اخبار محرمانه
سِویا؛ شهری که هرکول ساخت!
چهارشنبه 5 خرداد 1400 - 17:38:59
اخبار محرمانه - خراسان / «سِویا» چهارمین شهر بزرگ اسپانیا و یکی از جذاب‌ترین شهرهای جنوب اروپاست که در حاشیه رودخانه «گوادالکبیر» قرار دارد و بافت تاریخیِ دست‌نخورده‌اش یادآور شکوه گذشته آن در قرون وسطی است. براساس افسانه‌ها شهر سویا توسط هرکول بنیان‌گذاری شده‌است اما درواقع تاریخ این شهر به عصر برنز بازمی‌گردد؛ دوره‌ای در تاریخ پیشرفت بشری که در روند آن انسان‌ها بیشتر به فلزکاری دست زدند. با قدم زدن در این شهر، سنت و مدرنیته را موازی با هم تجربه خواهید کرد. می‌توانید از تماشای لامپ‌های خیابانی قدیمی لذت ببرید، در خیابان‌ها با کالسکه‌ و اسب حرکت کنید، از بزرگ‌ترین کلیساهای گوتیک دنیا بازدید کنید، به مسجد بروید و معماری‌ اسلامی را تماشا کنید.
یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های سویا «کاتدرال سویل» است؛ سومین کلیسای بزرگ جهان که در قرن پانزدهم میلادی روی بقایای یک مکان 300ساله ساخته و «کریستوف کلمب» در آن دفن شده‌ است. سویا شهر محبوب شکموهاست. وعده‌های غذایی کوچک از حدود ساعت 7صبح آغاز می‌شود، با صبحانه اصلی در ساعت 10 ادامه می یابد و تا پیش از ساعت 14 که وقت ناهار است میان‌وعده‌هایی مثل میوه‌های خشک صرف می‌شود.
مهم‌ترین وعده غذایی این مردم، شام است و آرامش‌شان در خوردن شام که گاه تا دو، سه ساعت زمان می‌برد، هر تازه‌واردی را متعجب می‌کند. در سویا «تاپاس‌های اندلوسی»، نوعی ساندویچ‌ کوچک اسپانیایی بسیار طرفدار دارد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/551374/سِویا؛-شهری-که-هرکول-ساخت!
بستن   چاپ