتهای گوناگون پس از پایان جنگ آمدند و رفتند اما وضعیت مناطق جنگ زده به ویژه استان خوزستان که بیشترین درگیری و ویرانی را داشت، بهبود نیافت.
قدر مسلم اکنون که مردم خوزستان معترض گشته اند و اعتراض خود را در خیابانها نشان میدهند اغتشاشگران و سوء استفاده گران بار دیگر در میان مردم عادی معترض حاضر میشوند و در پوشش مردم دست به اقداماتی میزنند تا اعتراض منطقی و به حق مردم را منحرف کنند.
هر چند چنین اقداماتی از سوی اغتشاشگران نباید باعث شود تا قصوری که از سوی برخی مسئولین در قبال کمبودهای قابل پیش بینی استان اتفاق افتاده به فراموشی سپرده شود و حتما دستگاههای مرتبط با رسیدگی به این امور و مسائل باید با متخلفین برخورد قانونی کنند.
دولت کنونی نیز در ادامه همان کم کاری های دولتهای گذشته نسبت به وظایفی که در قابل استانهای محروم داشته اند مسئول است. 
دولت 8 سال فرصت داشت تا در این مدت اندکی از نیازهای اساسی استانها و شهرهای محروم را برآورده سازد اما به شرایط زندگی در مناطق محروم و کم برخوردار هر چه می نگریم دستاوردی نمیبینیم که اندکی از گرفتاریهای مردم را کاهش داده باشد.
مردم خوزستان در گرمای بالای 50 درجه دما با کمبود آب و برق روبرو هستند و این در حالی است که برخی مسئولین سعی دارند شرایط را عادی جلوه دهند در حالی که شرایط اگر کنترل و مهار نشود، وخیم تر خواهد شد و مسئولیت آن نیز پای مسئولینی است که کم کاری کرده اند.
اغتشاشگران از سلاح گرم در جریان اعتراضات مردمی استفاده کردند و در این ماجرا شلیک آنها باعث مرگ یک جوان شادگانی شد.
اقداماتی از این دست با تحریکاتی که از سوی رسانه های معاند همچون بی بی سی، ایران اینترنشنال و رسانه های همسو و هم شکل دیده میشود، نشان از ماهیگیری آنها از آب گل آلود است. 

http://www.SecretNews.ir/fa/News/580832/سرمقاله-سیاست-روز--این-سهم-آنها-نیست
بستن   چاپ