اخبار محرمانه
سفرهای مردم از کرونا سبقت گرفت!
يکشنبه 30 خرداد 1400 - 04:19:55
اخبار محرمانه - در شرایطی که با وجود بهبود وضعیت کشور از نظر شیوع ویروس کرونا، به گفته مسئولان بهداشتی و متولیان سلامت، ایران وضعیت شکننده‌ای در این زمینه دارد سفرهای مردم همواره رو به افزایش است و در هفته گذشته باز هم مردم به مسافرت رفتند.
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین: در سال جاری و در میانه تعطیلات نوروزی موج چهارم ویروس کرونا در کشور آغاز شد و روز به روز شاهد گسترش آن در استان‌ها و شهرهای مختلف بودیم به همین سبب و برای جلوگیری از گسترده‌تر شدن آن، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مقابله با کرونا طی ماه‌های گذشته چندین و چند پروتکل ممنوعیت و محدودیت برای ترددهای بین‌شهری تصویب و ابلاغ کردند. اما مردم توجه چندانی به آن نداشتند و شاهد بودیم همواره به حجم سفرهای بین‌استانی اضافه می‌شد.
براساس آخرین آمار ارائه شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا هفته گذشته هم همین اتفاق افتاد، چرا که از جمعه دو هفته پیش یعنی 21 خرداد ماه تا پنج شنبه هفته گذشته 27 خرداد ماه به طور متوسط روزانه یک میلیون و 905 هزار و 567 وسیله نقلیه مختلف در محورهای مواصلاتی کشور تردد کرده‌اند که این میزان سفرهای بین‌شهری در مقایسه با هفته قبل از این گزارش سه درصد و در مقایسه با هفته مشابه سال گذشته 9 درصد افزایش داشته است.
در این بازه زمانی البته شش میلیون و 520 هزار خودرو با پلاک یکتا در جاده‌های مختلف کشور مشاهده شده‌اند که مبدا پلاک‌های آنها به ترتیب تهران و البرز، گیلان، فارس، خراسان رضوی، اصفهان، مازندران و غیره بوده است. در این میان شهروندان تهرانی و البرزی که بیشترین ترددهای بین شهری را داشته‌اند عمدتا به مقاصدی چون قم، گیلان، مرکزی، زنجان و مازندران سفر کرده‌اند.
نکته قابل توجه دیگری که در همه استان‌های کشور سفرهای جاده‌ای نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است و استان‌های خراسان شمالی، قم، گیلان و خراسان رضوی هر یک تا 16 درصد رکوردار تردد بین استانی بوده‌اند و استان‌های کهکیلویه و بویراحمد و فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان به ترتیب با دو درصد، دو درصد، سه درصد و چهار درصد کمترین افزایش تردد بین استانی را تجربه کردند.
حالا با وجود هشدارهای متعدد داده شده از سوی مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مقابله با کرونا باید دید آثار این سفرهای رو به افزایش در بالارفتن آمار شیوع ویروس کرونا خود را نشان خواهد داد یا آنکه واکسیناسیون به کمک مردم ایران خواهد آمد و تا حدودی شاهد ثبات کشور از نظر ویروس کرونا خواهیم بود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/564911/سفرهای-مردم-از-کرونا-سبقت-گرفت!
بستن   چاپ