اخبار محرمانه
ترین ها/ قدیمی‌ترین بنای یادبود جنگی جهان در سوریه
چهارشنبه 26 خرداد 1400 - 12:24:01
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / جنگ‌ها و اتفاقاتی که در گذشته در نقاط مختلف دنیا رخ داده اند علاوه بر آمار بالای تلفات و خسارت‌های جبران ناپذیر، همیشه دارای ابعاد دیگری نیز هستند از جمله اینکه سال‌ها بعد از آن حوادث موارد تازه‌ای درباره آن‌ها توسط محققان و باستان شناسان کشف می‌شود.
در جدید‌ترین موارد، طبق گزارشی که به تازگی در ژورنال Antiquity منتشر شده است، منطقه یادبود سفید در تل بنات سوریه را یک بنای یادبود برای کشته شدگان جنگی در هزاره سوم پیش از میلاد معرفی می‌کند. محققان همچنین اعلام کرده اند که با توجه به مشاهدات میدانی و شواهد به دست آمده قرارگیری سیستماتیک مردگان حاکی از آن است که این تپه مصنوعی احتمالا بنای یادبودی برای ارتش دولتی بوده است که در جنگ از ارابه استفاده می‌کردند.
پروفسور «آن پورتر» (Anne Poerter) از دانشگاه تورنتو و نویسنده اصلی این پژوهش می‌گوید: «مردم دوران باستان، درست مثل ما، به کشته‌شدگان جنگی احترام می‌گذاشتند. ما نمی‌دانیم که آن‌ها در آن نبرد پیروز شده بودند یا نه. اما می‌دانیم که شاید مدت‌ها پس از این رویداد، اجساد این افراد را از جایی دیگر آورده‌اند و سپس آنان را در این تپه باستانی که از چندین مایل آن طرف‌تر نیز قابل رویت بود، دفن کرده‌اند.»
به هر حال کشف چنین بنای قدیمی در کشور سوریه نشان می‌دهد که اهمیت دیگر محوطه‌های موجود در شمال و مرکز سوریه به قدر کافی درک نشده و می‌تواند زمینه‌ای مناسب برای دیگر تحقیقات باستان شناختی را فراهم کند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/562888/ترین-ها--قدیمی‌ترین-بنای-یادبود-جنگی-جهان-در-سوریه
بستن   چاپ