اخبار محرمانه
انتخابات 1400؛ غیبت نکردن حتی یک هموطن
يکشنبه 2 خرداد 1400 - 08:16:47
اخبار محرمانه - امروز اولین روز از ماه خرداد است. ماهی که در آخرین روزهایش انتخابات سرنوشت سازی رقم می خورد. در این روز می‌توان انرژی مثبت برای انتخابات 28 خرداد را از اظهارات وزیر ارتباطات گرفت که گفت: فکر نمی‌کنم حتی یک نفر از مردم بخواهد در رقم زدن سرنوشت خودشان در انتخابات، عنصر غایبی باشد.
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین: محمد جواد آذری جهرمی، امروز در همدان بود و می گفت: همه باید برای به وجود آوردن شرایط مناسب برای برگزاری انتخاباتی پرشور و برای اینکه مردم بتوانند سرنوشت خود را تعیین کنند، تلاش کنیم.برای تعیین سرنوشت مردم و حضور حداکثری آنان در انتخابات باید اقدامات لازم را پیش‌بینی و زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم تا شور انتخاباتی حاصل شود و خیر و صلاح مردم و مملکت با این حضور گسترده و پرشور رقم بخورد.
وی، تعیین سرنوشت و مسیر اجرایی کشور را به انتخاب مردم مرتبط دانست و اظهارداشت: مردم انتخاب می‌کنند که می‌خواهند زنده بمانند و به حداقل‌ها کفایت کنند و یا می‌خواهند زندگی و طلب حداکثری کنند.
انتخابات 1400؛ غیبت نکردن حتی یک هموطن 
از طرفی هم حجت الاسلام اسماعیل پاک‌نژاد، مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس امروز به ایرنا از ترویج برخی اظهارات با این مضمون گفت که "مردم برای اعتراض به وضع موجود در انتخابات شرکت نکنند".
پاک نژاد، سپس این سوال را با توجه به اظهارات بالا مطرح کرد: آیا با شرکت نکردن در انتخابات وضعیت درست می‌شود؟ خیر . اینگونه نیست بلکه برای داشتن کشوری آباد و تغییر سیاست‌ها باید در انتخابات شرکت کرد و به فرد اصلح رای داد.
ضمن اینکه او اضافه کرد: ذائقه سیاسی و گرایش مردم نیز در انتخابات مشخص می‌شود و مسوولان براساس آن برای آینده کشور برنامه ریزی و تصمیم گیری می‌کنند.
حجت الاسلام رضا جمالی ، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خلیج فارس نیز مثل حجت الاسلام پاک نژاد، مشارکت نکردن را به نفع مردم ندانست و اذعان داشت: مشارکت نکردن در انتخابات هیچ کمکی به پیشرفت و تغییر به نفع مردم نمی‌کند بلکه به استقلال و عزت ملی ضربه می‌زند. بنابراین مردم در صورت برخورد منفعلانه در این زمینه، منتظر تغییر و پیشرفت همه جانبه نباشند.
تاکید و توصیه های این افراد به هموطنان برای مشارکت کردن در انتخابات در حالی است که به قول حسین کرمانیان، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی ساری، انقلاب اسلامی ایران از همان ابتدا با نظر و اجماع مردم شکل گرفت و بعد از گذشت سال ها باز در تمامی عرصه هایی که نیاز است مردم حضور داشته باشند ، آنها حضور خواهند یافت و نظام همواره از پشتوانه مردمی برخوردار بوده است.
او تاکید کرد: این حضور می تواند مانع از تحریم های بیشتر علیه ایران شود چرا که دشمن متوجه می شود تحریم و فشارهای قبلی نتوانسته است خللی در اراده این ملت برای همراهی با نظام ایجاد کند. همچنین نظام برای ایستادگی مقابل فشار دشمنان به حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات 28 خرداد ماه نیاز دارد.
در این میان بشنویم از سهراب یوسفی فر، رییس بسیج ورزشکاران شهرستان قزوین که گفت : مردم جامعه اسلامی ما همیشه و با درس گرفتن از گذشته سعی خواهند کرد تا بهترین فرد را برای مدیریت عالی کشور برگزیند و در صورت نیاز نیز در ساختار کشور و رفع بحران و مشکلات جامعه کمک خواهند کرد.
یوسفی فر اضافه کرد: حضور مردم در انتخابات بدون شک تاثیر به سزایی در امر مدیریت جامعه دارد تا جایی که اگر نتوانیم درست تصمیم بگیریم و حضور پیدا نکنیم به طور قطع فرد منتخب ریاست جمهوری نیز نمی تواند تصمیمات‌ بزرگتر برای کشور بگیرد، پس شرط دست یافتن به شرایط بهتر، حضور در انتخابات خواهد بود.
زهرا جعفرآبادی، عضو تیم ملی و رکورددار دوی سه هزار متر داخل سالن کشور از قزوین نیز تاکید کرد: بدون شک، شرایط پیش آمده در کشور و مشکلات موجود اقتصادی را تنها خودمان می‌توانیم با همفکری، همکاری و همراهی یکدیگر مرتفع کنیم و در نهایت نیز رییس جمهوری به عنوان تنها یک عضو از خانواده 85 میلیون ایرانی با مدیریت یکپارچه و منسجم و پشتیبانی مردم بتواند ضمن رفع مشکلات، زمینه یک زندگی مسالمت آمیز و به دور از هرگونه تنش را فراهم سازد.
به گفته این ورزشکار، هر چند انتخابات ریاست جمهوری در یک روز به وقوع می‌پیوندد اما سرنوشت 85 میلیون ایرانی به مدت چهار سال باید به فردی اصلح و مدیری لایق سپرده شود و به همین لحاظ باید افراد برای این مساله ورودی جدی به انتخاب فرد مورد نظرشان داشته باشند.
عادل بودن رییس جمهوری
امروز در میان گزارش ها و خبرهای رسیده از استان ها 2 بار بر عادل بودن رییس جمهوری آینده تاکید شد آنهم از سوی علمای اهل سنت فارس.
شیخ عبدالواحد خواجوی ، امام جمعه اهل سنت شیراز و شیخ عبدالعزیز قاضی زاده ، امام جمعه شهرستان اِوَز در جنوب فارس ، 2 بزرگواری بودند که بر عادل بودن رییس جمهوری آینده در کنار سایر ویژگی های او تاکید کردند .
عادل بودن، مردمی و مدیر بودن ، توانمندی و کارآمدی در حل مشکلات پیش روی مردم، کار آمدی و توانمندی حل مشکلات و تنگناهای موجود به ویژه در عرصه اقتصادی از ویژگی های دیگر رییس جمهوری آینده بود که امامان جمعه اهل سنت شیراز و اوز فارس برشمردند.
انتخابات 1400؛ غیبت نکردن حتی یک هموطن 
2 دیدگاه متفاوت در یک زمان
نکته ای دیگر که گفتنش خالی از لطف نیست 2 دیدگاه متفاوت 2 هموطن قزوینی و مازنی است. یکی اظهارات مجید رضایی، دروازه بان اسبق تیم ملی از قزوین و دیگری نقطه نظرات داود لطیفی، رئیس حزب اتحاد ملت ایران اسلامی شعبه مازندران است.
از یک طرف اظهارات مجید رضایی، دروازه بان اسبق تیم ملی از قزوین گفت: به نظر می‌رسد یکی از شاخصه‌های مهم انتخابات ریاست جمهوری در دوره سیزدهم، کم اقبالی مردم به 2 جریان سیاسی حاکم بر کشور باشد و به همین لحاظ شاید این مساله تنها نقطه عطف حضور مردم در پای صندوق‌های رای باشد.
از طرفی هم داود لطیفی، رئیس حزب اتحاد ملت ایران اسلامی شعبه مازندران اینگونه بیان کرد: حضور مستقل در کارزار انتخاباتی معنی ندارد و فردا هیچ جریان سیاسی حاضر به پاسخگویی عملکرد آن نامزد نخواهد بود و این امر به جمهوریت و اعتماد مردم در دراز مدت ضربه خواهد زد.
او همچنین افزود: نامزدها باید یک جریان سیاسی و فکری را نمایندگی کنند تا در پایان بتوانند به مردم پاسخ دهند.
انتخابات 1400؛ غیبت نکردن حتی یک هموطن 
2 خبر از چگونگی برگزاری انتخابات
امروز 2 خبر از چگونگی برگزاری انتخابات پیش رو را داشتیم . یکی از اصفهان و به نقل از استاندار اصفهان بود که تاکید کرد: داوطلبان انتخابات و هواداران آنها باید تمهیدات تبلیغات انتخاباتی را در شرایط کرونا مورد توجه جدی قرار دهند.
عباس رضایی روز شنبه در حاشیه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رییس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: همانگونه که مردم تمهیدات زندگی با کرونا را رعایت می‌کنند باید تمهیدات تبلیغات انتخاباتی در شرایط کرونا هم مورد توجه قرار گیرد و نامزدها، اعضا ستادها و هواداران آنها تا حد ممکن از تجمع خودداری کنند.
خبر دیگر نیز از منوچهر حبیبی رییس ستاد انتخابات استان قزوین بود که گفت: پیشنهاد برگزاری الکترونیکی انتخابات را در شهر تاکستان به ستاد انتخابات کشور داده ایم و در صورت موافقت در این زمینه اقدام خواهیم کرد.
احتمالا گزینه های پیشنهادی برای برگزاری الکترونیکی انتخابات طی روزهای آینده از مناطق دیگر کشور بیشتر خواهد شد .
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران همزمان با ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دومین میاندوره‌ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه 28 خردادماه سال 1400 برگزار می شود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/549087/انتخابات-1400؛-غیبت-نکردن-حتی-یک-هموطن
بستن   چاپ