اخبار محرمانه
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران خبر داد
استفاده 3252 تاکسی از طرح معاینه فنی رایگان در دو ماه گذشته
يکشنبه 2 خرداد 1400 - 11:09:07
اخبار محرمانه - شهر: 325 هزار و 893 دستگاه خودرو از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت 1400 به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده‌اند که از این آمار تنها 30 درصد از خودروها به علت نقص فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نشده‌اند.

حسین مقدم، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در گفت‌وگو با شهر ، ضمن اشاره به مراجعه 325 هزار و 893 دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت، بیان کرد: این آمار در مقایسه با سال گذشته حدود 16 درصد افزایش داشته است. در حال حاضر روزانه 6 هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه می‌کنند و وضعیت مراجعات در شرایط عادی قرار دارد.
او با بیان اینکه از آمار اعلامی، 248 هزار دستگاه خودرو مربوط به مراجعات اول بوده، اضافه کرد: 14 درصد از این آمار در آزمون آلایندگی گازهای خروجی از اگزوز، 9 درصد در آزمون همراستایی چرخ‌ها، 4درصد در آزمون کمک فنر، 10 درصد در آزمون تست ترمز و 12 درصد به علت عیوب ظاهری مردود شده‌اند.
به گفته مقدم؛ در مجموع 30 درصد از خودروها به علت نقص فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نشده‌اند.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران ضمن اعلام صدور 236 هزار گواهی معاینه فنی در دو ماه گذشته، گفت: 52 هزار و 455 گواهی مربوط به معاینه فنی برتر است. در مجموع حدود 22 درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران دارای معاینه فنی برتر هستند.
او درباره آمار مراجعه خودروها با استفاده از نوبت دهی اینترنتی، توضیح داد: در اردیبهشت، 19 هزار دستگاه خودرو با استفاده از سامانه نوبت دهی اینترنتی و با تعیین وقت قبلی به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده‌اند. تقریباً شهروندان از 90 درصد ظرفیت پذیرش اینترنتی استفاده می‌کنند. البته بدیهی است که درصورت تقاضا، ظرفیت پذیرش اینترنتی به ویژه در مراکز بخش جنوبی نظیر شقایق، چمران، الغدیر افزایش خواهد یافت.
مقدم درباره آخرین وضعیت اجرای طرح رایگان هزینه مراجعه اول معاینه فنی تاکسی‌های پایتخت، گفت: این طرح با مشارکت سازمان تاکسیرانی از ابتدای سال با هدف حمایت مالی از رانندگان تاکسی در پنج مرکز معاینه فنی بیهقی، شقایق، نیایش، چمران و دماوند اجرا شده و تاکنون سه هزار و 252 دستگاه تاکسی از این طرح استفاده کرده‌اند. البته استفاده از خدمات معاینه فنی در تمامی مراکز شهر تهران برای تاکسی‌ها امکان پذیر بوده و تنها در صورت تمایل به استفاده از این طرح رایگان بایستی به پنج مرکز ذکر شده مراجعه کنند.
مدیر عامل ستاد معاینه فنی درباره تعمیرگاه‌های مستقر در مراکز و نحوه نظارت بر آن‌ها، بیان کرد: استفاده از خدمات تعمیرگاهی در مراکز کاملا اختیاری است. این خدمات توسط بخش خصوصی ارائه می‌شود و با هدف ارائه خدمات سریع مانند تعویض لامپ و یا تعویض لنت ترمز راه اندازی شده است. به شهروندان توصیه می‌شود جهت رفع ایراد به تعمیرگاه‌های تخصصی خودرو خود مراجعه کنند. هزینه‌هایی که این تعمیرگاه‌ها بابت خدمات دریافت می‌کنند براساس تعرفه اتحادیه است و لیست قیمت‌ها در تعمیرگاه در معرض دید مراجعان قرار دارد. راهبری این تعمیرگاه‌ها به بخش خصوصی واگذار شده و این تعمیرگاه‌ها دارای صنف مجزا و مشخصی هستند ولی به رغم همه این موارد جهت تسهیل در پاسخگویی، شهروندان در صورت هر گونه شائبه و یا مشکلی می‌توانند به مدیر مرکز معاینه فنی مربوطه جهت طرح موضوع مراجعه کنند.
خبرنگار: ملیکا هاشمی

http://www.SecretNews.ir/fa/News/549219/استفاده-3252-تاکسی-از-طرح-معاینه-فنی-رایگان-در-دو-ماه-گذشته
بستن   چاپ