اخبار محرمانه
ادامه جنجال بین اتحادیه اروپا و انگلیس بر سر ایرلند شمالی
پنجشنبه 27 خرداد 1400 - 05:18:42
اخبار محرمانه - تسنیم / وزیر بازرگانی انگلیس از اتحادیه اروپا خواست تا در اختلافات مربوط به اجرای پروتکل ایرلند شمالی، مسئولیت پذیر و منطقی باشد.
لیز تراس وزیر تجارت بین‌الملل انگلیس در مصاحبه با اسکای نیوز گفت: اتحادیه اروپا باید در اختلافات مربوط به اجرای پروتکل ایرلند شمالی ذیل توافقنامه برگزیت، مسئولیت پذیر و منطقی باشد.
وی در ادامه افزود: اتحادیه اروپا باید برای اجرای این پروتکل عملگرا باشد. این مساله نیاز به سازش و مصالحه بین طرف ها دارد و اتحادیه اروپا باید منطقی باشد.
این در حالی است که میشل بارنیه مذاکره کننده سابق اتحادیه اروپا در امور برگزیت نیز روز دوشنبه گفت: اعتبار بریتانیا به خاطر تنش های مربوط به برگزیت با خطر روبرو شده است. بریتانیا باید به اعتبارش توجه کند. من از آقای جانسون می خواهم تا به امضایش احترام بگذارد.
جانسون روز شنبه در اظهاراتی گفت: بریتانیا هر اقدامی بتواند برای حفاظت از همگرایی ارضی خود در مناقشه تجاری با اتحادیه اروپا اتخاذ و اجرا خواهد کرد.
نخست وزیر انگلیس تهدید کرد، اگر راهکار مناسبی پیدا نشود، لندن تدابیر فوری و اضطراری را اتخاذ و اجرا می کند.
از زمانی که بریتانیا سال گذشته روند خروج از اتحادیه اروپا را کامل کرد، روابط بین دو طرف به شدت تیره و تار شده و لندن و بروکسل یکدیگر را به سوء نیت در اجرای توافقنامه برگزیت که مسائل مرزی ایرلند شمالی را پوشش می دهد، متهم کرده اند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/563124/ادامه-جنجال-بین-اتحادیه-اروپا-و-انگلیس-بر-سر-ایرلند-شمالی
بستن   چاپ