اخبار محرمانه
توصیه کلیدی به جبهه اصلاحات درباره چینش کابینه کاندیداها
دوشنبه 20 ارديبهشت 1400 - 10:04:28
اخبار محرمانه - خبرآنلاین / وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: اعتراف می‌کنم ما به عنوان شورای عالی سیاستگذاری، با وجود اینکه از نمایندگان عضو فراکسیون قول و تعهد گرفتیم و میثاق نامه امضا کردند، جلسات مشترک برگزار نکردیم و سیاست ها را با آنها مرور نکردیم.
حجت الاسلام و المسلمین سیدعبدالواحد موسوی لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات و نایب رئیس شورایعالی سیاستگذاری در بخشی از گفتگوی تفصیلی با خبرگزاری خبرآنلاین، در پاسخ به سوالی مبنی بر آنکه برخی اصلاح طلبان می‌گویند نامزد واحدی که از سوی نهاد اجماع‌ساز اصلاح طلبان انتخاب می‌شود بایددر ادامه مسیر پاسخگو باشد، چگونه آن کاندیدا را ‌می‌توان ملزم به پاسخگویی کرد، گفت: ما روشی را در انتخابات مجلس و شورا در پیش گرفتیم مبنی بر این که به کسانی که می‌گفتند ما اصلاح‌طلب هستیم و می‌خواهیم وارد لیست اصلاح‌طلبان شویم یک فرم به آنها می‌دادیم که فلان معیارها را می‌خواهد عمل کند یا خیر. بنده بر این باورم اصلاح‌طلبان در حال حاضر هم می‌توانند این کار را انجام دهند. مثلا به آقای عارف بگویند اگر می‌خواهد کاندیدای ما باشد ضوابط این است یا آقایان پزشکیان، جهانگیری و غیره هم همینطور.
اصلاح طلبان درباره چینش کابینه با کاندیداهایشان گفتگو کنند
موسوی لاری گفت: در حال حاضر اصلاح طلبان با هر کاندیدایی که گفت و گو می‌کنند باید به آن بگویند در چینش کابینه و در پیشبرد اهداف باید فلان اقدامات را انجام دهد. از این رو باید جدی‌تر برخورد کنند. ما در فراکسیون امید همین نقص را داشتیم بنده اعتراف می‌کنم ما به عنوان شورای عالی سیاستگذاری، با وجود اینکه از نمایندگان عضو فراکسیون قول و تعهد گرفتیم و میثاق نامه امضا کردند، جلسات مشترک برگزار نکردیم و سیاست ها را با آنها مرور نکردیم که در مجلس فلان اقدامات را انجام دهند. نقصی که جبهه اصلاح طلبان ایران باید آن را برطرف کند.
این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: ما در واقع انتخاب نکردیم بلکه در زمینی که برای ما ساخته شده بود بازی کردیم. هم در مورد فراکسیون امید و هم در مورد انتخاب روحانی این گونه بود. کاندیداهای ما نیامدند ثبت نام کنند. ما با فرایندی به اسم حذف اصلاح طلبان روبرو بودیم. تعدادی از کاندیداهای ما نیامدند و ثبت نام نکردند و عده ای هم تایید نشدند. ما باز هم جا نزدیم و این نکته مثبت بود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/539968/توصیه-کلیدی-به-جبهه-اصلاحات-درباره-چینش-کابینه-کاندیداها
بستن   چاپ