اخبار محرمانه
دستگاه کلرزن مایع چیست و چه کاربردی دارد؟
شنبه 1 خرداد 1400 - 20:01:25
اخبار محرمانه - استفاده از دستگاه کلرزن مایع می‌تواند بهترین وسیله برای جلوگیری از رشد باکتری‌ها و نابودی آنها در منابع آبی باشد. به ویژه در محیط‌هایی چون استخر رشد و تکثیر باکتری‌ها و قارچ‌ها مشکلات پوستی و سلامتی جدی برای انسان ایجاد می‌کند، استفاده از این دستگاه کلرزن مایع می‌تواند تضمین کننده سلامت آب در چنین محیط‌هایی باشد.
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین: دستگاه کلرزن یکی از پکیج های تزریق مواد شیمیایی پر کاربرد در فعالیت‌های گندزدایی مثل ضد عفونی کردن استخر، دستگاه تصفیه فاضلاب، ضدعفونی سردخانه و ... محسوب می‌شود. آب دارای باکتری‌های بسیاری است که در شرایط طبیعی رشد و تکثیر آنها صورت می‌گیرد، این باکتری‌های باعث ابتلا به بیماری‌های بسیار و ناراحتی و مشکلات برای سلامت بدن هستند. بنابراین استفاده از دستگاه کلرزن مایع می‌تواند بهترین وسیله برای جلوگیری از رشد باکتری‌ها و نابودی آنها در منابع آبی باشد. به ویژه در محیط‌هایی چون استخر رشد و تکثیر باکتری‌ها و قارچ‌ها مشکلات پوستی و سلامتی جدی برای انسان ایجاد می‌کند، استفاده از این دستگاه کلرزن مایع می‌تواند تضمین کننده سلامت آب در چنین محیط‌هایی باشد.
دستگاه کلرزن مایع چیست و چه کاربردی دارد
کلرزن دستگاهی است که شامل یک شاسی و یک پمپ تزریق می‌شود، یک تابلوی برق و سایر تجهیزات مربوط به تزریق کلر به سیال نیز در این دستگاه تعبیه شده است که باعث ضدعفونی کردن آب در هر شرایطی می‌شود.
کاربردهای دستگاه کلرزن مایع شامل موارد زیر است:
- ضد عفونی و گندزدایی آب استخر
- تزریق کلر به شکل مایع در قسمت خروجی فاضلاب به منظور تصفیه.
- تزریق اسید برای باز کردن لوله‌های مبدلهای حرارتی
- کلرزنی سردخانه‌ها
- استفاده به منظور تصفیه کننده آب در حوضچه پرورش آبزیان
- حذف میکروارگانیسم‌ها و پیشگیری از ایجاد جلبک و قارچ در آب راکد
-روش‌های کلرزنی آب
-روش های مختلفی برای کلرزنی آب وجود دارد که شامل موارد زیر است:
- گاز کلر
- کلرامین
- پرکلرین
- دی اکسید کلر
استفاده از کلر با استفاه از کلریناتور یک روش پر مصرف و رایج است که به کمک پکیج کامل تزریق مواد شیمیایی وظیفه ضد عفونی و از بین بردن میکروارگانیزم‌های یک محیط را بر عهده دارد. کلریناتور در دو مدل کلریناتور گازی و مایع در بازار موجود است.

اخبار محرمانه


کلریناتور مایع
به کمک این دستگاه کلر مایع از طریق پمپ تزریق با دوز مشخص به آب تزریق می‌شود. در تزریق مواد شیمیایی مثل هیپوکلرید سدیم و کلسیم که به حالت مایع هستند از دستگاه کلریناتور مایع استفاده می‌شود.
تجهیزات به کار رفته در ساخت کلرزن مایع
یک دستگاه پکیج تزریق کلر مایع شامل قطعات زیر است:
- پمپ تزریق کلر
- مخزن پلی اتیلن مطابق با آب مصرفی
- گیربکس و الکتروموتور
- شفت استیل یا فلزی با پوشاننده پلی اتیلن
- تابلو برق تجهیز شده به تایمر اتوماتیک همزن
- لوله‌کشی و اتصالات از جنس پی‌وی‌سی
- شاسی فلزی با پوشش استیل ضد زنگ یا اپوکسی
دستگاه کلرزن مایع شامل پمپ تزریق دیافراگمی است که این پوشش در مقابل خوردگی بسیار مقاوم و دارای استحکام بالا بوده و از جنس PVC / PE در گنجایش‌های متفاوت بر مبنای لیتر بر ساعت و فشار کاری بر مبنای Bar محاسبه، طراحی و تولید می‌شود.
یک شلنگ مکش از داخل مخزن و شیر تزریق روی خط به صورت کاملا دقیق و محساباتی میزان تزریق کلر به صورت لحظه ای کنترل می‌کند. در حال حاضر برندهای مختلف سازنده کلرزن و پمپ تزریق از برترین تولیدکنندگان کشورهای اروپایی در بازار موجود است.
مخازنه به کار رفته در این سیستم غالبا از جنس پلی‌اتیلن هستند که به همراه الکتروموتورهای با کیفیت، شفت و پروانه ضد زنگ برای مخلوط کردن کلر در این دستگاه به کار برده ‍می‌شود. در بعضی از مدل‌ها می‌توان از سیستم‌های تزریق و مجهز به سنسور اندازه‌گیری online کلر آزاد (کلر باقی مانده در آب) استفاده کرد.
همچنین امکان شخصی سازی کردن دستگاه و تجهیز آن به رله آلارم و رله شیر سلونوئیدی به منظور تنظیم میزان تزریق کلر وجود دارد.
برای کنتزل کردن میزان کلر تزریقی به شبکه آب با استفاده از پیچ دبی پمپ تزریق در حالت روشن بودن پمپ می‌توان میزان تزریق را از صفر تا 100 درصد افزایش یا کاهش داد، همچنین می‌توان با استفاده از کم یا زیاد ریختن پودر کلر در داخل مخزن دستگاه این میزان را تنظیم کرد.

اخبار محرمانه


قیمت کلرزن مایع
قیمت کلرزن همواره یکی از موارد بسیار مهمی می باشد که خریداران دستگاه کلرزن با ان روبرو میب باشند. برای مشخص شدن قیمت کلرزن مایع به یک سری اطلاعات می باشد که از جمله مهمترین آنها میتوان به موارد زیر می باشد
1- نوع آبی که می بایست کلرزنی شود(آب آشامیدنی-فاضلاب)
2- میزان حجم آب مورد استفاده
3-نوع دستگاه کلرزن(تکی یا دوبلکس)
4- نوع دوزینگ پمپ گیربکسی-دیافراگمی
5- حجم مخزن آماده سازی کلر
6- قابلیت تزریق کلر اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک
7-نوع الکترو موتور به صورت مستقیم یا گیربکسی
تمامی دستگاه کلرزن ساخت شرکت اطلس آب دارای 1سال گارانتی معتبر و 10 سال خدمات پس از فروش می باشد. 
عوامل تعیین کننده میزان دوز مناسب گندزدا در کلرزن مایع
برای این دوز مناسب استفاده از گندزدا در مخزن را مشخص کنیم عوامل مختلفی تاثیرگذار هستند، که شامل موارد زیر می شود:
میزان اسیدی یا قلیایی بودن آب
PH آب مورد نظر اثر مستقیمی در کلر زنی دارد. اصولا عمل ضدعفونی در محیط اسیدی تاثیر بهتری نسبت به محیط قلیایی دارد، در PH بالا کلر باقیمانده زمان بیشتری در آب نیاز دارد تا واکنش نشان دهد. به همین دلیل است که آب برای مدت طولانی‌تری از لحاظ آلودگی محافظت می‌شود.
درجه حرارت
معمولا کلر در درجه حرارت‌های بالاتر عملکرد بهتری دارد زیرا آب سرد باعث کاهش میزان از بین رفتن عوامل بیماریزا در آب شده و با غلظت کلر و زمان تماس آن با آب بستگی دارد، در هر حالت مدت زمان تماس نباید کمتر از 25 دقیقه باشد و باعث جذب کلر توسط آب و تأخیر در قدرت میکروب کشی آن می‌گردد در PH ثابت در دمای 30 درجه سانتیگراد اثر ضدعفونی کلر سه برابر اثر آن در آب در دماهای کمتر است.
غلظت و مدت زمان تماس کلر
از بین رفتن عوامل بیماری‌زا در آب با غلظت کلر و زمان تماس آن ارتباط مستقیم دارد. به صورتی که با کاهش غلظت مایع کلر زمان مورد نیاز تماس افزایش پیدا می‌کند. بنابراین برای تاثیرگذاری بیشتر باید غلظت مناسب کلر و مدت زمان تماس را در نظر داشته باشید.
انتخاب بهترین دستگاه کلرزنی
دستگاه‌های کلرزنی با کارایی و قدرتهای مختلف به فروش می رسند، عوامل تاثیرگذار در قیمت دستگاه کلرزن مایع شامل: نوع دوزینگ تزریق کلر، توان تزریق پکیج تزریق کلر، حجم مصرفی کلر مایع و میزان فشار خط تزریق کلر می‌شود.
دستگاه‌های کلرزنی مایع نسبت به دستگاه های کلرزن گازی قیمت مناسب‌تری دارند، همچنین از نظر ایمنی و شرایط نگهداری نیز بهتر هستند، دستگاه های کلرزن گازی امکان آلودگی محیط زیست و مسمویت‌های گیاهی، انسانی و جانوری را به همراه دارند، به همین دلیل است که در تصفیه خانه‌های بزرگ آب و فاضلاب از کلر مایع و در تصفیه خانه های کوچک نیز از ترکیبات مایع کلردار استفاده می‌کنند.
برای مشاهده انواع کلرزن ها و خرید کلرزن در انواع گازی و مایع خرید و مشاوره می‌توانید به سایت رسمی شرکت اطلس آب مراجعه کرده و با راهنمایی کارشناسان مجموعه اقدام به خرید بهترین کلرزن با توجه به شرایط موجود نمایید.
تلفن 02146076082
فکس 02146076976

http://www.SecretNews.ir/fa/News/548866/دستگاه-کلرزن-مایع-چیست-و-چه-کاربردی-دارد؟
بستن   چاپ