اخبار محرمانه
مردم به لاریجانی رأی نمی‌دهند
شنبه 1 خرداد 1400 - 15:10:31
اخبار محرمانه - دبیرکل حزب جمهوریت گفت: من تاکید می‌کنم که اصلاح‌طلبان سراغ کاندیدا‌های نیابتی نروند چرا که آبرو و حیثیت خود را برای همیشه از دست خواهند داد.
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین: به گزارش مثلث‌آنلاین، به نقل از روزنامه آرمان ملی، رسول منتجب‌نیا دبیر حزب جمهوریت که مدتی است روابطش با جبهه اصلاحات شکرآب است، گفت: اصلاح‌طلبان در قالب نهاد اجماع ساز تلاش می‌کنند که به وحدت برسند و چهره‌های قابل توجهی هم در این جریان کاندیدا هستند. با این حال گروه‌ها و احزاب هر کدام تلاش می‌کنند که کاندیدا یا کاندیدا‌های خود را در آن نهاد جا انداخته و حمایت اصلاح‌طلبان را جلب کنند. من همیشه تاکید داشتم که اصلاح‌طلبان به وحدت برسند، اما نه به وحدت نامبارک و وحدتی که به زیان مردم است. این وحدت در صورتی می‌تواند به سود مردم، اصلاحات و نظام باشد که فرد اصلح را انتخاب کنند. یعنی واقعا به دور از فشار‌ها و برنامه‌هایی که گاهی ریخته می‌شود و عوامل دیگر عمل کنند. مثلا اگر 10 نفر اصلاح طلب وجود دارد ببینند کدام یک صلاحیت بیشتری دارد و برای جامعه مفید‌تر است. این نباشد که هر یک از احزاب به طور حزبی عمل کنند و کاندیدای خود را مطرح کنند و به نهاد اجماع ساز برای تایید و معرفی وی فشار بیاورند. ولو اینکه طرف اصلح نباشد و در میان مردم نیز موقعیت نداشته باشد.
وی افزود: اکنون مردم ناراضی هستند و نارضایتی آن‌ها از سیاست‌های دولت است و باید توجه داشته باشیم که کاری نکنیم مردم بیشتر از اصلاح‌طلبان عصبانی شوند. باید افرادی انتخاب شوند که حرف جدید و طرح نویی داشته باشد و جامعه ذهنیت منفی نسبت به آن‌ها نداشته باشد. من تاکید می‌کنم که اصلاح‌طلبان سراغ کاندیدا‌های نیابتی نروند چرا که آبرو و حیثیت خود را برای همیشه از دست خواهند داد. مبادا به این جمع‌بندی برسند که، چون تعداد قابل توجهی کاندیدای اصلاح‌طلب دارند آن‌ها را کنار گذاشته و به سراغ گزینه دیگری بروند. این نهایت ضعف و ذلت اصلاح‌طلب‌هاست. ما دو دوره چوب حمایت از کاندیدای نیابتی را خوردیم و اکنون هم ضربه‌ای که اصلاح‌طلبان از جامعه می‌خورند به خاطر همین مسئله است. تازه آقای روحانی فردی نبود که اصولگرای محکمی باشد و ادعای اصولگرایی هم نمی‌کند اینجور با ما برخورد کرد. حال اگر کاندیدایی اصولگرا باشد و سابقه اصولگرایی و برخورد شدید و تند با اصلاح‌طلبان داشته باشد نباید تمام حیثیت و سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبی را در سبد فردی بریزیم که نه تنها اصلاح‌طلب نیست بلکه اعتقادی هم به اصلاح‌طلبی ندارد. این واقعا خطر بزرگی است که در صورت رفتن به سمت آن قطعا و مسلما مردم و طرفداران اصلاح‌طلبان آن را نخواهند بخشید.
وی درباره نامزدی جهانگیری هم گفت: البته در این شرایط نباید به نقد پرداخت، ولی باید به این‌اشاره کنم که قطعا و مسلما آن‌هایی که از دولت ناراضی هستند کسانی که با آقای روحانی بودند را جدا و تفکیک نمی‌کنند. کما اینکه امروز چوبی که اصلاح‌طلبان از مردم می‌خورند به دلیل حمایت از آقای روحانی است. مگر می‌شود کسی کار‌های دولت را در اختیار داشته باشد و مردم نیز از دولت ناراضی باشند، اما او آسیبی نبیند؟ حملات و هجمه‌هایی که در فضای مجازی صورت می‌گیرد به همین دلیل است که مردم نمی‌توانند تفکیک کنند و جای تفکیک هم نیست. بالاخره سیاست مجموعه دولت یک امر مشخصی بوده و نه آقای جهانگیری بلکه دیگر آقایان نیز کاندیدا می‌شدند همین اوضاع بود. بالاخره اکثریت مردم ناراضی هستند، ولی این نارضایتی ضربه می‌زند و دوستانی که تصمیم گیری می‌کنند باید به این مسئله توجه داشته باشند که تعلقات جبهه‌ای و حزبی باعث نشود، شکست بخوریم.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/548675/مردم-به-لاریجانی-رأی-نمی‌دهند
بستن   چاپ