اخبار محرمانه
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان: بیش از شش هزار نفر در گیلان گواهینامه مهارت دریافت کردند
سه شنبه 22 تير 1400 - 12:51:32
وزارت رفاه
اخبار محرمانه - مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان گفت: کارآموزان برای دریافت گواهینامه و بهره مندی از تسهیلاتی از جمله بیمه ای و اشتغال در آزمون های مهارتی شرکت می کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گیلان، محمد حسینی با اشاره به برگزاری آزمون های سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای با رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در گیلان اظهار کرد : از ابتدای سال جاری تاکنون هفت هزار و 421 نفر شامل سه هزار و 967 نفر از کارآموزان مراکز دولتی و سه هزار و 454 نفر از موسسات کارآموزی آزاد "بخش خصوصی" در آزمون های سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای شرکت کردند که از این تعداد 6 هزار و 456 نفر موفق به کسب گواهینامه مهارت شدند .
وی با بیان این که این تعداد شرکت کنندگان در آزمون های ادواری، صنعت ساختمان و تفاهمنامه صنایع دستی و مجامع امور صنفی در استان گیلان رقابت کردند، اضافه کرد: کارآموزان برای دریافت گواهینامه و بهره مندی از تسهیلاتی از جمله بیمه ای و اشتغال در آزمون های مهارتی شرکت می کنند .
حسینی با اشاره به برگزاری آزمون های کتبی سنجش مهارت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان در دو قالب آزمون هماهنگ "پاسخنامه کاغذی" و آزمون الکترونیکی "کارگاه سنجش آنلاین" در حوزه‌های خدمات، صنعت، کشاورزی و فرهنگ و هنر خاطرنشان کرد: کارآموز پس از کسب نمره قبولی در آزمون کتبی، در آزمون عملی مربوطه شرکت داده می شود .
وی اضافه کرد: تلاش برای ارتقای کیفیت برگزاری آزمون ها با پی گیری تجهیز، آماده سازی و راه اندازی کارگاه های سنجش عملی در سطح مراکز تابعه، ارتقاء و غنی سازی بانک سوال و پروژه عملی آزمون های مهارتی گیلان، بهینه سازی حوزه های برگزاری آزمون های الکترونیکی آنلاین در شهرستان ها و تسریع در پاسخگویی به متقاضیان از جمله برنامه های در دست اقدام است .
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان یادآور شد: تمامی فرآیند اجرای آزمون های صلاحیت حرفه ای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به صورت الکترونیکی برگزار می شود که متقاضیان می توانند با مراجعه به پورتال سازمان فنی و حرفه ای اطلاعات لازم در این باره را به دست آورند .
وی همچنین از فعالیت 20 مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی و 800 آموزشگاه آزاد با همکاری بخش خصوصی برای ارائه آموزش های مهارتی در گیلان خبر داد.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
22 تیر 1400 11:56
روابط عمومی تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گیلان |
کد خبر : 242,116
کلیدواژه ها: آموزش فنی و حرفه ای گیلان,آزمون های مهارتی, موسسات کارآموزی, گواهینامه مهارت
نظرات بینندگان

http://www.SecretNews.ir/fa/News/578096/مدیرکل-آموزش-فنی-و-حرفه-ای-گیلان--بیش-از-شش-هزار-نفر-در-گیلان-گواهینامه-مهارت-دریافت-کردند
بستن   چاپ