اخبار محرمانه
افشار: رئیسی به احترام جبهه انقلاب آخرین روز ثبت نام کرد
يکشنبه 2 خرداد 1400 - 08:12:17
اخبار محرمانه - ایسنا / یک داوطلب کاندیداتوری در انتخابات 1400 گفت برای اداره کشور 50 برنامه مدون و سنجیده شده دارد. سردار علیرضا افشار یکی از فرماندهان سپاهی در جنگ تحمیلی و فرمانده سابق مقاومت بسیج است. او به عنوان یکی از نامزدهای جبهه انقلاب پا به عرصه رقابت های انتخاباتی گذاشته است و می گوید برای اداره کشور50 برنامه آماده، امتحان شده و موثر دارد.
افشار در گفت گو با ایسنا، در ابتدا در ارتباط با ناکارآمدی دولت ها در دور دوم فعالیتشان و ضرورت وجود دولتی کارآمد برای حل مشکلات کشور اظهار کرد : کارآمدی شاخص های متعددی دارد صرف تخصص در رشته های مختلف نیست. معمولا مشکلات کشور بین بخشی است. یک دستگاه به تنهایی نمی تواند مشکلی را حل کند. پس اولین مورد برای رفع ناکارآمدی هماهنگی میان دستگاه های مختلف است. انسجام و هماهنگی فقط با ادغام صورت نمی گیرد، ساز و کارهای مختلف دارد. به غیر از این موارد، روحیه جهادی مسئولین هم مهم است. شهید سلیمانی و سایر شهدای ما در دفاع مقدس این موضوع را به ما نشان دادند. فرد جهادی در صحنه و در کنار مجریان تصمیم می گیرد و عمل می کند. مدیریت باید میدانی باشد. اخلاص، صداقت، پاکدستی، پرهیز از گروه گرایی و حزبی گرایی باید در ویژگی های اخلاقی دولت کارآمد باشد.
وی ادامه داد: در این میان من مورد سومی به جز تعهد و تخصص را هم بیان می کنم. شهید بهشتی در مقابله ایجاد شده میان تعهدگرایان و تخصص گرایان گفته بود، تشکیلات پذیری از هر دو این موارد مهم تر است. فرد باید تابع قانون بوده و روحیه تشکیلات پذیری و تبعیت از نظام داشته باشد. دولت باید خودش الگو باشد برای نظم عمومی .
وی افزود: دولت هایی می آیند کل برنامه دولت قبل را کنار می گذارند، چون اسم دولت قبل روی آن پروژه است. کنار گذاشتن کارت سوخت خلاف عقل بود. از این طرح ها زیاد داریم که دولت های بعدی کار دولت های قبلی را کنار گذاشته اند. اگر در آن برنامه ها اشکالی هست هم باید برطرفش کنند، نه اینکه کنار بگذارند.
این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که چه تضمینی وجود دارد که بعد از رسیدن به ریاست جمهوری شما به قانون پایبند بمانید، گفت: ادعا را همه دارند، اما مردم می توانند عملکرد و سابقه نامزدها را بررسی کنند. در بحث وعده همه می توانند صحبت کنند، اما باید عمل کرد. تنها راه، تحقیق درباره نامزدها است.
وی در ارتباط با اصلی ترین علت قانون گریزی در کشور گفت: بعضی از برنامه هایی که به نتیجه نمی رسند ممکن است مشکل قانونی داشته باشد. به نظر من ساز و کار قانونی وسیع و گسترده است. من به حرکت های مردمی خیلی علاقه دارم در کشور ما مجوز دادن به سازمان های مردم نهاد خیلی طولانی است؛ بعد از اخذ مجوز نظارتی بر آنها نمی شود؛ در کشورهای غربی به سرعت مجوز می دهند، اما بر آن ها نظارت می شود. این یک نمونه است که می توان بر اساس آن علت بقیه مشکلات را درک کرد.
افشار همچنین یادآور شد: زمینه های میل مردم برای کار مشترک در جامعه فراهم است. مردم در صحنه هستند و نظام و مسئولین را همراهی می کنند. وظیفه دولت است که باید مشارکت بیش تر مردم را در کارهای عمومی فراهم کند. متاسفانه خیلی از نهادهای انقلابی که امام خمینی(ره) تاسیس کردند از بین رفته یا ادغام شده است، اما این نهاد ها برای مشارکت مردم با مسئولین بود. من اگر در دولت آینده مسئولیتی داشته باشم یا مشاور باشم قطعا در همه امور تلاش می کنم کار به مردم سپرده شود. در کشورهای توسعه یافته 80% کارها توسط گروه های مردم نهاد انجام می شود. اگر بخواهیم دولت کوچک شود باید به مردم اعتماد کنیم و فعالیت ها را به دست مردم بسپاریم. موسسات خیریه و تشکل های مردم نهاد می توانند بازوهای دولت باشند.
وی در ارتباط با ضرورت همکاری میان نامزدهای فعلی در دولت آینده، گفت: من خیلی فکر کردم همه نامزدهای انتخابات جبهه انقلاب یا کسانی که ثبت نام نکردند را لیست کردم . آن ها چارچوب لازم را دارند، باید بیایند در دولت بعدی به دولت کمک کنند. این رویکرد تحت عنوان انجسام نامزدهای جبهه انقلاب به طرحی تبدیل شده و به برخی دوستان دادیم.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا سابقه نظامی شما در آینده دولت احتمالی شما اثر می گذارد ، گفت: من سپاه را نهادی می دانم که به خاطر شروع جنگ تحمیلی ایجاد شد. دفاع وظیفه بود، لازم بود. نظامی گری برای آنان شغل نبود. من خودم فارغ التحصیل از شریف و در جهاد سازندگی بودم. زمانی که گفتند جهاد سازندگی باید وزارتخانه شود من به دعوت محسن رضایی به سپاه رفتم. من سپاهیان را بسیجیان تمام وقت می دانم کسانی که سازماندهی برنامه های نظامی را بر عهده گرفتند.من در بسیج هم توفیق خدمت داشتم. این ها نشان می دهد که نیروهای انقلاب در مقطعی که وظیفه شان ایجاب می کرده به کمک نیروهای نظامی بروند، رفتند. همه کسانی که دل در گرو انقلاب دارند بسیجی هستند. ما با این نگاه باید به جامعه فکر کنیم.
این فعال سیاسی جوانگرایی در دولت را یک ضرورت ملی دانست و افزود: من برای جوانگرایی طرحی دارم که بیاییم فرصت هایی در اختیار جوانان قرار داده و اجازه دهیم افراد با استعدادی از این جوان ها مسئولیت هایی را پله ای طی کنند و بالا بیایند. من این موضوع را به عنوان طرح تحول در وزات کشور تهیه کردم که 1000 نفر از جوانان که سربازی را طی کردند در ده داری مشغول به کار کنیم ، بعد آنهایی که مدیریت بهتری دارند، معاون فرماندار کنیم. در عرض چند سال با این روش آنها به مدیران خوب کشور تبدیل می شوند. مثل همین کار را در همه وزارت خانه ها می توانیم انجام دهیم. کاری که در دوران دفاع مقدس هم انجام شد. فرماندهان لشکر ما که از اول فرمانده ارشد نبودند.
وی درباره شرایط مناسب برای مشارکت حداکثری مردم گفت: شرایط نسبتا مطلوب است و بهتر از این هم می تواند باشد. نامزدهای زیادی پای کار آمدند. نامزدهای علاقه مندی پای کار آمدند. لازمه مشارکت حداکثری وحدت میان نامزدها است که مردم بفهمند فضای جدل نیست و از آن مهم تر برنامه ها امید آفرین است. مردم کمی مایوس هستند.
وی در پاسخ به این پرسش که اگرشما انتخاب شوید و به این نتیجه برسید که نمی توانید کاری پیش ببرید چه می کنید؟ گفت: اصلا اینچنین نمی شود. با این 50 برنامه ای که دارم و در برخی نقاط اجرا شده و نتیجه اش را دیدیم حتما می توانیم کارها را پیش ببریم. بر روی این برنامه ها کار کارشناسی شده و پیش بینی نمی کنم نشود کاری کرد.
افشار سپس گفت: یک فرد در یک دستگاه اجرایی اگر نتواند کاری بکند باید کنار رود. ما آنقدر نیروی کارآمد و عوامل انسانی خوبی داریم که باید بدانیم می توانیم مشکلات کشور را حل کنیم.
وی یادآور شد: فرار مغزها موضوعی است که باید برایش کاری کرد. من با انجمن هوش ایران که 350 هزارعضو دارد، جلساتی داشتم که داشتیم برنامه هایی تنظیم کردیم که چه طور باید جلوی فرار مغز ها را گرفت.
وی با بیان اینکه اکثر 50 برنامه انتخاباتی اش در اولویت اجرا هستند، گفت: این برنامه ها مثل برنامه های اجتماعی و اقتصادی، همانند ظروف مرتبطه، به هم ربط دارند. نمی شود گفت مسائل اجتماعی را حل می کنیم و کاری به مسائل اقتصادی و یا بالکعس نداریم. حالا در این میان برنامه های اقتصادی که پایگاه مردمی دارد مهم تر است.
این فعال سیاسی با بیان اینکه نباید نسبت به برنامه هایی که قبلا انجام شده بی تفاوت بود،خاطرنشان کرد: 50 برنامه ای که عرض می کنم مکمل برنامه های قبلی هستند. برای آلودگی هوا مثلا در نظر گرفتیم تمام شرکت های دولتی و خصوصی که بالاتر از یک تعدادی کارمند دارند از سرویس رفت و آمد استفاده کنند. دولتی آمد و تمام سرویس ها را جمع کرده اند. چه کاری بود؟
وی افزود: برنامه بعدی در موضوع بحث آلودگی هوا و صدا، مربوط به موتورسیکلت ها است.طرحی داریم که همه موتور سیکلت ها را به موتور برقی تبدیل کنیم. محیط سبز هم دیگر طرح برای رفع آلودگی هوا است. در حوزه گرد و غبارها هم باید با بسیج ملی حرکت کنیم و با کاشت گیاهانی که به آب کمتری نیاز دارند جلوی این موضوع را بگیریم.
افشار در جواب این پرسش که آیا در انتخابات پیش رو فضا دو قطبی می شود؟ تصریح کرد: یک عده ای دنبال این موضوع هستند می خواهند ناکارآمدی ها از جلو چشم مردم کنار برود و با دو قطبی گری ها مثل مذاکرات وین و برجام پیش بروند. ما مخالف مذاکرات نیستیم، اما باید در حاشیه باشد. برجام هم برنامه ای است که در حد خودش باید به آن توجه شود، اما نباید به برنامه اصلی کشور تبدیل شود.
وی ادامه داد: متاسفانه این دولت همه موضوعات را به برجام گره زد. قبل از مذاکرات وین وحدتی میان همه مردم با خروج آمریکا از برجام ایجاد شد که آمریکا مورد اعتماد نیست، اما حالا می خواهند این موضوع دوباره دوقطبی شود. دو گانگی های ساختگی دیگری مثل حجاب هم هست. من فکر می کنم دیگر مردم گول این دوگانگی ها را نخواهند خورد.
این داوطلب کاندیداتوری در انتخابات 1400 در ارتباط با احتمال عدم احراز صلاحیتش برای کاندیداتوری گفت: من به شورای نگهبان هم حق می دهم این تعداد زیاد کاندیدها را نمی تواند تایید کند . دیگر مناظره هم نمی شود، برگزار کرد و مردم هم دچار سردرگمی می شوند. البته آقای کدخدایی اعلام کردند ملاک مان تعداد کاندیداها نیست.
وی در ارتباط با موضوع ائتلاف درون گروهی اش نیز یادآورشد: من این موضوع را یک مطلب عقلانی، شرعی و ملی می دانم. عقلانی است که همه نامزدها به نفع کسی که اقبالش بیش تر است کنار روند. تا الان آقای رئیسی بیش از همه رای دارند. اما باید تا یک ماه دیگر صبر کنیم. متاسفانه عده ای شروع کردند به تخریب شخصیت ها. در فضای مجازی حرف هایی زده می شود که آدم نمی داند باور کند یا نه. به جز یکی دو نفر که اسم نمی آورم عمومشان یا صریح یا در لفافه گفتند با آمدن آقای رئیسی کنار می روند. حتی بعضی ها اصلا ثبت نام نکردند. هرچند آقای رئیسی به احترام آن ها روز آخر ثبت نام کردند که هرکسی می خواهد بیاید و تنور انتخابات داغ باشد. این حرکت اخلاقی است. باید سعی کنیم مردم با نشاط بیایند، اما حتما باید به نفع کاندیدایی که رای اش بیش تر است کنار رفت.
وی درباره علی لاریجانی نیز گفت: قضاوت در مورد جناح ایشان سخت است. به نظر من حضور ایشان از رای اصولگرایان کم می کند .البته رای شان بالا نیست، اما همان مقدار هم از سبد رای اصولگرایان کم می کند.
افشار با اشاره به گفته یکی از اصلاح طلبان که لاریجانی را رحم اجاره ای این جناح در انتخابات پیش رو دانسته بود ، اظهار کرد: خودشان گفتند به لاریجانی رای نمی دهیم. در لحظه آخر ممکن است این اتفاق بیافتد.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا در جلساتی که داشتید پیشنهادی برای سمتی در دولت آینده داشتید گفت: کلا در بین نامزدهای جبهه انقلاب هیچ تقسیم بندی ایجاد نشده است. این شروط اخلاقی نیست خداروشکر الان این وضعیت وجود ندارد.
افشار همچنین خاطرنشان کرد: هرچه به انتخابات نزدیک می شویم میزان مشارکت مردم بالاتر می رود، اما هنوز تا حد مطلوب فاصله داریم و باید بیش تر به مردم امید داد و از آن ها خواست تا مشارکت کنند.
وی در پایان گفت: متاسفانه تبلیغات سوئی دشمنان الغا می کنند کهرای مردم تاثیری ندارد اما رسانه ها باید سعی کنند شفاف سازی کنند. آنقدر رای این مردم تاثیر دارد که دشمن ما امید بسته جریان همسوی خود را با رای مردم بالا بیارند. برای اینکه مردم بدانند رای شان موثر است باید بدانند درچند دوره دولت ها انتخابات برگزار کردند، اما نتیجه بر خلاف خواست آنان بوده است. سه دوره این موضوع اتفاق افتاده است. پس معلوم می شود که رای مردم واقعی است.
به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید

http://www.SecretNews.ir/fa/News/549060/افشار--رئیسی-به-احترام-جبهه-انقلاب-آخرین-روز-ثبت-نام-کرد
بستن   چاپ