اخبار محرمانه
"بایدن" دوباره گاف داد!
يکشنبه 2 خرداد 1400 - 11:30:31
اخبار محرمانه - ایسنا / رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی درباره "مون جائه این" گاف داده و او را به جای آن که "رئیس جمهور کره جنوبی" اعلام کند، "نخست وزیر" این کشور خواند.
به نقل از نیویورک پست، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا یک روز قبل از آن هم درباره عنوان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گاف داده بود.
بایدن در اظهاراتش به هنگام اعطای مدال افتخار به "رالف پاکت"، یک سرباز کهنه کار 94 ساله جنگ کره خطاب به او گفت: مردم جمهوری کره فراموش نکرده‌اند و این حقیقت که نخست وزیر کره برای این مراسم در اینجا است، گواه آن است.
بایدن پنجشنبه شب هم به نتانیاهو به عنوان "رئیس جمهور" در جریان سخنرانی‌اش به مناسبت اعلام آتش بس اسرائیل و حماس اشاره کرده بود.
بایدن و مون جائه این مراسم اعطای پاداشها را طی روز جمعه در اتاق شرقی کاخ سفید بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت ماسک زدن برگزار کردند.
مون از مبارزات پاکت با کمونیستها در زمان نبرد تپه 205 در سال 1959 تحسین کرد.
در این مراسم در یک رخداد قابل توجه و در نقض توصیه‌های مربوط به مقابله با همه گیری کووید-19، برخی با یکدیگر دست داده و همدیگر را در آغوش کشیدند که این بر خلاف اقدام نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در سمت دیگر خیابان پنسیلوانیا است که همچنان به رغم واکسیناسیون گسترده، داشتن ماسک را الزامی می‌کند.
بایدن و مون جائه این در اطراف پاکت به منظور عکس انداختن با خانواده‌اش زانو زدند.
مون اظهار کرد: پیشتر سرهنگ پاکت به من گفت زمانی که برای جنگ کره در کره بوده آنجا کاملا از بین رفت. این درست بود. اما ما از خاکسترهای جنگ کره برخاستیم و بازگشتیم. و این به لطف کهنه سربازان جنگ کره که برای صلح و آزادی کره جنگیدند اتفاق افتاد و هم اکنون به لطف تلاشها و حمایت آنها ما از موفقیت بهره مند هستیم.
این مراسم اعطای مدال به مثابه یک افتتاحیه نرم برای مذاکرات بایدن و مون جائه این بود؛ رئیس جمهور کره جنوبی تبدیل به دومین رهبر خارجی سفر کرده به آمریکا در دوره ریاست جمهوری بایدن شده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/549200/"بایدن"-دوباره-گاف-داد!
بستن   چاپ