اخبار محرمانه
نکاتی برای تغذیه سالم در رستوران
چهارشنبه 29 ارديبهشت 1400 - 01:52:11
اخبار محرمانه - اگرچه بسیاری از افراد، به دنبال تغذیه سالم هستند، اما گاهی رستوران گردی را نیز دوست دارند، با این وجود، می‌توان حتی در رستوران نیز تا حدودی اصول تغذیه سالم را رعایت کرد.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اگرچه بسیاری از افراد، به دنبال تغذیه سالم هستند، اما گاهی رستوران گردی را نیز دوست دارند، با این وجود، می‌توان حتی در رستوران نیز تا حدودی اصول تغذیه سالم را رعایت کرد.
به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، مردم به طور فزاینده‌ای از اهمیت انتخاب غذای مناسب، کار کردن و پرهیز از هر نوع غذای بی ارزش آگاه هستند.
در هنگام مراجعه به رستوران سعی کنید حتی الامکان غذا‌هایی کم چرب و با دور چین سبزیجات پخته شده سفارش دهید. از گارسون یا پیشخدمت نحوه تهیه سبزیجات را بپرسید. اگر آن‌ها با کره سرخ شده یا پخته شده اند، از آن‌ها بپرسید که آیا می‌توانید آن‌ها را بخارپز کنید. بیشتر رستوران‌ها برای احترام به درخواست مشکلی نخواهند داشت.

اخبار محرمانه


پروتئین سالم مانند مرغ، بوقلمون یا ماهی را انتخاب کنید. ساندویچ مرغ در رستوران‌های فست فود (من‌های سس و پنیر) یک انتخاب مطمئن است. ماهی کبابی یا کباب نیز در اکثر رستوران‌های بزرگ معمولاً گزینه‌های سالم تری هستند.
دکتر دیوید لودویگ، استاد تغذیه در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد و مدیر مرکز پیشگیری از چاقی بنیاد New Balance، می‌گوید شما هنوز می‌توانید از معاشرت اجتماعی در رستوران لذت ببرید، به شرط این که انتخاب‌های عاقلانه‌ای داشته باشید.
وی می‌گوید نکته اصلی نگرانی در مورد کالری نیست، بلکه پرهیز از کربوهیدرات‌های فرآوری شده و منابع قند پنهان مانند سس سالاد است.
انتخاب سوپ، حبوبات پخته و خوراکی‌های گیاهی نیز انتخاب‌های خوبی هستند. اگر هوس دسر کرده اید نیز سعی کنید دسر‌های مبتنی بر سبزیجات یا کم قند سفارش دهید.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/545579/نکاتی-برای-تغذیه-سالم-در-رستوران
بستن   چاپ