اخبار محرمانه
بررسی‌های یک پژوهشگاه؛ حدود یک هشتم زوج های ایرانی نابارور شده اند
يکشنبه 26 ارديبهشت 1400 - 21:08:17
اخبار محرمانه - رییس پژوهشگاه ابن سینا با استناد به بررسی های این پژوهشگاه بین سال های 92 تا 94 در سطح کشور از ناباروری حدود یک هشتم زوج ها خبر داد و گفت که در برخی از استان‌ها و شهرهای پرجمعیت میزان ناباروری تا 20 درصد (یک پنجم) جمعیت است. وی با اشاره به اینکه جمعیت حدود 84 میلیون نفری ما شامل 26 میلیون زوج است،گفت: اگر حداقل درصد ناباروری هم را در نظر بگیریم حدود 4 میلیون زوج نابارور در کشور داریم.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایرنا: رییس پژوهشگاه ابن سینا با استناد به بررسی های این پژوهشگاه بین سال های 92 تا 94 در سطح کشور از ناباروری حدود یک هشتم زوج ها خبر داد و گفت که در برخی از استان‌ها و شهرهای پرجمعیت میزان ناباروری تا 20 درصد (یک پنجم) جمعیت است.
دکتر محمدرضا صادقی روز یکشنبه در نشست خبری با موضوع هزینه و بیمه های درمان ناباروری افزود: همچنین براساس برآوردها در سطح دنیا حدود 15 درصد زوجین در دوره باروری ( 25 تا 42 سال) مشکل ناباروری دارند.
این افراد برای فرزنددار شدن باید از درمان های ناباروری استفاده کنند .
وی با اشاره به اینکه جمعیت حدود 84 میلیون نفری ما شامل 26 میلیون زوج است،گفت: اگر حداقل درصد ناباروری هم را در نظر بگیریم حدود 4 میلیون زوج نابارور در کشور داریم.
وی ادامه داد: این زوج ها نیازمند دریافت خدمات درمان ناباروری هستند و باید خدمات مطلوب در اختیار آنان قرار گیرد.
صادقی ادامه داد: براساس آمارهای منتشره حدود 10 میلیون جوان دم‌بخت یا آماده ازدواج داریم که باتوجه به مشکلات فرهنگی ، معیشتی و دغدغه های اقتصادی زمینه ازدواج برای آنان فراهم نیست.
وی گفت: در سال های بین 55 تا 60 میزان زایمان حتی تا 6 فرزند به ازای هر مادر بود که این شاخص به 1.8 تولد فرزند به ازای هر مادر رسیده است.
وی بیان داشت: با این شاخص هم اگر شرایط ازدواج 10 میلیون جوان ایرانی فراهم شود ، شاهد افزایش خوب جمعیت در کشور خواهیم بود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/544061/بررسی‌های-یک-پژوهشگاه؛-حدود-یک-هشتم-زوج-های-ایرانی-نابارور-شده-اند
بستن   چاپ